Менеджмент інновацій в публічному управлінні: система управління якістю, адміністративний контроль та внутрішній аудит

Автори:
Набіл Балді1
1. Інститут ділового адміністрування Ніцци (Франція)
Сторінки:
95 - 107
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Baldi, N. (2020). Management of Innovations in Public Governance: Quality Management System, Man-agement Controlling and Internal Auditing Appropriation. Marketing and Management of Innovations, 2, 95-107. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-07


Анотація

Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання менеджменту інновацій в публічному управлінні. Вказано, що специфіка впровадження інновацій в публічному управління має свої характерні особливості, які полягають у  впровадженні системи організаційного контролю. Здійснено аналіз елементів системи організаційного контролю: система управління якістю, адміністративний контроль, внутрішній аудит, які впливають на процеси прийняття рішень та результативності діяльності. Окреслюються специфічні функціональні можливості досліджуваних інструментів: внутрішній аудит застосовується для перевірки відповідності процедур; адміністративний контроль застосовується в області управління бюджетуванням; система якісного менеджменту застосовується для регламентації процедур. Зазначено, що попри значні потенційні можливості вищезазначених інструментів, недостатня ефективність та фрагментарність їх використовуються не приносять значного синергетичного ефекту. Основною метою проведеного дослідження є виявлення факторів, що дозволяють сприятливо впливати на ефективність впровадження системи організаційного контролю в громадських організаціях. Об’єктом дослідження є три громадські організації в Марокко. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який засвідчив необхідність зміни системи менеджменту досліджуваних організацій на основі врахування дії двох факторів: одночасності (тобто одночасному впровадженні досліджуваних інструментів) та оригінальності асигнувань. За результатами дослідження запропоновано низку доповнень до моделі асигнувань Де Вауяні, а саме уточнення факторів прогнозування, які впливають на кожен етап процесу асигнування досліджуваних інструментів контролю (внутрішній аудит, адміністративний контроль та система якісного менеджменту). Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для громадських організацій при проведенні оцінки ефективності запровадження інструментів організаційного контролю та вибору напрямів стимулювання їх використання.


Ключові слова
асигнування, сумісність, єдина система, внутрішній контроль, державне управління


Посилання
  1. Akrich, M (1993). Les formes de la médiation technique. Réseaux, La Découverte, pp.87-98. Retrieved from https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-00081741
  2. Berrebi-Hoffmann, I., & Boussard, V. (2005). Avant-propos. Au nom de la norme: gouvernance et outils de gestion. Sociologies pratiques, 10(1), 1-6. [CrossRef]
  3. Brignall, S., & Modell, S. (2000). An institutional perspective on performance, measurement and management in the «new public sector». Management Accounting Research, 11(3), 281-306. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Cardoso, A. (2010). Le suivi de l’efficacité des systèmes de controle interne et de gestion des risques, Les travaux de l’IFA, France, 2-24. Retrieved from https://www.auditsi.eu/?wpfb_dl=21
  5. Chia, R. (1996). The problem of reflexivity in organizational research: Towards a postmodern science of organization. Organization, 3(1), 31-59. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. [Google Scholar]
  7. De Vaujany, F. X. (2006). Pour une théorie de l'appropriation des outils de gestion : vers un dépassement de l'opposition conception-usage. Management Avenir, 3, 109-126. [Google Scholar]
  8. Ferreira, A. & Otley, D. (2009). The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis. Management Accounting Research, 20(4), 263-282. [CrossRef]
  9. Gauche, K. (2013). Typologie de pratiques de gestion et indices d’appropriation. 34ème congrès de l’AFC, Canada. [Google Scholar]
  10. Giddens, A. (1987). La constitution de la société. Paris, PUF. Retrieved from https://www.persee.fr/doc/polix_0295-2319_1988_num_1_3_2014
  11. Grandgirard, A. (2007). De la gestion intégrée comme doctrine à l’intégration comme défi de gestion. (Doctoral dissertation). [Google Scholar]
  12. Grimand, A. (2006). L'appropriation des outils de gestion : vers de nouvelles perspectives théoriques? Université de Saint-Etienne [Google Scholar]
  13. Hanzlick, M., & Bruhl, R. (2013). Management Control Systems as a package, CIMA, Allemagne. [Google Scholar]
  14. Ji, X., & Kaplan, S. E., Lu, W., & Qu, W. (2020), The role of voluntary internal control reporting in earnings quality: Evidence from China. Journal of Contemporary Accounting and Economics, 100188. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Lartey, P. Y., & Kong, Y., Bah, F. B. M., Santosh, R. J., & Gumah, I. A. (2020). Determinants of Internal Control Compliance in Public Organizations; Using Preventive, Detective, Corrective and Directive Controls. International Journal of Public Administration, 43(8), 711-723. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Lawrence, P. R., & Lorsch, J. W. (1967).  Differentiation and Integration in Complex Organizations. Administrative Science Quarterly, 1-47. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Martory, B. (2015). Le controle de gestion social (8ème édition). Vuibert. [Google Scholar]
  18. Peirce, Ch. S. (1978). Écrits sur le signe (rassemblés, traduits et commentés par G. Deledalle), Paris, Seuil.
  19. Quach, S., & Thaichon, P., & Hewege, C. (2020). Triadic relationship between customers, service providers and government in a highly regulated industry. Journal of Retailing and Consumer Services, 55, 102148. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Rogers, M. (1998). The definition and Measurement of Innovation. The Univercity of Melbourne [Google Scholar]
  21. Silaen, P., & Williams, R (2009). Management control systems: a model for R&D units. Accounting Research Journal. [Google Scholar]
  22. Silva, R. C. D. (2003). Les nouveaux mécanismes du controle organisationnel. Cadernos Ebape. br, 1(2), 01-23
  23. Usunier, J.C. (2000). Confiance et performance: un essai de management comparé France-Allemagne. [Google Scholar]
  24. Van de Ven, A. H. (2007). Engaged scholarship: A guide for organizational and social research. Oxford University Press on Demand. [Google Scholar]
  25. Wanlin, P. (2007). L’analyse de contenu comme méthode d’analyse qualitative d’entretiens: une comparaison entre les traitements manuels et l’utilisation de logiciels. Recherches qualitatives, 3(3), 243-272. [Google Scholar]
  26. Weick, K. E. (1995). Sensemaking in Organizations. Sage Publications, Thousand Oaks California. [Google Scholar]
  27. Wenger, E. (2009). Communities of practice. Communities, 22(5). [Google Scholar]