Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in include() (line 295 of /var/www/vhosts/mmi.fem.sumdu.edu.ua/httpdocs/sites/all/themes/mmi/node-article.tpl.php).

Дизайн-менеджмент як інструмент створення інноваційного продукту

Автори:
Рената Севчикова1, Любіка Кноскова1
1. Економічний університет в Братиславі (Словаччина)
Сторінки:
66 - 75
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Sevcikova, R., & Knoskova, L. (2022). Application of Design Management Skills to Support the Use of Design in Product Innovation. Marketing and Management of Innovations, 2, 66-75. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-06
Отримано:
27.04.2022
Прийнято:
22.06.2022
Опубліковано:
30.06.2022


Анотація

У рамках даного дослідження, авторами розглянуто питання щодо дизайн-менеджменту. У статті зазначено, що рівень дизайн-менеджменту в Словаччині є середньостатистичним у порівнянні з країнами Європейського Союзу. Однак, брак знань та інформації про можливості та потенційні переваги дизайну заважає ефективному його використанню як ключового фактору успішного впровадження інновацій. Авторами відмічено, що влучний дизайн є результатом добре керованого процесу та не виникає випадково. Управління дизайном стає необхідністю, оскільки дозволяє компанії більш повною мірою задовольняти потребам ринку та адаптуватися до клієнтів. Авторами наголошено, що дизайн матиме значний вплив на економічні показники компанії та сприятиме забезпеченню конкурентних переваг на ринку, за умови інтеграції дизайн-менеджменту у процес управління компанією. Метою статті є перевірка впливу досягнутого рівня навичок в дизайн-менеджменті на ефективність розроблення дизайну інноваційного продукту. Для досягнення поставленої мети проведено опитування словацьких компаній у вибраних галузях. За отриманими результатами визначено ставлення компаній до дизайну в інноваційних продуктах. За допомогою статистичних методів проаналізовано рівень навичок, досягнутих в окремих сферах дизайн-менеджменту, а також виявлено вплив рівня навичок на процес розробленні дизайну інноваційного продукту. Емпіричне дослідження проведено з використанням інструментарію факторного та регресійного аналізів. Результати опитування підтвердили взаємозв’язок і кореляцію між рівнем навичок в дизайн-менеджменті та інтенсивністю використання дизайну інноваційних продуктах. Авторами зазначено, що залучення клієнтів та постачальників, а також створення міждисциплінарних команд може забезпечити компанії ефективне використання дизайну при розробленні інноваційного продукту і, таким чином, досягти значної та стійкої конкурентної переваги на ринку. За результатами дослідження встановлено, що навчання працівників необхідним навичкам в окремих сферах дизайн-менеджменту сприятиме підвищенню рівня конкурентоспроможності компанії.


Ключові слова
продукт, інновації, дизайн, навички управління дизайном.


Посилання
  1. Ahire, S. L., & Dreyfus, P. (2000). The impact of design management and process management on quality: an empirical investigation. Journal of operations management18(5), 549-575. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Alghanmi, A. O. (2020). Innovations as the Competitive Advantage for Small and Medium Enterprises: The Case for the Kingdom of Saudi Arabia. Marketing and Management of Innovations, 2, 196-205. [Google Scholar] [CrossRef].
  3. Best, K. (2006). Design management: managing design strategy, process and implementation. AVA Publishing. [Google Scholar]
  4. Brad, S. (2008). Quantifying the Market Potential of An Innovative Product Idea in the Context of University Spin-offs. Acta Technica Napocensis1(51), 7-12.
  5. Bruce, M., & Bessant, J. R. (2002). Design in business: Strategic innovation through design. Pearson education. [Google Scholar]
  6. Caban-Piaskowska, K. (2019). Business Model of a Creative Company and Design Management. Problemy Zarządzania17(2 (82)), 155-169. [Google Scholar]
  7. Camison, C., & Lopez, A. V. (2010). An examination of the relationship between manufacturing flexibility and firm performance: The mediating role of innovation. International Journal of Operations & Production Management. [Google Scholar] [CrossRef]
  8. Chiva, R., & Alegre, J. (2009). Investment in design and firm performance: The mediating role of design management. Journal of Product Innovation Management26(4), 424-440. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Dickson, P., Schneier, W., Lawrence, P., & Hytry, R. (1995). Managing design in small high-growth companies. Journal of Product Innovation Management12(5), 406-414. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. Dunska, M., Salkovska, J., Batraga, A., & Braslina, L. (2018). Consumer behaviour in innovative products purchasing process. Marketing and Management of Innovations, 3, 276-289. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Gerlitz, L. (2016). Design management as a domain of smart and sustainable enterprise: business modelling for innovation and smart growth in Industry 4.0. Entrepreneurship and Sustainability Issues3(3), 244. [Google Scholar]
  12. Gorb, P. (2001). The design management interface. Design Thinkers, RGD Ontario, Edited transcription.
  13. Gorb, P., & Dumas, A. (1987). Silent design. Design studies8(3), 150-156. [Google Scholar] [CrossRef]
  14. Halama, P. (2011). Princípy psychologickej diagnostiky. Trnavska univerzita. ISBN 9788080824518
  15. Hernandez, R. J., Cooper, R., Tether, B., & Murphy, E. (2017). The Value of Design in Innovation: results from a survey within the UK Industry. The Design Journal20(sup1), S691-S704. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Knoskova, Ľ. (2015). Innovation processes and entrepreneurial culture for radical innovations. Amfiteatru Economic Journal17(38), 342-357. [Google Scholar]
  17. Kootstra, G. L. (2009). The incorporation of design management in today’s business practices. Holland University of Applied Sciences. Retrieved from [Link]
  18. Kramolis, J., & Stankova, P. (2017). Design and its impact on the financial results of enterprises (based on managers’ opinions). Journal of Competitiveness, 9(2), 62–77. [Google Scholar]
  19. Kramolis, J., Svirakova, E., & Kral, D. (2020). Design management as crucial creative essence for business success in small and medium-sized enterprises. Creativity Studies13(1), 87-98. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Leon, N., Martinez, J. J., & Castillo, C. (2005). Methodology for the evaluation of the innovation level of products and processes. Proceedings of the Altshuller institute TRIZCON2005, Brighton MI USA. Retrieved from [Link]
  21. Nagy, T. (2010). Dizajn ako dôležitý aspekt úspechu v podnikaní na Slovensku. Bratislava: STU, 2010, 100 p. Retrieved from [Link]
  22. Ostertagova, E. (2013). Aplikovana statistika. Equilibria, Kosice, 218 p., ISBN 978-80-8143-067-1.
  23. Roy, R., & Riedel, J. C. (1997). Design and innovation in successful product competition. Technovation17(10), 537-594. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Soukup, P. (2021). Faktorova analýza jako znama neznama (aneb metoda hlavních komponent a varimax nejsou vždy idealní postup). Sociologický casopis/Czech Sociological Review57(4), 455-484. [Google Scholar]