Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in include() (line 295 of /var/www/vhosts/mmi.fem.sumdu.edu.ua/httpdocs/sites/all/themes/mmi/node-article.tpl.php).

Досвід дистанційної роботи фахівців освіти та менеджменту: завдання щодо впровадження інновацій

Автори:
Агота Гедре Райзієне1, Віолета Рапуано1, Сімонас Юозапас Раісіс2, Рита Лучинськате-Садовське3
1. Університет Миколаса Ромеріса (Литва)
2. ТОВ Bridge2Apex (Литва)
3. Тракайська гімназія Вітовта Великого (Литва)
Сторінки:
171 - 183
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Raisiene, A. G., Rapuano, V., Raisys, S. J., & Lucinskaite-Sadovskiene, R. (2022). Teleworking Experience of Education Professionals vs. Management Staff: Challenges Following Job Innovation. Marketing and Management of Innovations, 2, 171-183. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-16
Отримано:
10.02.2022
Прийнято:
15.06.2022
Опубліковано:
30.06.2022


Анотація

Стаття присвячена проблемам організації освітнього процесу під час пандемії коронавірус. Пандемія 2019 року спровокувала кардинальні трансформації освітнього сектору. Так, викладачі та студенти масово перейшли на роботу/навчання з дому. Авторами зазначено, що до пандемії інформаційні технології та педагогічні інновації поступово проникали в освітній сектор, але пандемія надала лавиноподібний характер цьому процесу. Метою статті є аналіз впливу переходу на дистанційну роботу/освіту на працівників освітньої сфери. Інформаційною базою дослідження стали результати опитування 41614 працівників освіти у Литовській Республіці. За результатами опитування в дослідженні проаналізовано досвід дистанційної роботи викладачів закладів вищої та коледжів, середніх шкіл та професійно-технічних навчальних закладів, а також управлінського персоналу освітніх закладів різних рівнів. У статті авторами систематизовано проблеми дистанційної роботи в різних навчальних закладах. Крім того, у статті проведено компаративний аналіз досвіду роботи працівників освіти та менеджменту під час пандемії. Результати дослідження засвідчили, що під час віддаленої роботи менеджмент відчував менше шоку та втоми, ніж професори та викладачі. Викладачі закладів вищої освіти виявилися найкраще підготовленими до інноваційної роботи, але також найгірше серед усіх навчальних закладів оцінили виконання управлінської роботи своїх керівників. При цьому вчителі загальноосвітніх шкіл найбільш негативно оцінили дистанційну роботу, а найкраще – вміння своїх керівників керувати колективом у надзвичайних умовах. Результати дослідження можуть бути корисними керівникам у сфері освіти, а також для дослідників, які досліджують специфіку організації робочого процесу під час пандемії, продуктивності роботи вчителів загальноосвітніх шкіл, їх мотивації та лідерських компетенцій.


Ключові слова
професори, викладачі, вища освіта, школа, управлінський персонал, робота вдома, продуктивність.


Посилання
  1. Almhdawi, K. A., Obeidat, D., Kanaan, S. F., Hajela, N., Bsoul, M., Arabiat, A., Alazrai, A., Jaber, H., & Alrabbaie, H. (2021). University professors’ mental and physical well-being during the COVID-19 pandemic and distance teaching. Work, 69(4), 1153–1161. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Alves, R., Lopes, T., & Precioso, J. (2020). Teachers’ well-being in times of Covid-19 pandemic: Factors that explain professional well-being. IJERI: International Journal of Educational Research and Innovation, 15, 203–217. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Aslan, M., Yaman, F., Aksu, A., & Güngör, H. (2022). Task performance and job satisfaction under the effect of remote working: Call centre evidence. Economics and Sociology, 15(1), 284-296. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Barquet, E. A. G., Raymond, M. B. S., & Sanchez, D. E. G. (2021). Impacts of the adoption of teleworking by university professors during the COVID-19 health emergency. Neutrosophic Sets and Systems, 47, 644–652. [Google Scholar]
  5. Bauters, M., Pejoska, J., Durall, E., Saarikivi, K., Wikström, V., Falcon, M., & Martikainen, S. (2021). Are you there? Presence in collaborative distance work. Human Technology17(3), 261–293. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Bergdahl, N., & Nouri, J. (2021). Covid-19 and Crisis-Prompted Distance Education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 26(3), 443–459. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Butron, P. V. V. (2021). Responsiveness, Emotions, and Tasks of Teachers in the New Normal of Education in the Philippines. Journal Homepage: Www. Ijrpr. Com ISSN, 2582, 7421. [Google Scholar]
  8. Delcker, J., & Ifenthaler, D. (2021). Teachers’ perspective on school development at German vocational schools during the Covid-19 pandemic. Technology, Pedagogy and Education, 30(1), 125–139. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Fotheringham, P., Harriott, T., Healy, G., Arenge, G., & Wilson, E. (2022). Pressures and influences on school leaders navigating policy development during the COVID‐19 pandemic. British Educational Research Journal, 48(2), 201–227. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. Harris, A., & Jones, M. (2020). COVID 19 – school leadership in disruptive times. School Leadership & Management, 40(4), 243–247. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Heiden, M., Widar, L., Wiitavaara, B., & Boman, E. (2021). Telework in academia: Associations with health and well-being among staff. Higher Education, 81(4), 707–722. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Islam, M. A., Nur, S., & Talukder, Md. S. (2021). E-learning in the time of COVID-19: Lived experiences of three university teachers from two countries. E-Learning and Digital Media, 18(6), 557–580. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Kamal, T., & Illiyan, A. (2021). School teachers’ perception and challenges towards online teaching during COVID-19 pandemic in India: An econometric analysis. Asian Association of Open Universities Journal, 16(3), 311–325. [Google scholar] [CrossRef]
  14. Kaminskiene, L., Tūtlys, V., Gedviliene, G., & Chu, L. Y. (2021). Coping with the pandemic and the school lockdowns: The perspective of Lithuanian school principals. Journal of Contemporary Educational Studies/Sodobna Pedagogika, 72. [Google Scholar]
  15. Kostiukevych, R., Bilan, Y., Mishchuk, H., Sułkowska, J. & Kostiukevych, A. (2020). Possibilities of Integration of Strategic and Project Management in The Supporting System of Small and Medium-Sized Businesses at Local and Regional Levels. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association (IBIMA), ISBN: 978-0-9998551-4-0, 1-12 April 2020, Seville, Spain, p. 9253-9265. [Google Scholar]
  16. Lizana, P. A., & Vega-Fernadez, G. (2021). Teacher Teleworking during the COVID-19 Pandemic: Association between Work Hours, Work–Family Balance and Quality of Life. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(14), 7566. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Lizana, P. A., Vega-Fernadez, G., Gomez-Bruton, A., Leyton, B., & Lera, L. (2021). Impact of the COVID-19 Pandemic on Teacher Quality of Life: A Longitudinal Study from before and during the Health Crisis. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(7), 3764. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Lopez Pelaez, A., Erro-Garcés, A., Pinilla García, F. J., & Kiriakou, D. (2021). Working in the 21st Century. The Coronavirus Crisis: A Driver of Digitalisation, Teleworking, and Innovation, with Unintended Social Consequences. Information, 12(9), 377. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Mahmood, F., Ariza-Montes, A., Saleem, M., & Han, H. (2021). Teachers’ teleworking job satisfaction during the COVID-19 pandemic in Europe. Current Psychology. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Pichardo, J. I., Lopez-Medina, E. F., Mancha-Caceres, O., Gonzalez-Enríquez, I., Hernandez-Melian, A., Blazquez-Rodríguez, M., Jiménez, V., Logares, M., Carabantes-Alarcon, D., Ramos-Toro, M., Isorna, E., Cornejo-Valle, M., & Borras-Gené, O. (2021). Students and Teachers Using Mentimeter: Technological Innovation to Face the Challenges of the COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic in Higher Education. Education Sciences, 11(11), 667. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Pressley, T., & Ha, C. (2021). Teaching during a Pandemic: United States Teachers’ Self-Efficacy During COVID-19. Teaching and Teacher Education, 106, 103465. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Raisiene, A. G., Rapuano, V., Dőry, T., & Varkulevičiūte, K. (2021). Does telework work? Gauging challenges of telecommuting to adapt to a “new normal”. Human Technology17(2), 126–144. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Samoliuk, N., Bilan, Y., Mishchuk, H., & Mishchuk, V. (2022). Employer brand: key values influencing the intention to join a company. Management & Marketing. Challenges for the Knowledge Society, 17(1), 61-72. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Santabarbara, J., Bueno-Notivol, J., Lipnicki, D. M., Olaya, B., Pérez-Moreno, M., Gracia-García, P., Idoiaga-Mondragon, N., & Ozamiz-Etxebarria, N. (2021). Prevalence of anxiety in health care professionals during the COVID-19 pandemic: A rapid systematic review (on published articles in Medline) with meta-analysis. Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry, 107, 110244. [Google Scholar] [CrossRef]
  25. Santos, G. M. R. F. dos, Silva, M. E. da, & Belmonte, B. do R. (2021). COVID-19: Emergency remote teaching and university professors’ mental health. Revista Brasileira de Saúde Materno Infantil, 21(suppl 1), 237–243. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Sarbu, M.-A., Mirea, C.-N., Mihai, M., Nistoreanu, P., & Dadfar, E. (2021). Teachers’and professors’perception of telework in romania. The Amfiteatru Economic Journal, 23(58), 736–736. [Google Scholar]
  27. Schaffer, L., & Perez, I. (2020). Blinded by the Unknown: A School’s Leader’s Actions to Support Teachers and Students during COVID-19 School Closures. Journal of School Administration Research and Development, 5, 49–54. [Google Scholar]
  28. Silva, D. F. O., Cobucci, R. N., Lima, S. C. V. C., & de Andrade, F. B. (2021). Prevalence of anxiety, depression, and stress among teachers during the COVID-19 pandemic: A PRISMA-compliant systematic review. Medicine, 100(44), e27684. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Simuț, C. C., Petrila, L., Popescu, F.-A., & Oprea, I. M. (2021). Challenges and Opportunities for Telecommuting in the School System: Building a Sustainable Online Education in the Context of the SARS-Cov-2 Pandemic. Sustainability, 13(18), 10296. [Google Scholar] [CrossRef]
  30. Xhelilaj, L. K., & Tartari, E. (2021). Factors of stress and job satisfaction of teachers during online teaching under covid-19 quarantine conditions and their digital competence. Studime Sociale, 15(2), 5–18. [Google Scholar]
  31. Yakymova, L., Novotna, A., Kuz, V., & Tamandl, L. (2022). Measuring industry digital transformation with a composite indicator: A case study of the utility industry. Journal of International Studies, 15(1), 168-180. [Google Scholar]