Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in include() (line 295 of /var/www/vhosts/mmi.fem.sumdu.edu.ua/httpdocs/sites/all/themes/mmi/node-article.tpl.php).

Інновації в управлінні персоналом готелю: зв’язок між організаційною стійкістю та залученістю працівників

Автори:
Енгін Унгурень1, Ясар Їгіт Качмаз1
1. Університет Алані ім. Аладдіна Кейкубата (Туреччина)
Сторінки:
141 - 150
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Unguren, E., & Kacmaz, Y. Y. (2022). Innovations in Management of Hotel Employees: the Relationship Between Organizational Resilience and Work Engagement. Marketing and Management of Innovations, 2, 141-150. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-13
Отримано:
16.05.2022
Прийнято:
22.06.2022
Опубліковано:
30.06.2022


Анотація

У багатьох країнах світу туризм виступає однією з високодохідних галузей господарювання, яка в наслідок дії кризи, таких як урагани, повені, лісові пожежі, землетруси, терористичні атаки та спалахи, значно зменшує можливості вирішення цілого комплексу соціально-економічних проблем. Одним з негативних факторів розвитку індустрії туризму під час кризи є значне зниження продуктивності праці персоналу та відповідне зниження стійкості підприємств, що вимагає від менеджменту компаній впровадження нових підходів управління персоналом та забезпечення її стійкості. Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання управління персоналом готелю в умовах кризи. Основною метою проведеного дослідження в контексті теорії соціального обміну є: визначення впливу стійкості організації на рівень залученістю працівників; визначення посередницької ролі організаційної підтримки при активізації інноваційної складової кадрового потенціалу з метою забезпечення стійкості підприємства. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи кількісного аналізу перехресних даних. Дані зібрані за допомогою анкет 506 співробітників, які працюють у чотирьох і п’ятизіркових готелях під час пандемії COVID-19. У статті представлено результати емпіричного аналізу, який засвідчив, що організаційна стійкість позитивно впливає на сприйняття організаційної підтримки та залучення до роботи працівників. Крім того, встановлено, що організаційної підтримки при активізації інноваційної складової кадрового потенціалу забезпечує підвищення рівня стійкості підприємства. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що стійкість компанії покращує ставлення працівників до своєї роботи. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для менеджерів готелів при формуванні стратегії управління персоналом та забезпечення їх стійкості під час кризи.


Ключові слова
організаційна стійкість, організаційна підтримка, залученість до роботи, криза, туризм.


Посилання
  1. Albrecht, S., Breidahl, E., & Marty, A. (2018). Organisational Resources, Organizational Engagement Climate, and Employee Engagement. Career Development International, 23(1), 67-85. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Amir, M. T., & Mangundjaya, W. L. (2021). How Resilience Affects Employee Engagement? A Case Study in Indonesia. Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(2), 1147-1156. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Anderson, J.C., & Gerbing, D. W. (1988). Structural equation modeling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological Bulletin, 103(3), 411–423. [Google Scholar]
  4. Annarelli, A., & Nonino, F. (2016). Strategic and Operational Management of Organizational Resilience: Current State of Research and Future Directions. Omega, 62, 1-18. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Biggs, D., Hall, C. M., & Stoeckl, N. (2012). The Resilience of Formal and Informal Tourism Enterprises to Disasters: Reef Tourism in Phuket, Thailand. Journal of Sustainable Tourism, 20(5), 645-665. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Brown, N. A., Rovins, J. E., Feldman-Jensen, S., Orchiston, C., & Johnston, D. (2017). Exploring Disaster Resilience Within the Hotel Sector: A Systematic Review of Literature. International Journal of Disaster Risk Reduction, 22, 362-370. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Caesens, G., & Stinglhamber, F. (2014). The Relationship Between Perceived Organizational Support and Work Engament: The Role of Self-efficacy and Its Outcomes. Revue Europeenne de Psychologie Appliquee, 64, 259-267. [Google Scholar] [CrossRef]
  8. Cooke, F. L., Cooper, B., Bartram, T., Wang, J., & Mei, H. (2019). Mapping the Relationships between High-performance Work Systems, Employee Resilience and Engagement: a Study of the Banking Industry in China. The International Journal of Human Resource Management, 30(8), 1239-1260. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Cooper, M. (2005). Japanese Tourism and the SARS Epidemic of 2003. Journal of Travel&Tourism Marketing, 19(2-3), 117-131. [Google Scholar]
  10. Cropanzano, R., Howes, J. C., Grandey, A. A., & Toth, P. (1997). The Relationship of Organisational Politics and Support to Work Behaviors, Attitudes, and Stress. Journal of Organizational Behavior, 18, 159-180. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Eisenberger, R., Huntington, R., Hutchison, S., & Sowa, D. (1986). Perceived Organizational Support. Journal of Applied Psychology, 71(3), 500-507. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Eisenberger, R., Rhoades, L. & Cameron, J. (1999). Does Pay for Performance Increase or Decrease Perceived Self-Determination and Intrinsic Motivation?. Journal of Personality and Social Psychology, 77(5), 1026-1040. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Gittell, J. H., Cameron, K., Lim, S., & Rivas, V. (2006). Relationships, Layoffs, and Organizational Resilience. The Journal of Applied Behavioral Science, 42(3), 300-329. [Google Scholar] [CrossRef]
  14. Horne, III, J. F., & Orr, J. E. (1998). Assessing Behaviors That Create Resilient Organisations. Employment Relations Today, Winter, 29-39. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Imran, M. Y., Elahi, N. S., Abid, G., Ashfaq, F. & Ilyas, S. (2020). Impact of Perceived Organisational Support on Work Engagement: Mediating Mechanism of Thriving and Flourishing. Journal of Open Innovation Technology Market and Complexity, 6(3),1-18. [Google Scholar] [Google Scholar]
  16. Khan, W. A. (1990). Psychological Conditions of Personal Engagement and Disengagement at Work. Academy of Management, 33(4), 692-724. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Lamanna, Z., Williams, K. H. & Childers, C. (2012). An Assessment of Resilience: Disaster Management and Recovery for Greater New Orleans’ Hotels. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism, 11(3), 210-224. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Lee, A.V., Vargo, J., & Seville, E. (2013). Developing a tool to measure and compare organisations' resilience. Natural Hazards Review. 14, 29–41. [Google Scholar]
  19. Loi, R., Hang-yue, N. & Foley, S. (2006). Linking Employees' Justice Perceptions to Organizational Commitment and Intention to Leave: The Mediating Role of Perceived Organisational Support. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 79, 101-120. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Moorman, R. H., Blakely, G. L. ve Niehoff, B.rian P. (1998). Does Perceived Organizational Support Mediate the Relationship Between Procedural Justice and Organizational Citizenship Behavior?. Academy of Management Journal, 41, 351–357. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Nhamo, G., Dube, K., & Chikodzi, D. (2020). Impacts and Implications of COVID-19 on the Global Hotel Industry and Airbnb. In G. Nhamo, K. Dube, & D. Chikodzi (Eds.), Counting the Cost of COVID-19 on the Global Tourism Industry (pp.183–204). Springer International Publishing. [Google Scholar]
  22. Noruzy, A., Shatery, K., Rezazadeh, A., & Hatami-Shirkouhi, L. (2011). Investigation the Relationship Between Organizational Justice, and Organizational Citizenship Behavior: The Mediating Role of Perceived Organisational Support. Indian Journal Science and Technology, 4(7), 842-847. [Google Scholar]
  23. Pearlman, D., & Melnik, O. (2008). Hurricane Katrina’s Effect on the Perception of New Orleans Leisure Tourists. Journal of Travel&Tourism Marketing, 25(1), 58-67. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Rhoades, L., & Eisenberger, R. (2002). Perceived Organizational Support: A Review of the Literature. Journal of Applied Psychology, 87(4), 698-714. [Google Scholar]
  25. Schaufeli, W. B., Bakker A. B., & Salanova, W. (2006). The Measurement of Work Engagement With a Short Questionnaire: A Cross-National Study. Education and Psychological Measurement, 66(4), 701-716. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Settoon, R. P., Bennett, N., & Liden, R. C. (1996). Social Exchange in Organisations: Perceived Organizational Support, Leader-Member Exchange, and Employee Reciprocity. Journal of Applied Psychology, 81, 219–227. [Google Scholar] [CrossRef]
  27. Sluss, D. M., Klimchak, M. ,& Holmes, J. J. (2008). Perceived Organizational Support as a Mediator Between Relational Exchange and Organizational Identification. Journal of Vocational Behavior, 73, 457-464. [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Sonmez, S. F. (1998). Tourism, Terrorism, and Political Instability. Annals of Tourism Research, 25(2), 416-456. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Republic of Turkey Ministry of Culture and Tourism. (2021). Tourism Statistics (January–September 2020). Retrieved from [Link]
  30. Thompson, D., Muriel, P., Russell, D., Osborne, P., Bromley, A., Rowland, M., ... & Brown, C. (2002). Economic costs of the foot and mouth disease outbreak in the United Kingdom in 2001. Revue scientifique et technique (International Office of Epizootics)21(3), 675-687. [Google Scholar] [CrossRef]
  31. UNWTO (2021). World tourism barometer, January/2021. Retrieved from [Link]
  32. UngUren, E., Tekin, O.A., Avsallı, H. & Kacmaz, Y.Y. (2021). The Moderator Role of Financial Well-Being on the Effect of Job Insecurity and the COVID-19 Anxiety on Burnout: A Research on Hotel-Sector Employees in Crisis. Sustainability, 13(16), 9031. [Google Scholar] [CrossRef]
  33. Wang, Z., Li, C. & Li, X. (2017). Resilience, Leadership and Work Engagement: The Mediating Role of Positive Affect. Social Indicators Research, 132, 699-708. [Google Scholar] [CrossRef]
  34. Wayne, S. J., Shore, L. M. & Liden, R. C. (1997). Perceived Organizational Support and Leader-Member Exchange: A Social Exchange Perspective. Academy of Management Journal, 40, 82–111. [Google Scholar] [CrossRef]
  35. Yongxing, G., Hongfei, D., Baoguo, X. & Lei, M. (2017). Work Engagement and Job Performance: The Moderating Role of Perceived Organisational Support. Anales de Psicologia, 33(3), 708-713. [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Zagenczyk, T. J., Gibney, R., Few, W. T. & Scott, K. L. (2011). Psychological Contracts and Organisational Identification: The Mediating Effect of Perceived Organizational Support. Journal of Labor Research, 32(3), 254-281. [Google Scholar] [CrossRef]