Подвійні стандарти якості продукції: міфи та факти з точки зору споживачів-міленіалів

Автори:
Люсія Барткова1, Ленка Веселовська1, Маріанна Срамкова1, Ян Завадський1
1. Університет Матея Бела (Словацька Республіка)
Сторінки:
236 - 252
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Bartkova, L., Veselovska, L., Sramkova, M., & Zavadsky, J. (2021). Dual Quality of Products: Myths and Facts through the Opinions of Millennial Consumers. Marketing and Management of Innovations, 1, 236-252. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-18
Отримано:
10.01.2021
Прийнято:
04.02.2021
Опубліковано:
30.03.2021


Анотація

Статтю присвячено дослідженню проблематиці подвійних стандартів якості продукції з точки зору покоління міленіалів, яке через декілька років стане найбільш купівельноспроможним. Систематизація наукових напрацювань засвідчила існування різних поглядів на існування подвійних стандартів якості продукції. Лише незначну кількість наявних робіт підкріплено реальними фактами. Авторами встановлено, що звичайні споживачі не завжди спроможні розмежувати реальні факти від вигаданих. У роботі зазначено, що за результатами тестування продукції, автори низки наукових напрацювань прийшли до висновку про існування подвійних стандартів якості продукції. Однак, встановлено, що думка споживачів Словаччини не є достатньо дослідженою. З огляду на це, аналіз думки споживачів покоління міленіалів щодо подвійних стандартів якості продукції є актуальними. Метою статті є виявлення та розмежування реальних фактів від вигаданих міфів щодо подвійних стандартів якості продуктів щоденного споживання. Об’єктом дослідження є споживачі покоління міленіалів. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих для вибірки з 987 споживачів, з яких 395 є міленіалами. Періодом дослідження обрано 2019-2020 рр. Для аналізу панельних даних використано інструментарій багатоваріантного регресійного аналізу, біноміальний тест та тест Хі-квадрат. За результатами дослідження встановлено, що міленіали із високим рівнем доходу та ті, що проживають у невеликих населених пунктах, стикались на практиці з подвійними стандартами якості продукції. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що міленіали надають етичного виміру проблематиці подвійних стандартів якості продукції. За результатами емпіричних досліджень та відповідно до чинного законодавства ЄС, у статті представлено рекомендації компаніям щодо управління виробництвом продукції та її постачання у різні країни ЄС без порушення правил та уникаючи тиску на споживачів.


Ключові слова
подвійна якість, покоління міленіалів, споживча поведінка, маркетингові інновації, Європейський союз.


Посилання
  1. Alhabash, S., & Ma, M. (2017). A tale of four platforms: Motivations and uses of Facebook, Twitter, Instagram, and Snapchat among college students?. Social media+ society, 3(1), 1-12. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Aluri, A., Slevitch, L., & Larzelere, R. (2016). The influence of embedded social media channels on travelers' gratifications, satisfaction, and purchase intentions. Cornell Hospitality Quarterly, 57(3), 250-267. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Arli, D., Tkaczynski, A., & Anandya, D. (2019). Are religious consumers more ethical and less Machiavellian? A segmentation study of Millennials. International Journal of Consumer Studies, 43(3), 263-276. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Bacik, R., Gavurova, B., Fedorko, R. & Olearova, M. (2020). Using Digital Devices in the Online Shopping: a Study of Demographic Differences. Marketing and Management of Innovations, 4, 154-167. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Barbagallo, P. (2003). Teens. Target Marketing. 26(4), 65-68. 
  6. Bardone, E., & Spalvēna, A. (2019). European Union food quality schemes and the transformation of traditional foods into European products in Latvia and Estonia. Appetite, 135, 43-53. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Bartkova, L., Veselovska, L., & Zimermanova, K. (2018). Possible solutions to dual quality of products in the European Union. Scientific papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics and Administration. [Google Scholar]
  8. Bartkova, L., Sramkova, M., & Veselovska, L. (2019). Consumer Behaviour in Conditions of Dual Quality of Daily Consumption Goods in Slovakia. In Economics, Management and Technology in Enterprises 2019 (EMT 2019) (pp. 24-27). Atlantis Press. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Bartkova, L. (2019). How do consumers perceive the dual quality of goods and its economic aspects in the European Union? An empirical study. Problems and Perspectives in Management, 17(3), 382. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. BeneSova, B., Svejdova, Z. & Kubova, A. (2017). Velké srovnaní potravin za hranicemi a v Ceskych obchodech: z 21 vyrobků se zhodovali jen tři. Retrieved from [Link]
  11. Brosdahl, D. J., & Carpenter, J. M. (2011). Shopping orientations of US males: A generational cohort comparison. Journal of retailing and consumer services, 18(6), 548-554. [Google Scholar][CrossRef]
  12. Butcher, L., Phau, I., & Shimul, A. S. (2017). Uniqueness and status consumption in Generation Y consumers: Does moderation exist?. Marketing Intelligence & Planning, 35(5), 673-687. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Carlson, D. L., Miller, A. J., & Sassler, S. (2018). Stalled for whom? Change in the division of particular housework tasks and their consequences for middle-to low-income couples. Sociological Research for a Dynamic World, 4, 1-17. [Google Scholar] [CrossRef]
  14. Carrasco-Gallego, J. A. (2017). Introducing economics to millennials. International review of Economics education, 26, 19-29. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Cavaliere, A., & Ventura, V. (2018). Mismatch between food sustainability and consumer acceptance toward innovation technologies among Millennial students: The case of Shelf Life Extension. Journal of Cleaner Production, 175, 641-650. [Google Scholar] [CrossRef
  16. Credo, K. R., Lanier, P. A., Matherne III, C. F., & Cox, S. S. (2016). Narcissism and entitlement in millennials: The mediating influence of community service self efficacy on engagement. Personality and Individual Differences, 101, 192-195. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Crane, M. M., Tangney, C. C., French, S. A., Wang, Y., & Appelhans, B. M. (2019). Gender comparison of the diet quality and sources of food purchases made by urban primary household food purchasers. Journal of nutrition education and behavior, 51(2), 199-204. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Cimova, D. (2016). PepsiCo vratila cukor do koly, Coca-Cola ponúkne Fantu a Sprite bez cukru. Retrieved from. [Link]
  19. Cimova, D. (2017). Na Slovensku sme vyrobkom ponechali nazvy, ale charakter sme im zmenili. Retrieved from [Link]
  20. Deloitte. (2019). The Deloitte Global Millennial Survey 2019. Retrieved from [Link]
  21. Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market and amending Council Directive 84/450/EEC, Directives 97/7/EC, 98/27/EC and 2002/65/EC of the European Parliament and of the Council and Regulation (EC) No 2006/2004 of the European Parliament and of the Council («Unfair Commercial Practices Directive»). (2005). Retrieved from [Link]
  22. Directive 2019/2161 of the European Parliament and of the Council of 27 November 2019 amending Council Directive 93/13/EEC and Directives 98/6/EC, 2005/29/EC and 2011/83/EU of the European Parliament and of the Council as regards the better enforcement and modernization of Union consumer protection rules. (2019). Retrieved from [Link]
  23. dTest. (2016). Rozdílna kvalita potravin v EU. dTest. Retrieved from [Link]
  24. Eastman, J. K., & Liu, J. (2012). The Impact of Generational Cohorts on Status Consumption: An Exploratory Look at Generational Cohort and Demographics on Status Consumption. Journal of Consumer Marketing, 29(2), 93. [Google Scholar] [CrossRef]
  25. European Commision. (2018). Summary of studies on quality differentiation of products. Retrieved from [Link]
  26. European Parliament. (2018). Report on dual quality of products in the single market Retrieved from. [Link]
  27. Flagg, L. E., Sen, B., Kilgore, M. & Locher, J. L. (2014). The influence of gender, age, education and household size on meal preparation and food shopping responsibilites. Public Health Nutrition. 17(9), 2061-2070. [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Foltys, J., Debicka-Ozorkiewicz, G., Krolczyk, J. B., & Hiadlovsky, V. (2015). Financing Craft Enterprises Associated in the Polish Craft Association. E+ M Ekonomie a Management, 18(4), 166. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Forbes. (2019). Poles buy worse quality of food than Germany. UOKiK has no doubts. Forbes. Retrieved from [Link]
  30. GfK. (2008). Slovaci nakupujú potraviny podľa kvality, cena je druhorada. GfK. Retrieved from [Link]
  31. GfK. (2015). Pri vybere obchodného reťazca je najdôležitejSia Cerstvosť, odhalil prieskum. Stratégie. Retrieved from [Link]
  32. GfK. (2017). Tretina ľudí nakupuje podľa letakov. In Store Slovakia. Retrieved from [Link]
  33. Gray, S. G., Raimi, K. T., Wilson, R., & Arvai, J. (2019). would Millennials save the world? The effect of age and generational differences on environmental concern. Journal of environmental management, 242, 394-402. [Google Scholar] [CrossRef]
  34. Grunert, K. G. (2005). Food quality and safety: consumer perception and demand. European review of agricultural economics, 32(3), 369-391. [Google Scholar] [CrossRef]
  35. Hiadlovsky, V., Hunady, J., Orviska, M., & Pisar, P. (2018). Research Activities and their Relation to Economic Performance of Regions in the European Union. Business Systems Research: International journal of the Society for Advancing Innovation and Research in Economy, 9(1), 44-54. [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Howe, N., & Strauss, W. (2003). Millennials go to college: Strategies for a new generation on campus: Recruiting and admissions, campus life, and the classroom. Washington, DC: American Association of Collegiate Registrars and Admissions Officers. [Google Scholar]
  37. Howe, N., & Strauss, W. (2000). Millennials rising: The next great generation. Vintage. 
  38. Hurst, J. L., & Good, L. K. (2009). Generation Y and career choice. Career Development International, 14(6-7), 570-593. [Google Scholar] [CrossRef]
  39. Hussain, S. A., Haq, M. A. U. & Soomro, Y. A. (2020). Factors Influencing Consumers' Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator. Marketing and Management of Innovations, 4, 144-153. [Google Scholar] [CrossRef]
  40. Ivanova, O., Flores-Zamora, J., Khelladi, I., & Ivanaj, S. (2019). The generational cohort effect in the context of responsible consumption. Management Decision, 57(5), 1162-1183. [Google Scholar] [CrossRef]
  41. Joint Research Center. (2019). Results of an EU wide comparison of quality related characteristics of food products. [CrossRef]
  42. de Kerviler, G., & Rodriguez, C. M. (2019). Luxury brand experiences and relationship quality for Millennials: The role of self-expansion. Journal of Business Research, 102, 250-262. [Google scholar] [CrossRef]
  43. Kim, E., & Drumwright, M. (2016). Engaging consumers and building relationships in social media: How social relatedness influences intrinsic vs. extrinsic consumer motivation. Computers in Human Behavior, 63, 970-979. [Google Scholar] [CrossRef]
  44. Kim, S. H., Kim, M., Han, H. S., & Holland, S. (2016). The determinants of hospitality employees' pro-environmental behaviors: The moderating role of generational differences. International Journal of Hospitality Management, 52, 56-67. [Google Scholar] [CrossRef]
  45. KuSnírova, M. (2016). Ľudia chcú kvalitu. Kto sa neprispôsobí, bude mať problémy. Sme. Retrieved from [Link]
  46. Küster, I., Vila, N., & Sarabia, F. (2019). Food packaging cues as vehicles of healthy information: Visions of millennials (early adults and adolescents). Food Research International, 119, 170-176. [Google Scholar] [CrossRef]
  47. Lacenova, O. (2018). Koniec dvojitej kvality potravín. Znama pizza je na Slovensku rovnaka ako v Rakúsku. Hospodarske Noviny. Retrieved from [Link]
  48. Lachance, M. J., Beaudoin, P., & Robitaille, J. (2003). Adolescents' brand sensitivity in apparel: influence of three socialization agents. International journal of consumer studies, 27(1), 47-57. [Google Scholar] [CrossRef]
  49. Lee, M., Kwahk, J., Han, S. H., Jeong, D., Park, K., Oh, S., & Chae, G. (2020). Developing personas & use cases with user survey data: A study on the millennials' media usage. Journal of Retailing and Consumer Services, 54. [Google Scholar] [CrossRef]
  50. Licsandru, T. C., & Cui, C. C. (2019). Ethnic marketing to the global millennial consumers: Challenges and opportunities. Journal of Business Research, 103, 261-274. [Google Scholar][CrossRef]
  51. Linnhoff, S., Volovich, E., Martin, H. M., & Smith, L. M. (2017). An examination of millennials' attitudes toward genetically modified organism (GMO) foods: is it Franken-food or super-food?. International Journal of Agricultural Resources, Governance and Ecology, 13(4), 371-390. [Google Scholar] [CrossRef]
  52. Liu, J., Zhu, Y., Serapio, M. G., & Cavusgil, S. T. (2019). The new generation of millennial entrepreneurs: A review and call for research. International Business Review, 28(5). [Google Scholar][CrossRef]
  53. Manfreda, A., Ljubi, K., & Groznik, A. (2019). Autonomous vehicles in the smart city era: An empirical study of adoption factors important for millennials. International Journal of Information Management. [Google Scholar] [CrossRef]
  54. Mangold, W. G., & Smith, K. T. (2012). Selling to Millennials with online reviews. Business Horizons, 55(2), 141-153. [Google Scholar] [CrossRef]
  55. Marcoen, A. (1981). Developmental Stages Of Adulthood. Gedrag-Tijdschrift Voor Psychologie, 9(5), 271-287. 
  56. McGregor, S. L. (2008). Using social and consumer values to predict market‐place behaviour: questions of congruency. Journal of Consumer Studies & Home Economics, 24(2), 94-103. [Google Scholar] [CrossRef]
  57. Miklosik, A., Starchon, P., Vokounova, D. & Korcokova, M. (2020). The Future of TV Advertising Targeting Young Slovak Consumers. Marketing and Management of Innovations, 2, 122-138. [Google Scholar] [CrossRef]
  58. Ministry of Agriculture and Rural Development of the Slovak Republic. (2018, May 14). Clenské Staty sa zjednotia v testovaní potravín na dvojakú kvalitu. Retrieved from [Link]
  59. Molinillo, S., Vidal-Branco, M., & Japutra, A. (2020). Understanding the drivers of organic foods purchasing of millennials: Evidence from Brazil and Spain. Journal of Retailing and Consumer Services, 52. [Google Scholar] [CrossRef]
  60. Mth. (2016). V Cesku jsou méně kvalitní potraviny než na Zapadě, lidem to vadí. Ceska televize. Retrieved from [Link]
  61. Nielsen. (2014). Millennials - Breaking the myths. Retrieved from [Link]
  62. Ordun, G. (2015). Millennial (Gen Y) consumer behavior their shopping preferences and perceptual maps associated with brand loyalty. Canadian Social Science, 11(4), 40-55. [Google Scholar]
  63. Organic Trade Association. (2016). Millennials and organic: a winning combination. Retrieved from [Link]
  64. Parasecoli, F. (2017). Knowing where it comes from: Labeling traditional foods to compete in a global market. University of Iowa Press. [Google Scholar]
  65. Purani, K., Kumar, D. S., & Sahadev, S. (2019). e-Loyalty among millennials: Personal characteristics and social influences. Journal of Retailing and Consumer Services, 48, 215-223. [Google Scholar] [CrossRef]
  66. Samekova, L. (2017). Lidl a Manner vyCítajú ministerstvu chyby v porovnaní kvality potravín. Trend. Retrieved from [Link]
  67. Shin, H., Eastman, J. K., & Mothersbaugh, D. (2017). The effect of a limited-edition offer following brand dilution on consumer attitudes toward a luxury brand. Journal of Retailing and Consumer Services, 38, 59-70. [Google Scholar] [CrossRef]
  68. Schuster, M. (2019). Martin Buchtík: Generation What Lacks the Shared Experience of Tackling Some Society - Wide Challenge. Aspen Review, 2. Retrieved from [Link]
  69. Sisto, R., Pellegrini, G., & La Sala, P. (2019). Dual quality food: A negative social externality or a competitiveness opportunity?. Agricultural Economics, 65(7), 307-313. [Google Scholar][CrossRef]
  70. Soh, C. Q. Y., Rezaei, S., & Gu, M. L. (2017). A structural model of the antecedents and consequences of Generation Y luxury fashion goods purchase decisions. Young Consumers, 18(2), 180-204. [Google Scholar] [CrossRef]
  71. The Statistical Office of the Slovak republic. (2020). Vekové zloženie obyvateľstva SR podľa pohlavia. Retrieved from [Link]
  72. Taylor, P. &, Keeter, S. (2010). Millennials: A portrait of generation next: Confident, connected, open to change. Pew Research Center. [Link]
  73. Trees, L. (2015). Encouraging millennials to collaborate and learn on the job. Strategic HR Review. [Google Scholar] [CrossRef]
  74. Vermaak, M., & de Klerk, H. M. (2016). Fitting room or selling room? Millennial female consumers' dressing room experiences. International Journal of Consumer Studies, 41(1), 11-18. [Google Scholar] [CrossRef]
  75. Veselovska, L. (2020). Supply chain disruptions in the context of early stages of the global COVID-19 outbreak. Problems and Perspectives in Management, 18(2), 490. [Google Scholar][CrossRef]
  76. Wang, M., Zhong, J. M. , Wang, H., Zhao, M., Gong, W. W., Pan, J., Fei, F. R., Wu, H. B. & Yu, M. (2016). Breakfast consumption and its associations with health-related behaviors among school-aged millennial. International Journal of Environmental Research and Public Health. 13(8), 761. [CrossRef]
  77. Wang, J., Wang, S., Xue, H., Wang, Y., & Li, J. (2018). Green image and consumers' word-of-mouth intention in the green hotel industry: The moderating effect of Millennials. Journal of Cleaner Production, 181, 426-436. [Google Scholar] [CrossRef]
  78. Weber, J. (2017). Discovering the millennials' personal values orientation: A comparison to two managerial populations. Journal of Business Ethics, 143(3), 517-529. [Google Scholar][CrossRef]
  79. Yoo, O. S., & Sarin, R. (2018). Consumer choice and market outcomes under ambiguity in product quality. Marketing Science, 37(3), 445-468. [Google Scholar] [CrossRef]
  80. Yarrow, K., & O'Donnell, J. (2009). Gen buy: How tweens, teens and twenty-somethings are revolutionizing retail. John Wiley and Sons. [Google Scholar]