Рівень задоволеності користувачів та інформаційні системи: кейс для країн, що розвиваються

Автори:
Чіраз Роуссі1
1. Університет в Джидда (Саудівська Аравія)
Сторінки:
87 - 105
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Rouissi, C. (2020). Information’s System and User Satisfaction: Empirical Study in the Context of an Emerging Country. Marketing and Management of Innovations, 3, 87-105. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-07


Анотація

У статті висвітлено особливості впровадження інформаційних систем для задоволення потреб компанії. Автор зазначив, що, як правило, впровадження інформаційногозабезпеченню не є пріооритеним напрямом діяльності компаній. При цьому, інформаційні ресурси повинні збагачувати не лише компанію, але і розповсюджуватись серед споживачів, постачальників, стейкхолдедів та акціонерів. У роботі узагальнено механізм використання інструментарію управлінського програмного забезпечення, яке автоматизує усі функції компанії, а також інтегрує їх для забезпечення процесу виробництва та управління компанією. Головною метою є визначення потенційного впливу управлінської діяльності компанії на якість та рівень задоволення потреб користувачів. Об’єктом дослідження обрано 214 компаній, діяльність, яких пов’язана із інформаційними системами та комунікацією. У роботі автор прийшов до висновку, що корпоративне середовище постійно зазнавало економічних, соціальних та технологічних змін і мутацій. Таким чином, компанії приділяли особливе значення розвитку інформаційних технологій та комунікацій з метою підвищення конкурентних переваг. Еміпричні результати свідчать, що про позитивний статичтично значущий вплив ефективності функціогування інформаційних систем в управлінській діяльності компаній на її прибуутковість та рівень задоволення її споживачів. Так, інформаційне забезпечення сприяє ефективнішому управлінню ресурсами компанії, удосконаленню процесу прийняття рішень та плануванню, а також покращенню результатів діяльності окремих підрозділів компанії. У статті встановлено, що основною перевагою інформаційної системи планування ресурсів підприємства є формування єдиної бази даних, а також програмного забезпечення для її аналізу. Результати дослідження можуть бути корисними компаніям, які намагаються досягнути стратегічних переваг за допомогою інформаційної сиситеми для комунікації зі споживачами.


Ключові слова
Рівень задоволеності користувачів та інформаційні системи: кейс для країн, що розвиваються


Посилання
  1. Akrout, F. (2010). Les méthodes des équations structurelles. Sfax: Coopi. [Google Scholar]
  2. Bailey, J. E., & Pearson, S. W. (1983). Development of a tool for measuring and analyzing computer user satisfaction. Management science, 29(5), 530-545. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Bollecker, M. (2007). La recherche sur les controleurs de gestion: état de l'art et perspectives. Comptabilité-Controle-Audit, 13(1), 87-106. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Bouquin, H. (1994). Les fondements du controle de gestion. Presses universitaires de France. [Google Scholar]
  5. Bagozzi, R. P., & Yi, Y. (1988). On the evaluation of structural equation models. Journal of the academy of marketing science, 16(1), 74-94. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Bagozzi, R. P., & Yi, Y. (2012). Specification, evaluation, and interpretation of structural equation models. Journal of the academy of marketing science, 40(1), 8-34. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Baglin, G. (2005). Management industriel et logistique : conception et pilotage de la supply chain. Paris : Economica.
  8. BESSIRE, D. (2002). Recherches «critiques» en controle de gestion: une typologie. In Congrès de l'Association Française de Comptabilité.(AFC). [Google Scholar]
  9. DeLone, W. H., & McLean, E .R. (1992). Information Systems Success: The Quest for the Dependent Variable. Information Systems Research, 3, 60-95. [CrossRef]
  10. Carmines, E. G. (1981). Analyzing models with unobserved variables. Social measurement: Current issues, 80. [Google Scholar]
  11. Petter, S., DeLone, W., & McLean, E. R. (2013). Information systems success: The quest for the independent variables. Journal of management information systems, 29(4), 7-62. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Bendoly, E., Donohue, K., & Schultz, K. L. (2006). Behavior in operations management: Assessing recent findings and revisiting old assumptions. Journal of operations management, 24(6), 737-752. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Clemens, E. K., & McFarlan, F. W. (1986). Telecom: hook up or lose out. Harvard Business Review, 64(4), 91-97. [Google Scholar]
  14. Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50. [Google Scholar][CrossRef]
  15. Fourati, F. (2010). Veille stratégique: L’évaluation de l’utilisation des agents intelligents (Doctoral dissertation, Paris 9). [Google Scholar]
  16. Granlund, M., & Malmi, T. (2002). Moderate impact of ERPS on management accounting: a lag or permanent outcome?. Management accounting research, 13(3), 299-321. [Google Scholar][CrossRef]
  17. Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS quarterly, 319-340. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Guiot, D. (2002). Méthodes d'équations structurelles: recherche et applications en gestion. Recherche et Applications en Marketing, 17(3), 109. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Jones, R. J., & Hu, F. D. (2006). Diet selection of steers grazing Stylosanthes hamata cv. Veranograss pastures in north Queensland and its potential influence on botanical composition. Tropical Grasslands, 40(2), 65. [Google Scholar]
  20. Kaplan, S. (1995). The restorative benefits of nature: Toward an integrative framework. Journal of environmental psychology, 15(3), 169-182. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Marsh, H. W., & Hocevar, D. (1985). Application of confirmatory factor analysis to the study of self-concept: First-and higher order factor models and their invariance across groups. Psychological bulletin, 97(3), 562. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Malone, T. W., & Crowston, K. (1987). J. Yates, RI Benjamin. 1987. Electronic markets and electronic hierarchies. Comm. ACM, 30(6), 484-497. [CrossRef]
  23. Oriot, F. (2004). L'influence des systèmes relationnels d'acteurs sur les pratiques de controle de gestion. Comptabilité Controle Audit. [Google Scholar]
  24. Davis, G. B., & Olson, M. H. (1985). Management Information Systems: Conceptual Foundations, Structure, and Development. New York: McGraw-Hill. [Google Scholar]
  25.  Reix, R. (2004). Systèmes d’information et management des organisations, collection. Gestion, Vuibert, Paris.
  26. Richards, B. (1983). Unidimensional Scaling by John P. Mclver and Edward G. Carmines. Sage Publications. Performance & Instruction Journal, 22(9), 52-52. [CrossRef]
  27. Russell, K. A., Siegel, G. H. & Kulesza, C. S. (1999).Counting More, Counting Less: Transformations in the Management Accounting Profession, Strategic Finance, 81(3).
  28. Roussel, P., Durrieu, F., & Campoy, E. (2002). Méthodes d'équations structurelles: recherche et applications en gestion. Economica. [Google Scholar]
  29. Scapens, R. W., & Jazayeri, M. (2003). ERP systems and management accounting change: opportunities or impacts? A research note. European accounting review, 12(1), 201-233. [Google Scholar] [CrossRef]
  30. Seddon, P., & Kiew, M. Y. (1996). A partial test and development of DeLone and McLean's model of IS success. Australasian Journal of Information Systems, 4(1). [Google Scholar] [CrossRef]