Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in include() (line 295 of /var/www/vhosts/mmi.fem.sumdu.edu.ua/httpdocs/sites/all/themes/mmi/node-article.tpl.php).

Інноваційний підхід до оцінки корпоративної соціальної відповідальності: на прикладі малих та середніх підприємств

Автори:
Івета Убрежіова1, Оксана Сокіл2, Драгослав Ланчарич3
1. професор Католицького університету в Ружомберку (Словаччина)
2. Національний університет «Львівська політехніка» (Україна)
3. Словацький університет сільського господарства в Нітрі (Словаччина)
Сторінки:
94 - 109
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Ubreziova, I., Sokil, O., & Lancaric, D. (2022). The Innovative Approach to the Evaluation of the Social Responsible Small and Medium Sized Enterprises. Marketing and Management of Innovations, 2, 94-109. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-09
Отримано:
18.04.2022
Прийнято:
22.06.2022
Опубліковано:
30.06.2022


Анотація

Розуміння важливості корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) сприяє веденню законослухняної бізнес-діяльності, добровільного здійснення корпоративного внеску у розвиток спільноти та території, та налагодження відносин соціального партнерства з державою. Авторами зазначено, аспекти КСВ не є повністю розкритими у наукових працях. Науковці наголошують на необхідності проведення додаткових досліджень, які стосуються сприйняття КСВ малими та середніми підприємствами (МСП), у яких часто відсутнє чітке розуміння та свідоме визнання важливості КСВ. Метою статті є визначення найбільш суттєвих факторів, які впливають на сприйняття КСВ з економічної точки зору. Обʼєктом даного дослідження є сектори продовольчих послуг Португалії, Словаччини та України. Вихідні дані для дослідження сформовано на основі анкетування МСП харчового сектору, які знаходяться у найбільш популярних містах Португалії (Лісабон, Порту та Фару), Словаччини (Братислава, Нітра та Кошице) та України (Київ, Львів та Одеса). Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів анкетування 102 МСП Португалії, 101 Словаччини та 107 України. Статистичний аналіз проведено за допомогою програмного забезпечення IBM SPSS та MS Excel. Отримані результати дослідження засвідчили, що фінансовий стан компанії має найбільший вплив на результативність. Крім того, показники КСВ є кращими у підприємств з короткостроковим періодом розвитку. Авторами встановлено, що сприйняття концепції КСВ значно залежить від фінансового становища компанії. При цьому існує низка заходів з КСВ, які є нейтральними щодо витрат. За результатами дослідження, автори прийшли до висновку щодо доцільності зосередження на співпраці між МСП, залученні до громадських служб та співпраці з громадською організацією, організацією благодійних таборів, командною діяльністю, організацією майстер-класів для дітей, пожертвуванням, рециклінгу тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані директивними органами.


Ключові слова
корпоративна соціальна відповідальність, малі та середні підприємства, компанія харчового сектору, економічна складова.


Посилання
  1. Akisik, O. & Gal, G. (2011). Sustainability in businesses, corporate social responsibility, and accounting standards: An empirical study, International Journal of Accounting & Information Management, 19 (3), pp. 304-324. [Google Scholar] [CrossRef].
  2. Boeprasert, A. (2012). oes geographical proximity affect corporate social responsibility? Evidence from U.S. market. In International Business Research, 5, (9), 138. Retrieved from  [Link]
  3. Bowen, H. R. (1953). Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper & Brothers. Retrieved from [Link]
  4. Brown, J. R., Ivkovic, Z., Smith, P. A. & Weisbenner, S. (2008). Neighbors matter: Causal community effects and stock market participation. In The Journal of Finance, 63, (3), pp. 1509-1531. Retrieved from [Link]
  5. Burja, V. & Mihalache, S. (2010). Corporate Social Responsibility. Example Roåzia Montanä‚ Gold Corporation. Annales Universitatis Apulensis Series Oeconomica, 2(12), 1. Retrieved from [Link]
  6. Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organisational stakeholders. In Business Horizons, 34(4), 39–48. Retrieved from [Link]
  7. CFI. (2020). Retrieved from [Link]
  8. Chladkova, H. & Formankova, S. (2016). Strategy for SMEs in the area of primary agricultural production. Agricultural Economics, 9(62), 395-406. Retrieved from [Link]
  9. Csikosova, A., Janoškova, M., & Čulkova, K. (2020). Providing of tourism organisations sustainability through Tripple Bottom Line approach. Entrepreneurship and Sustainability Issues8(2), 764. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. Di Giuli, A., & Kostovetsky, L. (2014). re red or blue companies more likely to go green? Politics and corporate social responsibility. Journal of Financial Economics, 111(1), 158-180. Retrieved from  [Link]
  11. DJS Research. (2020). Correlation Analysis - Market Research Retrieved from [Link]
  12. Formankova, S., Trenz, O., Faldik, O., Kolomaznik, J., & Vanek, P. (2018). The future of investing-sustainable and responsible investing. Marketing and Management of Innovations, 2, 94-102 [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Grydzhuk, I. (2008). Innovative component of sustainable development of regions. Theories of macroeconomics: Collection of scientific papers, 29, 239-240.
  14. Husted, B. W., Jamalli, D., Saffar, W. (2016). Near and dear? The role of location in CSR engagement. Strategic Management Journal, 37, (10), 2050-2070. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Janoškova, M., & Palaščakova, D. (2018). Corporate Social Responsibility as a strategic goal in business: A case study. Corporate Social Responsibility (CSR): Practices, Issues and Global Perspectives, 109-144. [Google Scholar]
  16. John, K., Knyazeva, A., & Knyazeva, D. (2011). Does geography matter? Firm location and corporate payout policy. Journal of Financial Economics, 101(3), 533-551. Retrieved from [Link]
  17. Juríčkova, Z., Lušňakova, Z., Hallova, M., Horska, E., & Hudakova, M. (2020). Environmental impacts and attitudes of agricultural enterprises for environmental protection and sustainable development. Agriculture10(10), 440. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Kljucnikov, A., Civelek, M., Krajcik, V. & Kmeco, L. (2020). Innovations in Tourism Marketing: Sharing Economy Platform. Marketing and Management of Innovations, 1, 11-25. [CrossRef]
  19. Kolyanko, O. V. & Myronov, Y. B. (2016). Social visibility in the tourism business).In 12th International Scientific and Practical Conference: proceedings. Modern Problems of Management. Kyiv: National Aviation University,p. 42-43.
  20. Lee, J. E., & Yang, Y. S. (2022). The Impact of Corporate Social Responsibility Performance Feedback on Corporate Social Responsibility Performance. Frontiers in Psychology13. [Google Scholar]
  21. Loughran, T., & Schultz, P. (2005). Liquidity: Urban versus rural firms. Journal of Financial Economics78(2), 341-374. [Google Scholar]
  22. Madzík, P. (2019). Capture and evaluation of innovative ideas in the early stages of product development. The TQM Journal31(6), 908-927. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Margolis, J. D., & Elfenbein, H. A. (2007). Does it pay to be good? A meta-analysis and redirection of research on the relationship between corporate social and financial performance. Working paper, Ross School of Business, University of Michigan, pp. 1-79. Retrieved from [Link]
  24. Ness, M. R. (1992). Corporate social responsibility. British Food Journal, 94(7), 38-44. [Google Scholar] [CrossRef]
  25. Pordata. (2019). Base de Dados Portugal Contemporâneo. Retrieved from [Link]
  26. ProfitableVenture. (2020). 50 Best Philanthropic (CSR) ideas for Small Businesses. Ejike Cynthia. Retrieved from [Link]
  27. Sardak, S. & Shmykhovska, O. (2017). Activation of measures of corporate social responsibility in the Ukrainian business environment: motives, problems and directions. Economics and Management of National Economy,11, 11-16.
  28. Simpson, W. G., & Kohers, T. (2002). The link between corporate social and financial performance: Evidence from the banking industry. Journal of business ethics35(2), 97-109. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Sorenson, O., & Baum, J. A. (2003). Editors’introduction: geography and strategy: the strategic management of space and place. In Geography and strategy. Emerald Group Publishing Limited. [Google Scholar] [CrossRef]
  30. SSSU. (2019). [Link]
  31. Statistical office of the Slovak Republic. (2019). Retrieved from [Link]
  32. Taratsevych, V. M., & Petrynya, Y. (2013). History of economic sciences. Publishing House «Center for Educational Literature» Kyiv. 352 p.
  33. Trading economics. (2019). [Link]
  34. Ubreziova, A., & Horska, E. (2011). Perception and approach towards corporate social responsibility in SMEs: Case study of Slovak and Czech Republic. In PEFnet 2011 European Scientific Conference of Ph. D. Students, Brno (pp. 1-7).
  35. UNDP. (2015). Transforming Our World: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrieved from [Link]
  36. Voloskovets, N. Y. (2010). corporate social responsibility of enterprises as a basis for innovative economic development. Scientific works of Kirovograd National Technical University. Economic sciences,, 17, 125-130. [Google Scholar]
  37. Оkhrimenko, О. О., & Ivanova, T. V. (2015). Social responsibility: A textbook. K.: NTYY «KPI». 180 p.