Інновації в бізнес-управлінні: мотиваційні фактори та бар’єри

Автори:
Милан Філья1, Міхаїл Левицкий1, Ладислав Мура2, Милан Марош1, Марцела Коренкова1
1. Університет імені Костянтина Філософа в Нітрі (Словацька республіка)
2. Пан-Європейський університет в Братиславі (Словацька республіка)
Сторінки:
266 - 278
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Fila, M., Levicky, M., Mura, L., Maros, M., & Korenkova, M. (2020). Innovations for Business Management: Motivation and Barriers. Marketing and Management of Innovations, 4, 266-278. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-22


Анотація

У статті проаналізовано ефективність функціонування підприємницької сектору як однієї із рушійних сил економічного розвитку країни. Авторами відмічено, що підприємницький сектор генерує найбільшу питому вагу ВВП за рахунок податків від реалізації продукції. Ефективний розвиток підприємництва вимагає формування сприятливого бізнес-клімату для відкриття власної справи та виходу на ринок. Метою статті є оцінювання впливу мотиваційних факторів та бар'єрів на розвиток підприємницького сектору. У ході дослідження проаналізовано методи управління бізнес-середовищем та фінансовою діяльністю з точки зору менеджменту, інновацій, ініціативності та підтримки підприємницької діяльності. Методологічним інструментарієм дослідження є класичні методи наукового аналізу, синтез та методи збору даних. У роботі застосовано базовий евристичний підхід для аналізу наукового доробку щодо проблематики дослідження та моніторингу показників бізнес-клімату та розвитку малого та середнього підприємництва у Словацькій республіці, у країнах ЄС-27 та світі. Вихідні дані для дослідження сформовано на основі даних Європейської комісії, звіту Flash Eurobarometer та Світового банку. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 426 респондентів Словацької республіки. Перевірку гіпотез дослідження здійснено за допомогою критеріїв Фрідмана, Колмогорова-Смирнова та Краскела-Уолліса. Результати емпіричного аналізу засвідчили про наявність суттєвої відмінності впливу між мотиваційними факторами при відкритті власної справи. Авторами встановлено, що у Словацькій республіці існують суттєві бар’єри, які значно обмежують подальший розвиток бізнесу. За результатами дослідження виокремлено низку рекомендацій щодо покращення поточного стану бізнес-середовища, шляхом підтримки мотиваційних факторів та подолання бар’єрів при відкритті власної справи у Словацькій республіці.


Ключові слова
мале та середнє підприємництво, інновації, бар’єри, бізнес, управління бізнесом.


Посилання
  1. Act No. 513/1991 Coll Commercial Code of the Slovak Republic.
  2. Altaxo. (2015). Vstupni a vystupni bariery na trhu. Retrieved from [Link]
  3. Bertan, S. (2020). Key Success Factors for Doing Business in Hot Air Balloon Riding. Journal of Tourism and Services, 20(11), 124-131. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Blstakova, J., Joniakova, Z., Jankelova, N., Stachova, K., & Stacho, Z. (2020). Reflection of Digitalization on Business Values: The Results of Examining Values of People Management in a Digital Age. Sustainability, 12(12), 5202. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Bohm-Klein, K. (2015). Co je podnikanie? [Link]
  6. Cavada, M. C., Bobek, V., & Macek, A. (2017). Motivation factors for female entrepreneurship in Mexico. Entrepreneurial Business and Economics Review, 5(3), 133-148. [Google Scholar][CrossRef]
  7. Cupido, C. (2003). Barriers to entrepreneurship in the Western Cape (Doctoral dissertation, Cape Technikon). [Google Scholar]
  8. Eurobarometer survey . Retrieved from [Link]
  9. Fosic, I., Kristic, J., & Trusic, A. (2017). Motivational factors: drivers behind women entrepreneurs’ decision to start an entrepreneurial venture in Croatia. Scientific Annals of Economics and Business, 64(3), 339-357. [Google Scholar] [Link]
  10. Hofer, A. R., Potter, J., Fayolle, A., Gulbrandsen, M., Hannon, P., Harding, R., ... & Phan, P. H. (2010). From strategy to practice in university entrepreneurship support. OECD Local Economic and Employment Development (LEED) Papers 2010/9. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Horska, E., Palúchova, J., Prokeinova, R., & Moiseva, O. A. (2011). Vnimanie imidžu krajiny pôvodu potravinarskych produktov a aspekty ich kvality vo vybranych europskych krajinach, 1st ed. Nitra: Slovak university of Agriculture. [Google Scholar]
  12. Hudakova, J. (2019). Startups support in Slovak Republic. XXI. Mezinarodni kolokvium o regionalnich vědach. Book of Scientific papers. Brno, Czech Republic: Masaryk University, 149-154. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Jakubec, V., Sobekova-Majkova, M., & Solik, J. (2012). Potreby mladych podnikateľov a prekažky v ich podnikani. Bratislava: Združenie mladych podnikateľov Slovenska. Retrieved from [Link]
  14. Junger, J. (2001). Podnikani I. Studijni material. Ostrava: Vysoka skola podnikani.
  15. Kanniainen, V., & Poutvaara, P. (2007). Imperfect Transmission of Tacit Knowledge and Other Barriers to Entrepreneurship. Comparative Labor Law & Policy Journal, 28(4). [Google Scholar]
  16. Karnreungsiri, I., & Praditsuwan, N. (2017). Motivational and Success Factors of Women Entrepreneurs: A Case Study of Small and Medium Enterprises in Manufacturing Sector of Thailand. 3rd RSEP Multidisciplinary International Conferences on Social Issues and Economic Studies: 17-27. Retrieved from [Link]
  17. Ketko, N. V., & Akimova, O. E. (2016). Analyzing, evaluating and ranking of motivational preferences of entrepreneurs in small business development. Actual Problems of Economics, 1, 361-369. [[Google Scholar]
  18. Khan, K. A., Dankiewicz, R., Kliuchnikava, Y., & Olah, J. (2020). How Do Entrepreneurs Feel Bankruptcy?. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 8(1), 89-101. [Google Scholar][[CrossRef]]
  19. Klapper, L., Laeven, L., & Rajan, R. (2006). Entry regulation as a barrier to entrepreneurship. Journal of financial economics, 82(3), 591-629. [Google Scholar] [Google Scholar]
  20. Koraus, A., Gombar, M., Kelemen, P., & Backa, S. (2019). Using quantitative methods to identify security and unusual business operations. Entrepreneurship and sustainability issues, 6 (3), 1101-1112 [Google Scholar]
  21. Koraus, A., Kascakova, Z., & Felcan, M. (2020). The Impact Of Ability-Enhancing Hrm Practices On Perceived Individual Performance In It Industry In Slovakia. Central European Journal of Labour Law and Personnel Management, 3(1), 34-46. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Koraus, A., Veselovska, S., & Kelemen, P. (2017). Cyber security as part of the business environment. Zborník z konferencie Medzinarodné vzťahy 2017: Aktualne otazky svetovej ekonomiky a politiky. [Google Scholar]
  23. Lukes, M. (2013). Entrepreneurs as Innovators: A Multi-Country Study on Entrepreneurs' Innovative Behaviour. Prague Economic Papers, 22(1), 72-84. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Lukes, M., Zouhar, J., Jakl, M., & Ocko, P. (2013). Faktory ovlivnující vstup do podnikaní: zacínající podnikatelé v Ceské republice. Politicka ekonomie, 61(2), 229-247. [Google Scholar]
  25. Majkova, M. S. (2011). Analýza bariér a faktorov financovania malých a stredných podnikov v Slovenskej republike. Ekonomický casopis, 59(10), 1033-1049. [Google Scholar]
  26. Moriano, J. A., Topa, G., Molero, F., Entenza, A. M., & Mangin, J. P. L. (2012). Autoeficacia para el liderazgo emprendedor. Adaptacion y validacion de la escala CESE en España. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 28(1), 171-179. [Google Scholar]
  27. Mura, L., & Rozsa, Z. (2013). The impact of networking on the innovation performance of SMEs. In Löster, T. and Pavelka, T., The 7th International Days of Statistics and Economics: Conference Proceedings. Prague, Czech Republic (pp. 19-21). [[Google Scholar]]
  28. Mushtaq, M. (2017). The top three barriers to enterpreneurial success and how to overcome them. London: Virgin Group. Retrieved from [Link]
  29. Papcunova, V. (2011). Statna sprava a jej nastroje pre podporu maleho a stredneho podnikania. Ekonomika poľnohospodarstva. 11(4): 30-39.
  30. Papula, J., & Papulova, E. (2002). Podnikanie. Bratislava. Kartprint.
  31. Peracek, T. (2019). Why Is a Simple Company on Shares an Unnecessary Type of Business? Conference: 33rd International-Business-Information-Management-Association (IBIMA). Education excellence and innovation management through Vision 2020.
  32. PwC. (2010). Pro ceske podnikatele může byt snažsi zvladnout hospodaRskou krizi, než uRidit růst sve firmy. Prague: PwC.
  33. Qunlian, L. (2011). The major difficulties and countermeasures of current university graduates’ entrepreneurship in China. Journal of Chinese Entrepreneurship, 3(3): 228-239. [Google Scholar][CrossRef]
  34. Ramayah, T., & Harun, Z. (2005). Entrepreneurial intention among the student of Universiti Sains Malaysia (USM). International Journal of Management and Entrepreneurship, 1(1), 8-20.[Google Scholar]
  35. Rimarcik, M. (2007). Statistika pre prax. 1st ed. Kosice, Slovakia: Marian Rimarcik.
  36. Sandhu, M. S., Sidique, S. F., & Riaz, S. (2011). Entrepreneurship barriers and entrepreneurial inclination among Malaysian postgraduate students. International journal of entrepreneurial behavior & research, 17(4): 428-449. [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Schumpeter, J. A. (1983). The Theory of Economic Development: An Inquiry Into Profits, Capital, Credit, Interest and the Business Cycle. New Brunswick, NJ: Transaction Publishers.
  38. Sheskin, D. J. (2020). Handbook of parametric and nonparametric statistical procedures (5. Ed). New York: CRC Press. [Google Scholar]
  39. Srovnalikova, P. (2017). Specifics of Family Businesses and Problems of their Financing. International scientific conference for doctoral students and post-doctoral scholars (EDAMBA 2017): Knowledge and skills for sustainable development: the role of economics, business, management and related disciplines, 428-436.
  40. Srpova, J., & Rehor, V. (2010). Zaklady podnikani. Praha : Grada Publishing. Retrieved from [Link]
  41. Stiglic, M. (2009). Neparametricke statisticke metody a ich ekonomicke aplikacie. In Book of Scientific Papers of Students Scientific Conference Slovak Technical University in Bratislava. Paper presented at Studentska vedecka Konferencia Akademicky rok 2008/2009. Retrieved from [CrossRef]
  42. The World Bank. (2009). Doing Business 2009. Retrieved from [Link]
  43. The World Bank. (2009). Doing Business 2009. Retrieved from [Link]
  44. The World Bank. (2010). Doing Business 2010. Retrieved from [Link]
  45. The World Bank. (2011). Doing Business 2011. Retrieved from [Link]
  46. The World Bank. (2012). Doing Business 2012. Retrieved from [LInk]
  47. The World Bank. (2013). Doing Business 2013. Retrieved from [Link]
  48. The World Bank. (2014). Doing Business 2014. Retrieved from [Link]
  49. The World Bank. (2015). Doing Business 2015. Retrieved from [Link]
  50. The World Bank. (2016). Doing Business 2016. Retrieved from [Link]
  51. The World Bank. (2017). Doing Business 2017. Retrieved from [Link]
  52. The World Bank. (2018). Doing Business 2018. Retrieved from [Link]
  53. The World Bank. (2019). Doing Business 2019. Retrieved from [Link]
  54. Thompson, E. R., & Penny, M. J. (2013). The Human Machine: Secrets of Success. Scotts Valley, CA: CreateSpace Independent Publishing Platform. Retrieved from [Link]
  55. Timmons, M. (2002). Moral Theory an Introduction. Oxford: Rowman & Littlefield Publishers. [Google Scholar]
  56. Toman, I. (2010). Motivace zvenci je jako smrad za par hodin se vyvětra. Bratislava: Taxus International.]
  57. Urbanikova, M., & Papcunova, V. (2016). Pension Systems in Slovakia and Its Sustainability. Geographical Information, 20(2), 341-351. [Google Scholar]
  58. Urbanikova, M., & Stubnova, M. (2020). Analysis of Wage Inequalities in the Slovak Republic at the Regional Level. In: XXIII. mezinarodni kolokvium o regionalnich vědach. Sbornik pRispěvků. Brno, Masaryk University. [CrossRef]