Вмотивоване споживання інноваційних товарів та визнання приналежності до «світової спільноти»: відмінності між споживачами

Автори:
Джейда Танрикулу1
1. Університет науки і технологій Адана Алпарслана (Туреччина)
Сторінки:
134 - 152
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Tanrikulu, C. (2022). Consumer Differences in Motivated Consumer Innovativeness and Global Identity. Marketing and Management of Innovations, 1, 134-152. http://doi.org/10.21272/mmi.2022.1-10
Отримано:
13.03.2022
Прийнято:
25.03.2022
Опубліковано:
30.03.2022


Анотація

Однією із головних причин низького рівня ефективності впровадження заходів щодо популяризації інноваційних продуктів є нерозуміння наявних запитів та потреб споживачів. При цьому на теоретичному та практичному рівнях необхідною умовою є розуміння мотивів, які спонукають молодь до інноваційної поведінки. Автором зазначено, що мотиви, якими керуються споживачі при купівлі інноваційних продуктів та визнанні приналежності до «світової спільноти», залежать від гендерного та вікового факторів. Однак, виявлені збіги/відмінності та звʼязки можуть відрізнятись між соціально-демографічними групами, що вказує на необхідність проведення більш детальних досліджень, особливо під час пандемії. Метою статті є: 1) визначення мотивів, які спонукають споживачів до придбання інноваційної продукції та визнання приналежності до «світової спільноти» залежно від соціально-демографічних факторів (гендер, вік тощо); 2) дослідження взаємозв’язку між зазначеними вище мотивами. Вихідні дані для дослідження сформовано за результатами онлайн-опитування споживачів поколінь Y та Z на ринку, що розвивається в Туреччині. За результатами дослідження встановлено відсутність гендерних відмінностей у мотивах до споживання інноваційної продукції та визнання приналежності до «світової спільноти». При цьому спостерігається низка відмінностей між поколіннями Y та Z. У ході дослідження виявлено суттєві взаємозв’язки між гендером та поколінням. Отримані результати засвідчили низку суттєвих відмінностей у мотивах, які стимулюють до споживання інноваційної продукції серед покоління Z. Автором виявлено низку збігів та відмінностей у споживчій поведінці між поколіннями Y та Z, особливо під час пандемії. Отримані результати можуть бути дорожньою картою для учасників глобального ринку, які займаються питаннями інноваційного маркетингу, споживчої інноваційності, розробленням інноваційних продуктів особливо для ринків країн, що розвиваються. 


Ключові слова
гендер, когорта поколінь, світове громадянство, глобальний маркетинг, мотиви споживчої інноваційності, сталість.


Посилання
  1. Akdogan, S., Uyar, K. & Gullu, K. (2018). Profiles of consumer innovativeness in Turkey. Journal of Management Marketing and Logistics, 5(3), 236-245. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Ameen, N., Willis, R., & Shah, M. H. (2018). An examination of the gender gap in smartphone adoption and use in Arab countries: A cross-national study. Computers in Human Behavior, 89, 148-162. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Arnett, J. J. (2002). The psychology of globalization. American psychologist, 57(10), 774-783. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Ayhun, S. E. (2013). Differences between generatıons and organizational effects. Journal of Economics and Management Research, 2(1), 93-112. Retrieved from [Link]
  5. Barber, N., Taylor, D. C., & Strick, S. (2010). Selective marketing to environmentally concerned wine consumers: a case for location, gender and age. Journal of consumer marketing. 27(1), 64–75. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Bassiouni, D. H., & Hackley, C. (2014). 'Generation Z'children's adaptation to digital consumer culture: A critical literature review. Journal of Customer Behaviour, 13(2), 113-133. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Baumeister, R. F., & Sommer, K. L. (1997). What do men want? Gender differences and two spheres of belongingness: Comment on Cross and Madson (1997). Psychological Bulletin, 122(1), 38–44. [Google Scholar] [CrossRef]
  8. Bulut, Z. A., Kökalan Çımrin, F., & Doğan, O. (2017). Gender, generation and sustainable consumption: Exploring the behaviour of consumers from Izmir, Turkey. International Journal of Consumer Studies, 41(6), 597-604. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Buyukozturk, S., Cakmak, E. K., Akgün, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2019). Scientific Research Methods in Education. Pegem Akademi, 26.th Edition. Retrieved from [Link]
  10. Campbell, C. (1997). Shopping, pleasure and the sex war. In: Falk P, Campbell C, editors. The Shopping Experience. London: Sage; 166–176. Retrieved from [Link]
  11. Caricati, L., & Raimondi, M. (2015). The motivated consumer innovativeness scale: initial Italian validation. TPM: Testing, Psychometrics, Methodology in Applied Psychology, 22(3), 363-383. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Clark, R. A., & Goldsmith, R. E. (2006). Interpersonal influence and consumer innovativeness. International Journal of Consumer Studies, 30(1), 34-43. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Cohen, J. (1992). A power primer. Psychological Bulletin, 112(1), 155-159. [Google Scholar] [CrossRef]
  14. Dabija, D. C., Postelnicu, C., & Dinu, V. (2018). Cross-generational investigation of ethics and sustainability. Insights from Romanian retailing. In Current Issues in Corporate Social Responsibility (pp. 141-163). Springer, Cham. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Der-Karabetian, A., & Ruiz, Y. (1997). Affective bicultural and global-human identity scales for Mexican-American adolescents. Psychological Reports, 80(3), 1027-1039. [Google Scholar][CrossRef]
  16. Ding, Z., Vuchkovski, D., Zabkar, V., Hirose, M., & Rašković, M. (2018). Ljubljana to Tokyo: Understanding drivers of young-adult consumer innovativeness and the role of regionalism in Eastern Europe and East Asia. JEEMS Journal of East European Management Studies, 23(3), 502-522. Retrieved from [Link]
  17. Eagly, A. H. (2009). The his and hers of prosocial behavior: An examination of the social psychology of gender. American Psychologist, 64(8), 644–658. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Egri, C. P., & Ralston, D. A. (2004). Generation cohorts and personal values: A comparison of China and the United States. Organization Science, 15(2), 210-220. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Eryigit, C., & Sunaoglu, S. K. (2017). The effects of perceived brand globalness and local iconness on brand prestige and perceived quality: The role of consumers’ cultural identity. Management and Marketing Journal, 15(2), 7-21. [Google Scholar]
  20. Francis, T., & Hoefel, F. (2018). True Gen’: Generation Z and its implications for companies. McKinsey & Company, 12. [Google Scholar]
  21. Frank, B., Enkawa, T., Schvaneveldt, S. J., & Torrico, B. H. (2015). Antecedents and consequences of innate willingness to pay for innovations: Understanding motivations and consumer preferences of prospective early adopters. Technological Forecasting and Social Change, 99, 252-266. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Gao, H., Mittal, V., & Zhang, Y. (2020). The Differential Effect of Local-Global Identity Among Males and Females: The Case of Price Sensitivity. Journal of Marketing Research, 57(1), 173-191. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Gilal, F. G., Zhang, J., Gilal, N. G., & Gilal, R. G. (2018). Integrating self-determined needs into the relationship among product design, willingness-to-pay a premium, and word-of-mouth: a cross-cultural gender-specific study. Psychology research and behavior management, 11, 227–241. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Gyberg, F., & Frisén, A. (2017). Identity status, gender, and social comparison among young adults. Identity, 17(4), 239-252. [Google Scholar] [CrossRef]
  25. Hair, J. F., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Black, W. C. (2019). Multivariate Data Analysis (8th Ed.) Cengage Learning, EMEA. ISBN: 978-4737-5654-0. Retrieved from [Link]
  26. Hair, J. F., Celsi, M. W., Money, A. H., Samouel, P., & Page, M. J. (2011). Essentials of business research methods (2nd ed.). New York: M. E.Sharpe Inc. Retrieved from [Link]
  27. Hofstede Insight. (2021). Compare Countries, Retrieved from [Link]
  28. Hwang, J., Choe, J. Y., Choi, Y. G., & Kim, J. J. (2021). A comparative study on the MCI of drone food delivery services before and after the outbreak of COVID-19. Journal of Travel & Tourism Marketing, 38(4), 368-382. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Hwang, J., Lee, J. S., & Kim, H. (2019). Perceived innovativeness of drone food delivery services and its impacts on attitude and behavioral intentions: The moderating role of gender and age. International Journal of Hospitality Management, 81, 94-103. [Google Scholar] [CrossRef]
  30. Hysa, B., Karasek, A., & Zdonek, I. (2021). Social media usage by different generations as a tool for sustainable tourism marketing in society 5.0 idea. Sustainability, 13, 1018. [Google Scholar] [CrossRef]
  31. Kapser, S., Abdelrahman, M., & Bernecker, T. (2021). Autonomous delivery vehicles to fight the spread of Covid-19 – How do men and women differ in their acceptance? Transportation Research Part A: Policy and Practice, 148, 183-198. [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Karaarslan, M. H., & Akdoğan, M. (2015). Consumer innovativeness: A market segmentation. International Journal of Business and Social Science, 6(8), 227237. [Google Scholar]
  33. Kaushik, A. K., & Rahman, Z. (2016). Self-service innovativeness scale: introduction, development, and validation of scale. Service Business, 10(4), 799-822. [Google Scholar] [CrossRef]
  34. Kavalcı, K. & Unal, S. (2016). A Research on Comparing Consumer Decision-Making Styles and Learning Styles in Terms of the Generatıon Y and Z. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1033-1050. Retrieved from [Link]
  35. Kim, W., Di Benedetto, C. A., & Lancioni, R. A. (2011). The effects of country and gender differences on consumer innovativeness and decision processes in a highly globalized high‐tech product market. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics.23(5), 714-744. [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Kotler, P. & Armstrong, G. (2021), Principles of Marketing,Global Edition, Pearson Education Limited. Retrieved from [Link]
  37. Kurtulus, K. (2004). Marketing Research (7th ed.). Literatur Publishing, Istanbul. [Google Scholar]
  38. Lakens, D. (2013). Calculating and reporting effect sizes to facilitate cumulative science: a practical primer for t-tests and ANOVAs. Frontiers in psychology, 4, 863-875. [Google Scholar][CrossRef]
  39. Latkovikj, T., & Popovska, M. B. (2020). How millennials, gen Z, and technology are changing the workplace design?. Proceedings of the 6th International Workshop on Socio-Technical Perspective in IS Development. [Google Scholar]
  40. Lazarevic, V. (2012). Encouraging brand loyalty in fickle generation Y consumers. Young consumers. 13(1), 45-61. [Google Scholar] [CrossRef]
  41. Lee, H. J., Cho, H. J., Xu, W., & Fairhurst, A. (2010). The influence of consumer traits and demographics on intention to use retail self‐service checkouts. Marketing Intelligence & Planning.28(1), 46-58. [Google Scholar] [CrossRef]
  42. Lissitsa, S., & Kol, O. (2021). Four generational cohorts and hedonic m-shopping: association between personality traits and purchase intention. Electronic Commerce Research, 21(2), 545-570. [Google Scholar] [CrossRef]
  43. Mannheim, K. (1952). “The problem of generations”, in Kecskemeti, P. (Ed.), Essays on the Sociology of Knowledge: Collected Works, Routledge, New York, NY, pp. 276-322. Retrieved from [Link]
  44. Mehta, R. (2020). Gender-based differences in consumer decision-making styles: implications for marketers. Decision, 47(3), 319-329. [Google Scholar] [CrossRef]
  45. Melnyk, V., Van Osselaer, S. M., & Bijmolt, T. H. (2009). Are women more loyal customers than men? Gender differences in loyalty to firms and individual service providers. Journal of Marketing, 73(4), 82-96. [Google Scholar] [CrossRef]
  46. Meyers‐Levy, J., & Loken, B. (2015). Revisiting gender differences: What we know and what lies ahead. Journal of Consumer Psychology, 25(1), 129-149. [Google Scholar] [CrossRef]
  47. Moss, G., & Colman, A. M. (2001). Choices and preferences: Experiments on gender differences. Journal of Brand Management, 9(2), 89-98. [Google Scholar] [CrossRef]
  48. Nakip, M. (2003).Marketing Research, Techniques and Applications. Seckin Publishing, Ankara. [Google Scholar]
  49. Noble, S. M., Schewe, C. D., & Kuhr, M. (2004). Preferences in health care service and treatment: a generational perspective. Journal of Business Research, 57(9), 1033-1041. [Google Scholar] [CrossRef]
  50. Ordun, G. (2015). Millennial (Gen Y) consumer behavior their shopping preferences and perceptual maps associated with brand loyalty. Canadian Social Science, 11(4), 40-55. [Google Scholar] [CrossRef]
  51. Oyserman, D. (2009). Identity-based motivation: Implications for action-readiness, procedural-readiness, and consumer behavior. Journal of Consumer Psychology, 19(3), 250-260. [Google Scholar] [CrossRef]
  52. Ozden, A. T. (2019). A Research on The Examining of The Relationship Between Consumer Innovation and The Need for Social Approval. Journal of Business Research-TURK, 11(3), 1537-1558. [Google Scholar]
  53. Ozoglu, B., & Bulbul, H. (2013). The Reliability and Validity Study of the Motivated Consumer Innovativeness (MCI) and Perceived Risk Scales. Journal of Alanya Faculty of Business/Alanya Isletme Fakültesi Dergisi, 5(3).129-139. [Google Scholar] [Link]
  54. Porter, M. (1996). “What is strategy?”. Harvard Business Review, 74(6), 61-78. Retrieved from [Link]
  55. Priporas, C. V., Stylos, N., & Fotiadis, A. K. (2017). Generation Z consumers' expectations of interactions in smart retailing: A future agenda. Computers in Human Behavior, 77, 374-381. [Google Scholar] [CrossRef]
  56. Rašković, M., Ding, Z., Škare, V., Došen, Đ. O., & Žabkar, V. (2016). Comparing consumer innovativeness and ethnocentrism of young-adult consumers. Journal of Business Research, 69(9), 3682-3686. [Google Scholar] [CrossRef]
  57. Reed II, A., Forehand, M. R., Puntoni, S., & Warlop, L. (2012). Identity-based consumer behavior. International Journal of Research in Marketing, 29(4), 310-321. [Google Scholar] [CrossRef]
  58. Saritas, E., & Barutcu, S. (2016). Generations in analysis of consumer behaviors: a study on social media using. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15. Retrieved from [Link]
  59. Schewe, C. D., & Meredith, G. (2004). Segmenting global markets by generational cohorts: determining motivations by age. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 4(1), 51-63. [Google Scholar] [CrossRef]
  60. Schwartz, S. H., & Rubel-Lifschitz, T. (2009). Cross-national variation in the size of sex differences in values: effects of gender equality. Journal of personality and social psychology, 97(1), 171-185. [Google Scholar] [CrossRef]
  61. Shaouf, A., Lu, K., & Li, X. (2016). The effect of web advertising visual design on online purchase intention: An examination across gender. Computers in Human Behavior, 60, 622–634. [Google Scholar] [CrossRef]
  62. Sheth, J. (2021). New areas of research in marketing strategy, consumer behavior, and marketing analytics: the future is bright. Journal of Marketing Theory and Practice, 29(1), 3-12. [Google Scholar] [CrossRef]
  63. Slyke, C. V., Bélanger, F., Johnson, R. D., & Hightower, R. (2010). Gender-based differences in consumer e-commerce adoption. Communications of the Association for Information Systems, 26(1), 17-34. [Google Scholar] [CrossRef]
  64. Soares, R. R., Zhang, T. T. C., Proença, J. F., & Kandampully, J. (2017). Why are Generation Y consumers the most likely to complain and repurchase?. Journal of Service Management, 28(3), 520-540. [Google Scholar] [CrossRef]
  65. Sohaib, O., Kang, K., & Nurunnabi, M. (2019). Gender-based iTrust in e-commerce: The moderating role of cognitive innovativeness. Sustainability, 11(1), 175-191. [Google Scholar][CrossRef]
  66. Solomon, M (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 13th Ed. Pearson. Retrieved from [Link]
  67. Steel, P., & König, C. J. (2006). Integrating theories of motivation. Academy of management review, 31(4), 889-913.
  68. Steenkamp, J. B. E., Ter Hofstede, F., & Wedel, M. (1999). A cross-national investigation into the individual and national cultural antecedents of consumer innovativeness. Journal of Marketing, 63(2), 55-69. [Google Scholar] [CrossRef]
  69. Strizhakova, Y., Coulter, R. A., & Price, L. L. (2008). Branded products as a passport to global citizenship: Perspectives from developed and developing countries. Journal of International Marketing, 16(4), 57-85. [Google Scholar] [CrossRef]
  70. Strizhakova, Y., Coulter, R. A., & Price, L. L. (2012). The young adult cohort in emerging markets: Assessing their glocal cultural identity in a global marketplace. International Journal of Research in Marketing, 29(1), 43-54. [Google Scholar] [CrossRef]
  71. Szromek, A. R., Hysa, B., & Karasek, A. (2019). The perception of overtourism from the perspective of different generations. Sustainability, 11(24), 7151. [Google Scholar] [CrossRef]
  72. Tari-Kasnakoglu, B., Ture, M., & Kalender, Y. (2020). Generation Z in Turkey: A Generation with High Hopes and Big Fears. In The New Generation Z in Asia: Dynamics, Differences, Digitalisation. Emerald Publishing Limited.pp:167-179. [Google Scholar] [CrossRef]
  73. Tellis, G. J., Yin, E., & Bell, S. (2009). Global consumer innovativeness: Cross-country differences and demographic commonalities. Journal of International Marketing, 17(2), 1-22. [Google Scholar] [CrossRef]
  74. Thach, L., Riewe, S., & Camillo, A. (2020). Generational cohort theory and wine: analyzing how gen Z differs from other American wine consuming generations. International Journal of Wine Business Research.33(1), 1-27. [Google Scholar] [CrossRef]
  75. Thakur, A., & Jasrai, L. (2018). A Logit Model to Predict Innovativeness among Mobile Telecom Service Users. Global Business Review, 19(3), 54-71. [Google Scholar] [CrossRef]
  76. Torelli, C. J., & Stoner, J. L. (2019). Global consumer culture: consequences for consumer research. International Marketing Review.36(4), 587-592. [Google Scholar] [CrossRef]
  77. Treacy, M., & Wiersema, F. (1993). Customer intimacy and other value disciplines. Harvard business review, 71(1), 84-93. Retrieved from [Link]
  78. Tu, L., Khare, A., & Zhang, Y. (2012). A short 8-item scale for measuring consumers' local-global identity. International Journal of Research in Marketing, 29(1), 35-42. [Google Scholar][CrossRef]
  79. TUIK. (2021). İstatistiklerle Gençlik, 2020. Retrieved from [Link]
  80. Vandecasteele, B., & Geuens, M. (2010). Motivated consumer innovativeness: Concept, measurement, and validation. International Journal of Research in Marketing, 27(4), 308-318. [Google Scholar] [CrossRef]
  81. Venkatesh, V., Thong, J. Y., & Xu, X. (2012). Consumer acceptance and use of information technology: extending the unified theory of acceptance and use of technology. MIS Quarterly, 157-178. [Google Scholar] [CrossRef]
  82. Westjohn, S. A., Arnold, M. J., Magnusson, P., Zdravkovic, S., & Zhou, J. X. (2009). Technology readiness and usage: a global-identity perspective. Journal of the Academy of Marketing Science, 37(3), 250-265. [Google Scholar] [CrossRef]
  83. Westjohn, S. A., Singh, N., & Magnusson, P. (2012). Responsiveness to global and local consumer culture positioning: A personality and collective identity perspective. Journal of International Marketing, 20(1), 58-73. [Google Scholar] [CrossRef]
  84. Wood, S. (2013). Generation Z as consumers: trends and innovation. Institute for Emerging Issues: NC State University, 119(9), 1-3. [Google Scholar]
  85. Wu, L. H., Wu, L. C., & Chang, S. C. (2016). Exploring consumers’ intention to accept smartwatch. Computers in Human Behavior, 64, 383-392. [Google Scholar] [CrossRef]
  86. Zhang, J., Ye, H., Bhatt, S., Jeong, H., Deutsch, J., Ayaz, H., & Suri, R. (2021). Addressing food waste: How to position upcycled foods to different generations. Journal of Consumer Behaviour, 20(2), 242-250. [Google Scholar] [CrossRef]
  87. Zhang, Y., & Khare, A. (2009). The impact of accessible identities on the evaluation of global versus local products. Journal of Consumer Research, 36(3), 524-537. [Google Scholar][CrossRef]