Оцінювання ефективності управління маркетинговими послугами зеленої енергетики на основі сегментації

Автори:
Василь Брич1, Тетяна Затонацька2, Олександр Длугопольський1, Олена Борисяк1, Оксана Вакун1
1. Західноукраїнський національний університет (Україна)
2. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Україна)
Сторінки:
188 - 198
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Brych, V., Zatonatska, T., Dluhopolskyi, O., Borysiak, O., Vakun, O. (2021). Estimating the Efficiency of the Green Energy Services’ Marketing Management Based on Segmentation. Marketing and Management of Innovations, 3, 188-198. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.3-16
Отримано:
10.06.2021
Прийнято:
03.09.2021
Опубліковано:
13.09.2021


Анотація

Енергетична безпека зазнає суттєвих ризиків як на етапах виробництва, розподілу, так і на етапах постачання й споживання енергії. Сезонне зменшення або збільшення споживчого попиту на енергоресурси через зміни клімату негативно впливає на збалансування енергетичної системи. Стаття присвячена оцінці факторів маркетингового управління послугами «зеленої енергетики» та розробці моделі оцінки зеленої енергії як інноваційного продукту на основі сегментації ринку енергії. Cегментація енергетичного ринку дозволяє виокремити його базові складові як на основі використання та споживання енергії з природних невідновлюваних джерел, так і виробництва та споживання альтернативної енергії (зелена енергія), а також енергетичних послуг різного рівня. Проаналізовано стан інноваційного розвитку зеленої енергетики як продукту, екологічно чистих енергетичних послуг та інтелектуальної енергомережі на основі використання енергії з природних відновлюваних джерел. Відзначена позитивна тенденція зростання попиту на електромобілі та розширення географії зарядних станцій. Для подальшого позиціонування зеленої енергії як інноваційного продукту на енергетичному ринку доцільним є проведення освітніх кампаній з популяризації електромобілів, вивчення екологічної поведінки користувачів транспорту тощо. Aктивний процес реформування енергетичного ринку України ґрунтується на конкуренції та враховує міжнародний досвід реформування. Зокрема, вже функціонують ринок електроенергії, ринок газу, які забезпечують роботу систем розподілу енергії, диверсифікацію енергоносіїв постачання та можливість незалежного вибору споживачами постачальника газу чи електроенергії. Використано інтегрований сегментний підхід до моделювання оцінки екологічної енергії як інноваційного продукту на енергетичному ринку, а також інтервальні моделі, описані дискретними рівняннями. Беручи це до уваги вищенаведене, перспективним напрямком для подальших досліджень є розробка методологічного підходу до оцінки моделі управління просуванням послуг із зеленої енергетики в контексті розвитку розумних енергомереж


Ключові слова
сегменти ринку, сталий розвиток, зміна клімату, альтернативна енергетика, кліматична політика, відновлювані джерела енергії, безпека енергії та навколишнього середовища, управління енергією, розумні мережі


Посилання
  1. Akermann, A., Koval-Honchar, M., Hrushetskyi, A., & Lypova, P. (2019). Results of the all-Ukrainian sociological survey ”Opinions and Views of the Population of Ukraine on Energy Efficiency and Energy Saving”. [Link]
  2. Borysiak, O.V. (2021). Peculiarities of digital transformation in the promoting climate policy of alternative energy enterprises. SWorld Journal, 4(8), 83-89. [Google Scholar]
  3. Brych, V., Dyvak, M., Porplytsya, N., Halysh, N., Tulai, O. & Shpak, Y. (2019). Modeling of Dynamics of the Company’s Share in the Solid Fuel Market. 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT). Ceske Budejovice, Czech Republic, 354-357. [CrossRef]
  4. Brych, V., Manzhula, V., Borysiak, O., Liakhovych, G., Halysh, N., & Tolubyak, V. (2020). Communication Model of Energy Service Market Participants in the Context of Cyclic Management City Infrastructure, Proceedings of the 10th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT’2020). Deggendorf, Germany, 678-681. [CrossRef].
  5. Brych, V., Manzhula, V., Halysh, N, Zhekalo, G, Liakhovych, G., & Vakun, O. (2020). Strategy of Effective Pricing Policy of Biofuel Enterprises. 10th International Conference on Advanced Computer Information Technologies. Deggendorf, Germany, 674-677. [CrossRef]
  6. Brych, V., Manzhula, V., Halysh, N., Holubchak, O., Korol, S. & Stetsko, M. (2019). Management of enterprise’s assortment policy by production of solid biofuels. 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT). Ceske Budejovice, Czech Republic, 370-373. [CrossRef].
  7. Brych, V., Mykytyuk, P., Halysh, N., Borysiak, O., Zhekalo, G., & Sokol, M. (2021). Management Model of Energy Enterprises Innovative Development Within Physiological Working Conditions. Propósitos y Representaciones, 9(3). [CrossRef]
  8. Data and statistics (2020). International Energy Agency. [Link]
  9. Dontu, A.I., Gaiginschi, L., & Barsanescu, P.D. (2019). Reducing the urban pollution by integrating weigh-in-motion sensors into intelligent transportation systems: State of the art and future trends. ModTech 2019: 7th International Conference on Modern Technologies in Industrial Engineering (19-22 June, 2019, Romania), 591(1). [Link]
  10. Energy of Ukraine (2020). Infographic guide. [Link]
  11. EU Adaptation Strategy (2021). [Link]
  12. EU Market Outlook for Solar Power 2019-2023 (2019). [Link]
  13. Global Energy Review (2020). The impacts of the Covid-19 crisis on global energy demand and CO2 emissions. International Energy Agency. [Link]
  14. Halchynska, Y.M., & Larina, Y.S. (2018). Bioenergy market segmentation. Efektyvna ekonomika. [Link]
  15. Halysh, N., Borysiak, O., Brych, V., Korol, V., Vakun, O., & Zaburanna, L. (2021). Technical and Economic Analysis of Implementation of Standards for Solid Fuels. Lecture Notes in Networks and Systems, 194, 931-942. [CrossRef]
  16. Information notes on the main indicators of development of industries of the fuel and energy complex of Ukraine (2019). [Link]
  17. Liakhovych, G., Kupchak, V., Borysiak, O., Huhul, O., Halysh, N., Brych, V., & Sokol, M. (2021). Innovative human capital management of energy enterprises and the role of shaping the environmental behavior of consumers of green energy based on the work of smart grids. Propósitos y Representaciones, 9(3). [CrossRef]
  18. Lindroos, T.J., Maaki, E., Koponen, K., Hannula, I., Kiviluoma, J., & Raitila, J. (2021). Replacing fossil fuels with bioenergy in district heating – comparison of technology options. Energy, 231. [CrossRef]
  19. Maaki, E., Kannari, L., Hannula, I., & Shemeikka, J. (2021). Decarbonisation of a district heating system with a combination of solar heat and bioenergy: a techno-economic case study in the Northern European context. Renewable Energy, 175, 1174-1199. [CrossRef]
  20. Mazzai, A. (2021). Science Feeds Policy: The New European Strategy. [Link]
  21. On Alternative Energy Sources: Law of Ukraine (2020). [Link]
  22. On Amendments to Certain Laws of Ukraine Concerning Improving the Conditions for Supporting the Production of Electric Power from Alternative Energy Sources: Law of Ukraine (2020). [Link]
  23. On the introduction of new investment opportunities, ensuring the rights and legitimate interests of business entities for large-scale energy modernization: Law of Ukraine (2020). [Link]
  24. Pryimak, V., Melnyk, B., Holubnyk, O., Kostyshyna, T., & Brych, V. (2020). A Fuzzy Assessment of the Development of the National Labor Market of Ukraine. 10th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT). Deggendorf, Germany, 682-686. [CrossRef]
  25. Shengin, T., Wang, X., & Chuanwen, J. (2019). Privacy-preserving energy scheduling for ESCOs based on energy blockchain network. Energies, 12(8), 1530. [CrossRef]
  26. Slokva, M.H. (2017). Segmentation of foreign markets: theoretical and methodological aspects. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, 4, 129-142. [Link]
  27. The European Green Deal (2021). [Link]
  28. The new EU Strategy on Adaptation to Climate Change (2021). The European Commission. [Link]
  29. Ukrstat (2019). Total primary energy supplies for 2007-2019. Renewable energy consumption for 2007-2019. [Link]
  30. Urge-Vorsatz, D., Koppel, S., Liang, Ch., Kiss, B., Goopalan, N.G., & Celikyilmaz, G. (2007). An Assessment of on Energy Service Companies (ESCOs) Worldwide. Central European University. [Link]
  31. Van Der Kam, M., Peters, A., Van Sark, W., & Alkemade, F. (2019). Agent-based modelling of charging behavior of electric vehicle drivers. Journal of Artificial Societies and Social Simulation, 22(4). [CrossRef]
  32. Zatonatska, T., & Dluhopolskyi, O. (2019). Modelling the efficiency of the cloud computing implementation at enterprises. Marketing and Management of Innovations, 3, 45-59. [CrossRef]
  33. Zatonatska, T., Dluhopolskyi, O., Chyrak, I., & Kotys, N. (2019). The Internet and e-commerce diffusion in European countries (modeling at the example of Austria, Poland, and Ukraine). Innovative Marketing, 15(1), 66-75. [CrossRef]
  34. Zaverbny, A. (2013). Peculiarities of development and reforming markets of electric energy as one of the key energy products in the European Union. ECONTECHMOD: An International Quarterly Journal on Economics of Technology and Modelling Processes, 2. [Google Scholar]