Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in include() (line 295 of /var/www/vhosts/mmi.fem.sumdu.edu.ua/httpdocs/sites/all/themes/mmi/node-article.tpl.php).

Коопетиція «бізнес-освіта-наука» та трансфер інновацій для сталого розвитку

Автори:
Анастасія Самойлікова1, Оксана Жилінська2, Жолт Пал3, Деніель Каттор3
1. Сумський державний університет (Україна)
2. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Україна)
3. Університет Мішкольц (Угорщина)
Сторінки:
220 - 230
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Samoilikova, A., Zhylinska, O., Pal, Z., & Kuttor, D. (2022). «Business-Education-Science» Coopetition and Innovation Transfer for Sustainable Development. Marketing and Management of Innovations, 2, 220-230. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-20
Отримано:
13.04.2022
Прийнято:
21.06.2022
Опубліковано:
30.06.2022


Анотація

Сьогодні співробітництво «бізнес-освіта-наука» – це інноваційний підхід у досягненні цілей сталого розвитку на різних рівнях економіки та в різних сферах людського життя. Зокрема, великий потенціал існує в контексті четвертої, восьмої та дев'ятої цілей сталого розвитку. Метою статті є аналіз ключових тенденцій, емпіричне підтвердження та формалізація впливу коопетиції «бізнес-освіта-наука» на сталий розвиток. Ключові напрямки міждисциплінарних досліджень коопетиції «бізнес-освіта-наука» для сталого розвитку визначені шляхом бібліометричного аналізу 6035 документів за 38 років із застосуванням засобів баз даних Scopus та програмного забезпечення VOSviewer. Отримані результати дозволили сформувати 7 кластерів міждисциплінарних досліджень з цього питання. Також проведено порівняльний аналіз України та топ-10 країн за рівнем сталого розвитку, інноваційного розвитку та співробітництва бізнесу й освіти. Крім того, проведено динамічний аналіз сталого та інноваційного розвитку в Україні, динамічний аналіз співпраці бізнесу та освіти в Україні, Фінляндії, Данії та Швеції за 2012-2021 роки. Вибірка з 10 країн-лідерів у рейтингу сталого розвитку у 2021 році (Фінляндія, Данія, Швеція, Норвегія, Австрія, Німеччина, Франція, Швейцарія, Ірландія та Естонія) була сформована за 10 останніх років (2012-2021) для дослідження взаємозв’язків між рівнем коопетиції «бізнес – освіта – наука» та рівнем сталого розвитку, зокрема оцінками Індикатора співпраці університетів і промисловості та Індексу сталого розвитку. На першому етапі, для емпіричного підтвердження гіпотези про вплив коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток, застосовано тест Шапіро-Вілка для нормальних даних та відповідно кореляційний аналіз Пірсона/Спірмена. На другому етапі, для формалізації та визначення цього впливу, побудовано регресійну модель системної динамічної оцінки панельних даних (модель Ареллано–Бовера/Блунделла–Бонда). У дослідженні застосовано тест Ареллано-Бонда на нульову автокореляцію в помилках із першим диференціюванням, щоб показати відсутність неправильно визначеної моделі. За результатами дослідження доведено, що якщо рівень коопетиції «бізнес – освіта – наука» (на прикладі оцінки Індикатора співробітництва університетів і промисловості) збільшується на 1%, то рівень сталого розвитку (зокрема, оцінка за Індексом сталого розвитку) також зросте на 0,04%. Отримані результати мають практичну цінність та можуть бути корисними для бізнесу, освіти, науки та управління для подальших досліджень та підвищення рівня сталого та інноваційного розвитку.


Ключові слова
дослідження та розробки, інноваційний розвиток, коопетиція бізнесу та освіти, наука, НДДКР, партнерство, співпраця університету та промисловості, сталий розвиток, трансфер інновацій.


Посилання
  1. Anderson, T. W., & Hsiao, C. (1981). Estimation of dynamic models with error components. Journal of the American statistical Association76(375), 598-606. [Google Scholar] [CrossRef].
  2. Antonyuk, N., Plikus, I., & Jammal, M. (2021). Sustainable business development vision under the covid-19 pandemic. Health Economics and Management Review, 2(1), 37-43. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Arellano, M., & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. The review of economic studies58(2), 277-297. [Google Scholar] [CrossRef].
  4. Arellano, M., & Bover, O. (1995). Another look at the instrumental variable estimation of error-components models. Journal of econometrics68(1), 29-51. [Google Scholar] [CrossRef].
  5. Artyukhov, A., Krmela, J., Krmelova, V., & Volk, I. (2021a). Quality of Scientific Activity, Technology Transfer and Research Integrity: Case of Ukrainian University. Business Ethics and Leadership, 5(4), 101-109. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Artyukhov, A., Volk, Iu,., Krmelova, V., & Krmela, J. (2021b). Quality Of Education System As A Determinant Of Socio-Economic Development: Assessment Of Technological Level Of Readyness. SocioEconomic Challenges, 5(4), 172-182. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Blundell, R. W., and Bond, S. (1998). Initial conditions and moment restrictions in dynamic panel data models. Journal of Econometrics, 87, 115-143. [Google Scholar] [CrossRef].
  8. GII. (n.d.) The interactive database of the GII indicators. Retrieved from: [Link]
  9. Kaya, H. D. (2021). How Does The Use Of Technology In Entrepreneurial Process Affect Firms’ Growth?. SocioEconomic Challenges, 5(1), 5-12. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. Kyrychenko, K., Laznenko, D., & Reshetniak, Ya. (2021). Green University as an Element of Forming a Sustainable Public Health System. Health Economics and Management Review, 2(4), 21-26. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Lopez, B., García, D., & Alcaide, A. (2019). Blockchain Technology Facing Socioeconomic Challenges. Promise versus Probability. SocioEconomic Challenges, 3(4), 13-24. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Makarenko, I., Plastun, A., Petrushenko, Y., Vorontsova, A., & Alwasiak, S. (2021). SDG 4 and SDG 8 in the knowledge economy: A meta-analysis in the context of post-COVID-19 recovery. Knowledge and Performance Management, 5(1), 50-67. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Matos, L., & Kasztelnik, K. (2021). Transformational Educational Leadership and the Innovative Strategies Engaging Online Faculty for the Excellent Teaching Performance in the United States. Business Ethics and Leadership, 5(1), 6-21. https://doi.org/10.21272/bel.5(1).6-21.2021
  14. Novikov, V. (2021a). Intercept of Financial, Economic and Educational Transformations: Bibliometric Analysis. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(2), 120-129. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Novikov, V. V. (2021b). Digitalization of Economy and Education: Path to Business Leadership and National Security. Business Ethics and Leadership, 5(2), 147-155. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Onopriienko, K., Onopriienko, V., Petrushenko, Y., & Onopriienko, I. (2021). Environmental education for youth and adults: A bibliometric analysis of research. In E3S Web of Conferences (Vol. 234, p. 00002). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Petrushenko, Y., Vadym, A., Vorontsova, A., & Ponomarenko, O. (2020). Sustainable development goals as a tool for strategic planning in communities: A bibliometric analysis of research. In E3S Web of Conferences (Vol. 202, p. 03005). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Pimonenko, T., Us, Ya., Myroshnychenko, Yu., Dubyna, O., & Vasylyna, T. (2021). Green Financing for Carbon-Free Growth: Role of Banks Marketing Strategy. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(3), 71-78. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Sachs, J. D., Lafortune, G., Kroll, C., Fuller, G., & Woelm, F. (2022). Sustainable Development Report 2022. From Crisis to Sustainable Development: the SDGs as Roadmap to 2030 and beyond. Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom. Retrieved from [Link]
  20. Skrynnyk, O. (2021). Analysis of Corporate Investment Behaviour in Digital Technologies for Organisational Development Purposes. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(3), 79-86. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. STATA. (n.d.). Arellano–Bover/Blundell–Bond linear dynamic panel-data estimation. Retrieved from [Link]
  22. Tenytska, I., & Palienko, M. (2021). Environmental Taxes Impact on the Population Health Protection: Cross-Country Analysis. Health Economics and Management Review, 2(4), 78-86. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. The SDG Database. Retrieved from [Link]
  24. UNDESA. (2021). The Sustainable Development Goals Report 2021. United Nations Publications, New York, United States of America. Retrieved from [Link]
  25. UNDESA. (n.d.). Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrieved from [Link]
  26. WIPO. (2021). Global Innovation Index 2021. Tracking Innovation through the COVID-19 Crisis. 14th Edition. WIPO, Geneva 20, Switzerland. Retrieved from [Link]
  27. World Bank. (2018). University-industry collaboration in Research & Development. Retrieved from [Link]