Фінансовий інноваційний менеджмент: вартість кредиту на платформах крауфандингу та краудлендінгу

Автори:
Грета Келіуотите-Станюленене1, Моніка Кукарнайте1
1. Вільнюський університет (Литва)
Сторінки:
256 - 274
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Keliuotytė-Staniulėnienė, G., & Kukarėnaitė, M. (2020). Financial Innovation Management: Loan Price in the Crowdfunding and Peer-To-Peer Lending Platforms. Marketing and Management of Innovations, 2, 256-274. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-19


Анотація

У статті систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо інноваційних джерел фінансування бізнес діяльності. Встановлено, що підприємства (особливо малі та середні) можуть обирати інноваційні фінансові інструменти, такі як взаємне кредитування та краудфандингові платформи, як альтернативу традиційному банківському фінансуванню. Зазначен, що використання альтернативних можливості фінансування потребує визначення основних складових ставки позики та правильно оцінити її загальну вартість. Головна мета даної статті полягає у висвітленні внутрішніх та зовнішніх складових відсоткової ставки за кредитом підприємства та визначення сукупної річної ставки кредитування підприємств на інноваційних фінансових платформах. Вихідні данні для дослідження були сформовані на основі аналізу наукових публікацій та статистичних даних ринку краудфандингу та краудлендінгу. Для визначення складових відсоткової ставки  за кредитом на досліджуваних платформах  застосовано методи кореляційно-регресійного та факторного аналізів. У свою чергу, аналіз сценаріїв використаний для оцінки сукупної річної ставки бізнес кредитування. За результатами кореляційно-регресійного та факторного аналізів встановлено, що узагальненими складовими бізнес кредиту є економічна ситуація, конкурентне середовище та особливості платформи. При цьому автори зазначили, що зовнішні складові мають сильніший вплив на відсоткову ставку за кредитом на платформах краудфандингу та взаємного кредитування. У свою чергу, за результатами аналізу сукупної річної ставки за кредитом встановлено, що платформи взаємного кредитування та краудфандингу пропонують нижчу ставку, порівняно із традиційними фінансовими організаціями. Більше того, ставка на платформі краудфандингу є вищою порівняно із платформою взаємного кредитування через вищий адміністративний збір та відсоткову ставку. За отриманими результатами дослідження висвітлено особливості краудфаундингового та взаємного фінансування, а також складові, які впливають на відсоткову ставку та реальну ціну, яку власники підприємств повинні заплатити за користування кредитними коштами. Дане дослідження сприяє подальшим дослідженням у галузі фінансових інновацій та може бути використане  як фінансовими платформами, так і підприємствами, які прагнуть визначити та порівняти  реальну вартість традиційного та альтернативного фінансування. 


Ключові слова
фінансові інновації, альтернативне фінансування, фінансові технології, відсоткова ставка, ціна позики, сукупна річна ставка кредитування бізнесу


Посилання
  1. Abdou, H.A. & Pointon, J. (2011). Credit scoring, statistical techniques and evaluation criteria: a review of the literature. Intelligent systems in accounting, finance & management, 18 (2-3), 59-88. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Asecurelife (2018). Peer-to-peer Lending Sites: Lending Club vs Prosper vs Upstart. Retrieved from https://www.asecurelife.com/financial-security/lending-club-vs-prosper-vs-upstart/
  3. Astrauskaitė, I. (2017, September). Economics of Crowdfunding by What-if Analysis Approach. In International Conference on Transformations and Innovations in Management (ICTIM 2017). Atlantis Press. [Google Scholar]
  4. Bank of Lithuania (2012). Lietuvos Banko valdybos nutarimas dėl bendros vartojimo kredito kainos metinės normos skaičiavimo taisyklių patvirtinimo, No. 140-72300. Retrieved from https://www.infolex.lt/ta/161925
  5. BigBank (2019). Vartojimo paskola. Retrieved from https://www.bigbank.lt/vartojimo-paskola/
  6. Bondora (2019a). Go and grow. Retrieved from https://www.bondora.com/en/goandgrow
  7. Bondora (2019b). Public statistics Retrieved from https://www.bondora.com/en/public-statistics
  8. Bondora (2019c). Fees. Retrieved from https://www.bondora.ee/en/fees/
  9. Bondora Support (2019). Risk Scoring. Retrieved from https://support.bondora.com/hc/en-us/articles/212798989-Risk-scoring
  10. Bruton, G., Khavul, S., Siegel, D., & Wright, M. (2015). New financial alternatives in seeding entrepreneurship: Microfinance, crowdfunding, and peer-to-peer innovations. Entrepreneurship: Theory and Practice, 39(1), 9–26. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. De Buysere, K., Gajda, O., Kleverlaan, R., Marom, D., & Klaes, M. (2012). A framework for European crowdfunding. [Google Scholar]
  12. Citadelė (2019). Paskolos skaičiuoklė. Retrieved from https://www.citadele.lt/lt/privatiems-klientams/vartojimo-paskola/
  13. Crowdfunding platforms (2019). Top crowdfunding platforms 2019 in Europe detailed comparison. Retrieved from https://crowdfunding-platforms.com/top-crowdlending-platforms-europe-comparison
  14. Duarte, J., Siegel, S., & Young, L. (2012). Trust and credit: The role of appearance in peer-to-peer lending. The Review of Financial Studies, 25(8), 2455-2483. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Eesti Pank (2019). Interest rates of loans granted to households by loan type and currency. Retrieved from http://statistika.eestipank.ee/#/en/p/979/r/1073/922
  16. Federal Reserved Bank of New York (2019). Household debt and credit report. Retrieved from https://www.newyorkfed.org/microeconomics/hhdc.html
  17. Finantsinspektsioon (2019). Annual growth of loan and deposits, and loan-to-deposit ratio as at 31.12.2018. Retrieved from https://www.fi.ee/en/publications/q4-2018-overview-banking-sector
  18. Finbee (2019). Pasiskolink. Retrieved from https://www.finbee.lt/pasiskolink/
  19. Fintechnews (2017). Europe‘s Peer-to-Peer Lending Market. Retrieved from http://fintechnews.ch/crowdlending/europes-peer-peer-lending-market/11453/
  20. FRED (2019). Statistics. Retrieved from https://fred.stlouisfed.org/categories/32991
  21. Gavurova, B., Dujcak, M., Kovac., V., & Kotaskova, A. (2018). Determinants of successful loan application on peer-to-peer lending market. Economics and Sociology, 11(1), 85-99. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. GF (2019). Vartojimo kreditai Retrieved from https://www.gf.lt/vartojimo-kreditai
  23. Gordcollins (2019). Housing Market 2019-2020. Retrieved from https://gordcollins.com/real-estate/us-housing-market-looking-strong-2016-to-2020/
  24. Isac, C. (2014). Crowdfunding – An Alternative for Financing a Business. Annals of University of Petrosani, Economics, 14(2), 113-140. [Google Scholar]
  25. Iyer, R., Khwaja, A. I., Lutmer, E. F., & Shue, K. (2009). Screening in new credit markets. Can individual lenders infer borrower creditworthiness in peer-to-peer lending? In AFA 2011 Denver meetings paper [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Kirby, E., & Worner, S. (2014). Crowdfunding: An infant industry growing fast. IOSCO Research Department. [Google Scholar]
  27. Klafft, M. (2009). Online peer-to-peer lending: A lenders‘ perspective. In Proceedings of the international conference on E-learning, E-business, enterprise information systems, and E-government, EEE (pp. 371-375). [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Law on Consumer Credit of the Republic of Lithuania, 2015, No. 146-6830. Retrieved from http://www.infolex.lt/ta/142009?nr=1
  29. LendingClub (2019a). LendingClub Statistics. Retrieved from https://www.lendingclub.com/info/statistics.action
  30. LendingClub (2019b). Prospectus. Retrieved from https://www.lendingclub.com/legal/prospectus
  31. Lenz, R. (2016). Peer-to-peer lending: opportunities and risks. European Journal of Risk Regulation, 7(4) 688-700. [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Liu, H., Qiao, H., Wang, S., & Li, Y. (2019). Platform competition in peer-to-peer lending considering risk control ability. European Journal of Operation Research, 274(1) 280-290. [Google Scholar] [CrossRef]
  33. Luminor (2019). Vartojimo paskola. Retrieved from https://www.luminor.lt/lt/privatiems/vartojimo-paskola
  34. Mateescu, A. (2015). Peer-to-Peer lending. Data and Society, 1–23. [Google Scholar]
  35. Medicinos bankas (2019). Privatiems, finansavimas, vartojimo paskola. Retrieved from https://www.medbank.lt/lt/privatiems/finansavimas/vartojimo-paskola-akcija
  36. Messeni Petruzzelli, A., Natalicchio, A., Panniello, U., & Roma, P. (2019). Understanding the crowdfunding phenomenon and its implications for sustainability. Technological Forecasting and Social Change, 141(C), 138-148. [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Milne, A., & Parboteeah, P. (2016). The business models and economics of peer-to-peer lending. European Credit Research Institute, No. 17. [Google Scholar] [CrossRef]
  38. Moenninghoff, S. C., & Wieandt, A. (2013). The future of peer-to-peer finance. Schmalenbachs Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 65(5), 466–487. [Google Scholar] [CrossRef]
  39. Hossain, M., & Oparaocha, G. O. (2017). Crowdfunding: motives, definitions, typology and ethical challenges. Entrepreneurship Research Journal, 7(2).[Google Scholar] [CrossRef]
  40. Moneycheck (2019). LendingClub Review: Peer to Peer Lending and Alternative Investing Platform. Retrieved from https://moneycheck.com/lending-club-review/
  41. Motylska-Kuzma, A. (2018). Crowdfunding and Sustainable Development. Sustainability, 10(12), 4650. [Google Scholar] [CrossRef]
  42. Nehme, M. (2017). The rise of crowd equity funding: where to now? International Journal of Law in Context, 13(3), 253–276. [Google Scholar] [CrossRef]
  43. Nielsen, K. R. (2018). Crowdfunding through a partial organization lens – The co-dependent organization. European Management Journal, 36(6), 695–707. [Google Scholar] [CrossRef]
  44. Nordecum (2019). Greitasis kreditas. Retrieved from: https://www.smspinigai.lt/?gclid=EAIaIQobChMIzePgm7y66QIVyKwYCh2YBAnKEAAYASAAEgLB8_D_BwE
  45. OECD, 2019. Financing SMEs and Enterpreneurs. Retrieved from https://www.oecd.org/cfe/smes/Policy-Highlights-Scoreboard2019-Final-opt.pdf
  46. P2PmarketData (2019). Top 50+ Lending and Equity Platforms by Funding Volume. Retrieved from https://p2pmarketdata.com/
  47. Paskolų klubas (2019). Paskolos. Retrieved from https://www.paskoluklubas.lt/paskolos
  48. Ralcheva, A., & Roosenboom, P. (2019). Forecasting success in equity crowdfunding. Small Business Economics, 1-18. [Google Scholar] [CrossRef]
  49. Robock, Z. (2014). The Risk of Money Laundering Through Crowdfunding: A Funding Portal‘s Guide to Compliance and Crime Fighting, Michigan Business & Entrepreneurial Law Review, 4, 113. [Google Scholar]
  50. Roma, P., Messeni, P. A., & Perrone, G. (2017). From the crowd to the market: The role of reward-based crowdfunding performance in attracting professional investors. Research Policy, 46(9), 1606–1628. [Google Scholar] [CrossRef]
  51. Ryu, S., & Kim, Y. (2018). Money is not everything: A typology of crowdfunding projects creators. The Journal of Strategic Information System, 27, 350-368. [Google Scholar] [CrossRef]
  52. Savy (2019). Paskolos skaičiuoklė. Retrieved from https://gosavy.com/lt/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=brand_paskolos&gclid=CjwKCAjw8.LnBRAyEiwA6eUMGhEe2I_Hx_hwCoxV3QW0NHqhIxDQH7I9HDfEXUwA2lMSqnuQHuH6mhoCH9kQAvD_BwE
  53. SEB (2019). Vartojimo kreditai internetu. Retrieved from https://www.seb.lt/privatiems-klientams/kreditai-ir-lizingas/kreditai/vartojimo-kreditas#skaiciuokle
  54. Šiaulių bankas (2019). SB lizingas, vartojimo kreditas. Retrieved from https://www.sblizingas.lt/vartojimo-kreditas/kredito-gavimas/
  55. Statista (2019). Forecast of the U.S. Gross Domestic Product (GDP) for fiscal years 2018 to 2029 in billion U.S. dollars). Retrieved from https://www.statista.com/statistics/216985/forecast-of-us-gross-domestic-product/
  56. Statista (2019a). Alternative finance market size in Europe from 2012 to 2016 (in million euros). Retrieved from https://www.statista.com/statistics/412255/europe-market-size-alternative-finance/
  57. Statista (2019b). Value of alternative finance transactions in Europe (excluding UK) as of 2017, by market segment (in million euros). Retrieved from https://www.statista.com/statistics/412394/europe-alternative-finance-transaction-value-market-segment/
  58. Statistics Estonia (2019). Average monthly gross wages (salaries). Retrieved from https://www.stat.ee/stat-average-monthly-gross-wages-salaries
  59. Stern, C., Makinen, M., & Qian, Z. (2017). FinTechs in China – with a special focus on peer-to-peer lending. Journal of Chinese Economic and Foreign Trade Studies. [Google Scholar] [CrossRef]
  60. Subačiūtė, L., & Taujanskaitė, K. (2019, April). Tarpusavio skolinimo platformų ir komercinių bankų teikiamų vartojimo kreditų analizė. In 22nd Conference for Young Researchers «Economics and Management». [Google Scholar]
  61. Swedbank (2019). Vartojimo paskola. Retrieved from https://www.swedbank.lt/private/credit/loans/newSmall?language=LIT
  62. Trading economics (2019). Forecasts, 10-year government bond yields: Spain. Retrieved from https://tradingeconomics.com/forecast/government-bond-10y
  63. Walthoff-Borm, X., Schwienbacher, A., & Vanacker, T. (2018). Equity crowdfunding: First resort or last resort? Journal of Business Venturing, 33(4), 513–533. [Google Scholar] [CrossRef]
  64. World Bank (2013). Crowdfunding‘s Potential for the Developing World. Washinghton: DC 20433 Retrieved from https://www.infodev.org/infodev-files/wb_crowdfundingreport-v12.pdf
  65. Zeng, X., Liu, L., Leung, S., Du, J., Wang, X., & Li, T. (2017). A decision support model for investment on P2P lending platform. PloS one, 12(9). [Google Scholar] [CrossRef]
  66. Zhang K., & Chen, X. (2017). Herding in a P2P lending market: Rational inference or irrational trust? Electronic Commerce Research and Applications. [Google Scholar] [CrossRef]