Інновації в управлінні вищою освітою: ситуаційний аналіз впливу розширення прав та можливостей сирійських студенток

Автори:
Серене Далаті1, Юргіта Рауделюнієне2, Віда Давідавічене2
1. Арабський міжнародний університет (Сирія)
2. Вільнюський технічний університет імені Гедимінаса (Литва)
Сторінки:
245 - 254
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Dalati, S., Raudeliuniene, J., & Davidaviciene, V. (2020). Innovations in the management of higher education: situation analysis of Syrian female students empowerment Marketing and Management of Innovations, 4, 245-254. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-20


Анотація

У статті проаналізовано роль жінки у вищій освіті на прикладі Сирії, зокрема, після 2011 року. Авторами наголошено, що процес офіційного визнання ролі жінки в економіці та в секторі вищої освіти в Сирії суповоджується низкою бар’єрів та обмежень. Метою дослідження є ситуаційний аналіз наслідків та перспектив розширення прав і можливостей сирійських студенток у секторі вищої освіти. У статті авторами висвітлилено основні бар’єри та обмеження у секторі вищої освіти на прикладі Арабського міжнародного університету (Сирія) Методологічний інструментарій дослідження – кількісний підхід до розроблення структурованої анкети для проведенення опитування. Авторами було сформовано вибірку даних за результатми опитування 98 студенток, що навчаються на семи факультетах Арабського міжнародного університету (Сирія). На основі отриманих емпіричних даних, авторами наголошено на необхідності підвищення рівня обізнаності студентів щодо гендерної рівності та рівноправності в університетах Сирії. Встановлено, що питання гендерної рівності не були включені до навчальної програми студентів Арабського міжнародного університету (Сирія). Доведено, що студентки мають достатній рівень мотивації для продовження наукової кар’єри та зацікавленні у вивченні навчальних дисциплін, присвячених гендерним питанням. У ході дослідження авторами зроблено висновок про існування низки стереотипів та соціальних очікувань від ролі жінки у вищій освіті Сирії. Таким чином, рівень самооцінки має бути головним аспектом в підготовці студенток у закладах вищої освіти. Авторами наголошено, що студентки повинні мати можливість брати участь у заходах, присвячених розвитку технологічних вмінь, навичок міжособистісного спілкування та лідерства. Результати дослідження вказують на необхідність проведення подальших досліджень щодо інтеграції питань гендерної рівності в стратегію університету.


Ключові слова
жіночий, гендер, студент, вища освіта, розширення можливостей жінок, університет.


Посилання
  1. Afiouni, F., Karam, C. M., & Makarem, Y. (2020). Contextual embeddedness of careers: female “nonsurvivors” and their gendered relational context. Human Resource Management Journal, 30(3), 343-364. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Al Azmeh, Z., Dillabough, J., Fimyar, O., McLaughlin, C., Abdullateef, S., Aloklah, W. A., ... & Al Mohamad Al Ibrahim, A. (2020). Cultural trauma and the politics of access to higher education in Syria. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 1-16. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Alamir, I., Ayoubi, R. M., Massoud, H., & Al Hallak, L. (2019). Transformational leadership, organizational justice and organizational outcomes. Leadership & Organization Development Journal, 40(7), 749–763. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Al-Salem, A., & Speece, M. (2017). Women in leadership in Kuwait: a research agenda. Gender in Management, 32(2), 141–162. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Bordoloi, R. (2018). Transforming and empowering higher education through Open and Distance Learning in India. Asian Association of Open Universities Journal, 13(1), 24–36. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Braunstein, E., & Seguino, S. (2018). The impact of economic policy and structural change on gender employment inequality in Latin America, 1990–2010. Review of Keynesian Economics, 6(3), 307-332. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Cooper, D. R., & Schindler, P. S. (2013). Business research methods. McGraw Hill Education. [Google Scholar]
  8. Dalati, S. (2017). Relationship Between Sustainable Leadership and Organizational Trust: Empirical Evidence from Private Higher Education Institutions in Syria. In Modernizing Academic Teaching and Research in Business and Economics (pp. 143-156). Springer, Cham. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Dalati, S., & Alchach, H. (2018). The effect of leader trust and knowledge sharing on staff satisfaction at work: investigation of universities in Syria. Business, Management and Education, 16, 190-205. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. Dalati, S., Raudeliuniene, J., & Davidaviciene, V. (2017). Sustainable leadership, organizational trust on job satisfaction: empirical evidence from higher education institutions in Syria. Business, Management and Education, 15(1), 14-27. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Danylova, T. V., & Kats, L. A. (2019). «All animals are equal, but some animals are more equal than others»: The negtive impact of gender inequality on the global economy and public health. Anthropological Measurements of Philosophical Research, (15), 101-110. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Dariel, A., Kephart, C., Nikiforakis, N., & Zenker, C. (2017). Emirati women do not shy away from competition: Evidence from a patriarchal society in transition. Journal of the Economic Science Association, 3(2), 121-136. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Dravet, F., & Castro, G. D. (2019). Learning, digital media and affection: proposals for a new paradigm in higher education. Interface-Comunicação, Saúde, Educação, 23. [Google Scholar][CrossRef]
  14. European Union. (2012). Charter of fundamental rights of the European Union (2012/C 326/02). Retrieved from [Link]
  15. Ferrell, O. C., & Hartline, M. D. (2008). Marketing strategy 4th ed. America: Thomson South-western.
  16. Fonts, M. (2018). Community college minority female administrators as mentors of minority female students. International Journal of Mentoring and Coaching in Education. [Google Scholar][CrossRef]
  17. Gómez, J. M., & Mouselli, S. (Eds.). (2018). Modernizing the Academic Teaching and Research Environment: Methodologies and Cases in Business Research. Springer. [Google Scholar]
  18. Gracia, L. (2009). Employability and higher education: Contextualizing female students’ workplace experiences to enhance understanding of employability development. Journal of Education and Work, 22(4), 301-318. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Hausmann, R., Tyson, L. D., & Zahidi, S. (2010). Global Gender Gap Report. Retrieved from [Link]
  20. Howard-Grenville, J., Davis, J., Dyllick, T., Joshi, A., Miller, C., Thau, S., & Tsui, A. S. (2017). Sustainable development for a better world: Contributions of leadership, management and organizations: Submission deadline: July 1 to July 30, 2018. Academy of Management Discoveries, 3(1), 107-110. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Hussain, S., & Malik, M. I. (2018). Towards nurturing the entrepreneurial intentions of neglected female business students of Pakistan through proactive personality, self-efficacy and university support factors. Asia Pacific Journal of Innovation and Entrepreneurship. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Makarem, Y., Metcalfe, B. D., & Afiouni, F. (2019). A feminist poststructuralist critique of talent management: Toward a more gender sensitive body of knowledge. BRQ Business Research Quarterly, 22(3), 181-193. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Malik, S., & Courtney, K. (2011). Higher education and women’s empowerment in Pakistan. Gender and Education, 23(1), 29-45. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Moodly, A., & Toni, N. (2019, April). Intrinsic and Extrinsic Factors in Empowerment of Women Towards Leadership: A Study in Higher Education (South Africa). In ICGR 2019 2nd International Conference on Gender Research (p. 407). Academic Conferences and publishing limited. [Google Scholar]
  25. Muborakshoeva, M. (2019). Challenges in higher education and the role of Muslim cultures and civilizations in developing a new paradigm in education. Revista Española de Educación Comparada, (33), 62-77. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Popp, A. L., Lutz, S. R., Khatami, S., Van Emmerik, T. H., & Knoben, W. J. (2019). A global survey on the perceptions and impacts of gender inequality in the Earth and space sciences. Earth and Space Science, 6(8), 1460-1468. [Google Scholar] [CrossRef]
  27. Raudeliuniene, J., Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I., & Radeckyte, V. (2020). Women’s leadership success factors in the Baltic states. International Journal of Learning and Change, 1–19. [CrossRef]
  28. Raudeliuniene, J., Davidaviciene, V., Tvaronaviciene, M., & Radeckyte, V. (2018b). A study of success factors of women’ ’s leadership in e-commerce. Terra Economicus, 16(3). [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Raudeliuniene, J., Radeckyte, V., & Tvaronaviciene, M. (2018a). Regional development via entrepreneurship: Women leadership in lithuanian e-commerce. In Innovation Management and Education Excellence through Vision 2020 (pp. 1151-1162). [Google Scholar]
  30. Segovia-Perez, M., Laguna-Sánchez, P., & de la Fuente-Cabrero, C. (2019). Education for Sustainable Leadership: Fostering Women’s Empowerment at the University Level. Sustainability, 11(20), 5555. [Google Scholar] [CrossRef]
  31. Sidani, Y. (2005). Women, work, and Islam in Arab societies. Women in Management Review, 20(7), 498-512. [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Sidani, Y. M. (2016). Working women in Arab countries: a case for cautious optimism. In Handbook on Well-Being of Working Women (pp. 689-701). Springer, Dordrecht. [Google Scholar][CrossRef]
  33. Sindi, H. (2015). Building the Entrepreneurial Ecosystem in Saudi Arabia and the Middle East. In Social Entrepreneurship in the Middle East (pp. 63–88). Palgrave Macmillan UK. [CrossRef]
  34. Sultana, S., Guimbretière, F., Sengers, P., & Dell, N. (2018). Design within a patriarchal society: Opportunities and challenges in designing for rural women in bangladesh. In Proceedings of the 2018 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 1-13). [Google Scholar] [CrossRef]
  35. Thakur, M., Bansal, A., & Maini, R. (2018). Job sharing as a tool for flexible work systems. Gender in Management: An International Journal., 33(5), 350–366. [Google Scholar] [CrossRef]
  36. UNESCO. (2019). Women in Science, FS/2019/SCI/55. Retrieved from [Link]
  37. World Economic Forum. (2018). The Global Gender Gap Report 2018 Insight Report. Retrieved from [Link]
  38. Xheneti, M., Karki, S. T., & Madden, A. (2019). Negotiating business and family demands within a patriarchal society–the case of women entrepreneurs in the Nepalese context. Entrepreneurship & Regional Development, 31(3-4), 259-278. [Google Scholar] [CrossRef]