Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in include() (line 295 of /var/www/vhosts/mmi.fem.sumdu.edu.ua/httpdocs/sites/all/themes/mmi/node-article.tpl.php).

Послуги електронного урядування та лояльність споживачів: на прикладі Йорданії

Автори:
Ахмед Салех Альнасер1, Халед Альшаке Тееп1, Хасан Альханатлех1
1. Амманський арабський університет (Йорданія)
Сторінки:
17 - 30
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Alnaser, A. S., Theep, K. A., & Alhanatleh, H. (2022). Do E-Government Services Affect Jordanian Customer Loyalty?. Marketing and Management of Innovations, 2, 17-30. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-02
Отримано:
02.04.2022
Прийнято:
07.06.2022
Опубліковано:
30.06.2022


Анотація

У статті розглянуто концепцію розвитку електронного урядування під якою розуміється організація державного управління в електронному середовищі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Авторами зазначено, що електронне урядування сприяє прозорому, ефективному, спрощеному та оперативному процесу інформування суспільства, органів державної влади та інших громадських організацій. Електронне урядування є найбільш ефективним інструментом трансформації державних службовців у сфері надання послуг. Метою даного дослідження є визначення впливу послуг електронного урядування (сприйняття захисту, закон про захист даних, доступна інформація та зобов’язання уряду) на лояльність споживачів в Йорданії. Емпіричний аналіз базується на даних опитування споживачів послуг електронного урядування в Йорданії. Отримані результати засвідчили незначний розвиток інформаційно-комунікаційних послуг від впровадження електронного урядування в Йорданії. Встановлено, що для офіційного сайту уряду Йорданії характерні низькі показники ефективності. Авторами зазначено, що такі послуги як REACH25 Йорданії спрямовані на діджиталізацію державних послуг на громадській платформі. При цьому відсутність закону про захист даних та відповідних нормативних актів ускладнює розв'язання проблеми витоку даних у державних установах. За результатами дослідження, авторами наголошено на необхідності підвищення задоволеності клієнтів, які постраждали від шахрайства в Інтернеті. Таким чином, уряд Йорданії має підвищувати якість обслуговування клієнтів спираючись на кращі практики в електронному урядуванні від розвинених країн. Уряду Йорданії необхідно прийняти закон «Про захист даних» відповідно до Загального положення ЄС про захист даних. Впровадження ефективного механізму регулювання даних сприятиме забезпеченню обробки та зберігання даних в Йорданії, а також низки інших правил, які стосуються обміну даними між країнами.


Ключові слова
послуги електронного урядування, лояльність клієнтів, сприйняття захисту, закон про захист особистих даних, доступна інформація, державні зобов’язання.


Посилання
  1. Al-Allak, B. A., Alnaser, A. S., & Saeed, M. A. (2011). Education and Globalisation: Conceptual and Visionary Approach. Advanced Social Research, 1: 1-10. [Google Scholar]
  2. Alhanatleh, H., Aboalganam, K., & Awad, H. (2022). Electronic government public value of public institutions in Jordan. International Journal of Data and Network Science, 6(1), 27-36. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Alnaser, A. S., & Khalid, M. (2014). Service quality dimensions and students satisfaction. Journal of Advanced Social Research, 4(6): 1-17. [Google Scholar]
  4. Alnaser, A., Almuala, I., & Alshibly, M., (2018a). Conceptual Research on Mobile Government Service Quality and its Impact on Jordanian Citizen Satisfaction, International Journal of Business Society, 2(2): 15-21. Retrieved from [Link]
  5. Alnaser, A., Saeed, M., & Alrawashedh, N. (2018b). Adoption of e-commerce by SMEs and its impact on customer satisfaction. Journal of Advanced Social Research, 8(01): 01-14. [Google Scholar]
  6. Al-rawahna, A. S. M., Chen, S. C., & Hung, C. W., (2019). The barriers of e-government success: An empirical study from Jordan. International Journal of Managing Public Sector Information and Communication Technologies, Available at SSRN 3498847. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Alsikkah, A. A., Alabbasi, H. A. S., Saeed, M. A. Y., & Alnaser, A. S. M. (2018). Attitude of Limkokwing Students toward Mobile Marketing in the Smartphones Era, International Journal of Business Society, 2(2), 7-14. Retrieved from [Link]
  8. Astivia, O. L. O., & Zumbo, B. D. (2019). Heteroskedasticity in Multiple Regression Analysis: What it is, How to Detect it and How to Solve it with Applications in R and SPSS. Practical Assessment, Research, and Evaluation, 24(1):1. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. De Menezes, D. Q. F., Prata, D. M., Secchi, A. R., & Pinto, J. C. (2021). A review on robust M-estimators for regression analysis. Computers & Chemical Engineering, 147,107-254. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. GDPR. (2022). EU’s New Data Protection Law. Retrieved from [Link]
  11. George, D., & Mallery, P. (2018). Descriptive statistics. In IBM SPSS Statistics 25 Step by Step (pp. 126-134). Routledge. [Google Scholar]
  12. Gerald, B., (2018). A brief review of independent, dependent and one-sample t-test. International Journal of Applied Mathematics and Theoretical Physics, 4(2):50-54. [Google Scholar]
  13. ITA, (2021). Jordan Community Guide. Retrieved from [Link]
  14. Jordan Strategy Forum. (2019). E-Government in Jordan. Retrieved from [Link]
  15. Kaliyadan, F., & Kulkarni, V., (2019). Types of variables, descriptive statistics, and sample size. Indian dermatology online journal, 10(1):82. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Li, L., Wan, H., Gao, W., Tong, F., & Li, H. (2019). Reliability based multidisciplinary design optimization of cooling turbine blade considering uncertainty data statistics. Structural and multidisciplinary optimization, 59(2):659-673. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. MoDEE. (2022). E-Government Management and its operations. Retrieved from [Link]
  18. OECD. (2022). Good governance in Jordan. Retrieved from [Link]
  19. UNESCO. (2018). Jordan. Retrieved from [Link]