Олімпійські iгри як цифровий медіа продукт

Автори:
Ванг Янь1
1. Чанчуньський педагогічний університет (Китай)
Сторінки:
306 - 318
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Yan, W. (2020). Olympic Games as a Digital Media Product. Marketing and Management of Innovations, 3, 306-318. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-22


Анотація

Ця стаття присвячена аналізу динаміки розвитку економічних взаємозв’язків між професійним спортом та медіа за останні десять років. Автори зазначили, що стрімкий розвиток нових технологій та спалах пандемії COVID-19 значно впливають та посилюють взаємозв’язок між спортом та медіа. До того, систематизація наукових напрацювань з означеної тематики свідчить про необхідність розширення уніфікованої термінології для розгляду професійного спорту як медіа продукту. Таким чином, доцільним є проведення подальших досліджень для висвітлення особливостей швидкої еволюції спортивних медіа. Метою даної статті є визначення закономірностей, які формуються в комунікативному середовищі елітного спорту. Предметом дослідження є спорт як продукт, об’єктом – розважальні спортивні продукти у сфері медіа. Олімпійські iгри представлено як міжнародну спортивну подію, що включає в себе ряд спортивних змагань. Методологія дослідження заснована на аналізі статистичних даних відкритих джерел інформації та емпіричних матеріалів (офіційні сайти спортивних організацій і телевізійних каналів, а також сторінки в соціальних медіа). Відповідно до мети дослідження, авторами проаналізовано цільову аудиторію спортивних подій; спорт як джерело інформації; мейнстрім та нові медіа. Результати дослідження дозволили визначити головні напрямки формування інформаційного простору навколо досліджуваного об’єкта. Автори приходять до висновку, щодо ускладнення структури «Елітного спорту» як медіа продукту. До того, встановлено, що комунікаційні зв’язки та можливості трансляції спортивних подій мають зростаючу тенденцію. За результатами дослідження запропоновано концептуальну модель, яка ідентифікує професійний спорт як медіа продукт. Результати дослідження можуть бути корисними для визначення основних напрямків мейнстріму та нових медіа у досліджуваній області. Крім цього, отримані результати бути корисними для журналістів, блогерів, менеджерів та представників влади.


Посилання
  1. Beech, J. (2007). Selling the five rings: The International Olympic Committee and the rise of Olympic commercialism. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 9(1), 62-64. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Beech, J., & Chadwick, S. (Eds.). (2010). The marketing of sport. (V. Bashkirova and M. Chernoglazova, transl.). Moscow: Alpina Publishers. [Google Scholar]
  3. Biathlon World. (2018). Some changes at the IBU cup. Retrieved from https://www.biathlonworld.com/news/detail/some-changes-at-the-ibu-cup
  4. Bieber, C., & Hebecker, E. (2000). You’ll never surf alone: Online-Inszenierungen des Sports. In J. Schwier (Ed.). Sport als populäre Kultur. Sport, Medien und Cultural Studies, Hamburg: Trend Sport Wissenschaft. [Google Scholar]
  5. Boykoff, J. (2018). Riding the Lines: Academia, Public Intellectual Work, and Scholar-Activism, Sociology of Sport Journal, 35, 81–88. [Google Scholar[CrossRef]
  6. Brown, R., & O’Rourke III, D. (2003). Case studies in sport communication, Santa Barbara: Praeger. [Google Scholar]
  7. Bryant, J., & Raney, A. (2000). Sports on the screen. In D. Zillmann, & P. Vorderer (Eds.). Media entertainment: The psychology of its appeal. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates. [Google Scholar]
  8. Carriedo, A., Cecchini, J.A., & Gonzalez, C. (2019). Soccer in the mass media: Examining the role of metaperceptions of goal orientation on spectators’ moral functioning. Journal of Human Sport and Exercise, 14(3), 571–583 [Google Scholar[CrossRef]
  9. CCTV-5 official site. Retrieved from http://tv.cctv.com/cctv5/
  10. Devlin, M., & Brown, N. (2017). Using personality and team identity to predict sports media consumption. International Journal of Sport Communication, 10, 371–392. [Google Scholar][CrossRef]
  11. English, P. (2017). Social media boundaries in sports journalism: Individual and organizational gatekeeping in India and Australia. Asian Journal of Communication, 27, 1–17. [Google Scholar[CrossRef]
  12. Enzensberger, H. M. (2015). Building Blocks for a Theory of the Media. Logos, 2(104), 142–161. [Google Scholar]
  13. Facebook IQ. (2019). New trends among the sport fans all over the world. Retrieved from https://ru-ru.facebook.com/business/news/insights/the-changing-profile-of-sports-fans-around-the-world
  14. FIS official site. Retrieved from https://www.fis-ski.com/en/cross-country
  15. Gabaston, P., & Leconte, B. (Eds.). (2000). Sports et televison: regards croises, Paris: L’Harmattan. [Google Scholar]
  16. Goldblatt, D. (2018). The Games: A Global History of the Olympics. London: Pan Books. [Google Scholar]
  17. Goodyear, V., Armour, K., & Wood, H. (2018). Young people and their engagement with health-related social media: new perspectives. Sport, Education and Society, 24(7), 673–688. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Grenz, T., & Eisewicht, P. (2017). Variants of Interplay as Drivers of Media Change. Media and Communication, 5(3), 5–14. [[Google Scholar]]
  19. IBU official site. Retrieved from https://www.biathlonworld.com/
  20. IOF official site. Retrieved from https://orienteering.org/ski-orienteering/
  21. ISU official site. Retrieved from https://isu.org/figure-skating
  22. Ivanova, E. (2011). Professionalization of New Media and Ethos of the Public Sphere. The Journal of Social Policy Studies, 9(2), 169–194. [Google Scholar]
  23. Kroon, A., & Eriksson G. (2019). The Impact of the Digital Transformation on Sports Journalism Talk Online. Journalism Practice, 13(7), 834–852. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Lenskyj, H. (2000). Inside the Olympic industry: Power, politics and activism. Albany: SUNNY Press. [Google Scholar]
  25. Mauro, M. (2020). Media discourse, sport and the nation: narratives and counter-narratives in the digital age, Media, Culture and Society. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Olympic Games. (2018). Future games sports programs full of passion and excitement. Retrieved from https://www.olympic.org/news/future-games-sports-programmes-full-of-passion-and-excitement
  27. Olympic Games. (2018). Olympic channel to broadcast Pyeongchang 2018 across India and Sub-Continent. Retrieved from https://www.olympic.org/news/olympic-channel-to-broadcast-pyeongchang-2018-across-india-and-sub-continent
  28. Pearson, R. (2010). Fandom in the Digital Era. Popular Communication, 8(1), 84–95. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Pedersen, P., Laucella, P., Kian, E., & Geurin, A. (2017). Strategic Sport Communication. Champaign: Human Kinetics, Inc. [Google Scholar]
  30. Pilar, P. M., Rafael, M. C., Felix, Z. O., & Gabriel, G. V. (2019). Impact of Sports Mass Media on the Behavior and Health of Society. A Systematic Review. International Journal of Environmental Research and Public Health, 16(3), 486. [Google Scholar] [CrossRef]
  31. Polyakova, A.G., Loginov, M.P., Strelnikov, E.V. and Usova, N.V. (2019). Managerial decision support algorithm based on network analysis and big data. International Journal of Civil Engineering and Technology, 10(2), 291–300. [Google Scholar]
  32. PWC. (2017). Perspectives from the Global Entertainment and Media Outlook 2017-2021. Curtain up! User experience takes center stage. Retrieved from https://kampanje.com/globalassets/alle-arrangement/media-business-2017-2021/global-entertainment--media-outlook-pwc.pdf
  33. Reca, A. A. (2006). Issues in Media Product. Handbook of media management and economics, 181-201. [Google Scholar]
  34. Sky Sports official site. Retrieved from https://www.skysports.com/
  35. Smith, R. (2001). Play-by-play: Radio, television, and big-time college sport. Baltimore: Johns Hopkins University Press. [Google Scholar]
  36. Statista. (2018). Second-screen behavior among Winter Olympics fans 2017. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/587904/olympic-fans-second-screen-activities/
  37. Statista. (2019a). Global TV audience/viewership of Olympic Winter Games 2010-2018 Retrieved from https://www.statista.com/statistics/531768/global-audience-of-the-winter-olympic-games/
  38. Statista. (2019b). Number of digital video views Winter Olympic Games 2010-2018 Retrieved from https://www.statista.com/statistics/334119/digital-video-views-winter-olympic-games/
  39. Statista. (2019c). Number of digital video views Winter Olympic Games 2010-2018 Retrieved from https://www.statista.com/statistics/280502/total-number-of-tv-viewers-of-olympic-summer-games-worldwide/
  40. Statista. (2019d). Number of digital video views Winter Olympic Games 2010-2018 Retrieved from https://www.statista.com/statistics/595336/olympics-number-streams/
  41. Steen, R. (2013). Power play – sport, the media and popular culture. International Journal of the History and Sport, 30(18), 2234–2236. [Google Scholar] [CrossRef]
  42. The future of sports. Broadcasting. How will broadcasting change? (2015). Retrieved from http://futureof.org/sports-2015/broadcasting/
  43. Waysdorf, A., & Reijnders S. (2019). Fan homecoming: analyzing the role of place in long-term fandom of The Prisoner. Popular Communication, 17(1), 50–65. [CrossRef] [Google Scholar]
  44. Ytre-Arne, B. and Das R. (2018). An Agenda in the Interest of Audiences: Facing the Challenges of Intrusive Media Technologies. Television & New Media, 20(2), 184–198. [Google Scholar][CrossRef]