Управління електронною комерцією: вплив на екосистему стартапів

Автори:
Бадер А. Альоубі1, Ібрагім М. Аль-Харбі1, Адель А. Альоуб1, Алаа А. Каффас1, Наджах К. Аль-Мазумі1
1. Університет імені короля Абдель Азіза (Саудівська Аравія)
Сторінки:
247 - 255
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Alyobi, B. A., Alharbi, I. M., Qaffas, A. A., & Almazmomi, N. K. (2020). Management of E-Commerce: Impact on Start-Up Ecosystem. Marketing and Management of Innovations, 2, 247-255. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-18


Анотація

Стрімкий розвиток інтернету та новітніх технологій обумовили розвиток електронної торгівлі. Результати систематизації літературних джерел свідчать про обмеженість існуючих наукових напрацювань щодо розвитку електронної комерції та її впливу на екосистему сатрапів у Саудівській Аравії. Головною метою статті є аналіз впливу електронної торгівлі на розвиток стартапів у Саудівській Аравії. Вибірку даних сформовано на основі результатів опитування восьми висококваліфікованих та досвідчених фахівців у сфері електронної комерції, розвитку стартапів та менеджменту. Методологію дослідження засновано на глибинному інтерв’ю тривалістю від 30 до 45 хвилин. Для досягнення поставленої мети авторами критично оцінено низку літературних джерел з досліджуваної тематики. У статі встановлено, що електронна торгівля сприяє розвитку національної економіки шляхом залучення додаткових інвестицій. При цьому розвиток підприємництва та інноваційності електронної торгівлі сприяє зростанню можливостей працевлаштування молоді у різних сферах діяльності, які мають відношення до електронної комерції, серед яких: фахівці вебсайтів електронної торгівлі, працівники онлайн-магазинів, технічні спеціалісти. У статті зазначено, що сектор електронної комерції сприяє створенню малих та середніх комерційних проектів фізичними особами, виводячи їх на глобальний ринок при низькому рівні інвестиційних витрат. Авторами доведено, що ефективність функціонування сектору електронної торгівлі та виконання ним цільових таргетів «Стратегічних цілей 2030 Королівства» залежить від рівня обізнаності споживачів, довіри до електронної торгівлі, якості логістичних послуг, системи платежів та комунікаційної інфраструктури, яка забезпечується через розширення системи POS-терміналів у різних торгових точках. Згідно зі статистичними даними, кількість POS-терміналів у 2018 році зросла майже на 62% у порівнянні з 2017 роком. Зростання ролі сектору електронної торгівлі передбачає організацію низки заходів для підвищення рівня обізнаності споживачів про функціонування сектору електронної торгівлі шляхом промоції світових веб-сайтів електронної комерції. Споживачі повинні знати принципи функціонування офіційного веб-сайту, мову інтерфейсу та умови доставки для безперебійної взаємодії із відповідним веб-сайтом. За отриманими теоретичними та практичними результатами дослідження, авторами визначено, що: електронна комерція як стартап є одними із ключових рушійних сил економічного розвитку Саудівської Аравії; електронна комерція має статистично значущий позитивний вплив на удосконалення екосистеми стартапів Саудівської Аравії; електронна комерція сприяє досягненню інклюзивності стартапів у Саудівській Аравії через зростання питомої ваги жіночого підприємництва.


Ключові слова
електронна комерція, стартап екосистеми, жіноче підприємництво, інтернет технології.


Посилання
  1. Ahmad, I. & Agrawal, A. M. (2012). An Empirical Study of Problems in Implementation of Electronic Commerce in Kingdom of Saudi Arabia. International Journal of Business and Management,7(15), 70–80. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. AlGhamdi, R., Drew, S., & Alfarraj, O. (2011). Issues Influencing Saudi Customers’ Decisions to Purchase from Online Retailers in the KSA: A Qualitative Analysis. European Journal of Scientific Research, 4, 580–593. [Google Scholar]
  3. Alkhunaizan, A. & Love, S. (2013). Effect of demography on mobile commerce frequency of actual use in Saudi Arabia. Advances in information systems and technologies, 206, 125–131. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Almosa, M. (2011). Profiling E-buyers in Saudi Arabia: Saudi Arabia as A Promising Developing Country. Cross-cultural Communication, 7(2), 92–100. [CrossRef]
  5. Al-Shohaib, K., Al-Kandari, A. A., & Abdulrahim, M. A. (2009). Internet Adoption by Saudi Public Relations Professionals. Journal of Communication Management, 13(1), 21–36. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Assaf, T. (2017). The Kingdom of Saudi Arabia: Status of the entrepreneurship ecosystem. WAMDA: Amman, Jordan,55. Retrieved from https://backend.wamda.com/api/v1/downloads/publications/kingdom-saudi-arabia-status-entrepreneurship-ecosystem
  7. Barakat, H., Hill, S. & Akhrass, E. (2018). Women and Entrepreneurship in the Contemporary Middle East. KnE Social Sciences, 3(10), 20. [Google Scholar]
  8. Barringer, B. R. & Ireland, R. D. (2019). Entrepreneurship: successfully launching new ventures (6th Edition). New York, NY: Pearson. Retrieved fromhttps://www.pearsonhighered.com/assets/preface/0/1/3/4/013489149X.pdf
  9. Brinkmann, S., & Kvale, S. (2015). Interviews: Learning the craft of qualitative research interviewing (Vol. 3). Thousand Oaks, CA: Sage. [Google Scholar]
  10. Gay, K. (2016). Women entrepreneurs. New York, NY: Enslow Publishing. [Google Scholar]
  11. Khan, M. R. (2013). Mapping entrepreneurship ecosystem of Saudi Arabia. World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, 9(1), 28-54. [Google Scholar][CrossRef]
  12. Lavelle, K., & Al Sheikh, H. (2013). Giving voice to women entrepreneurs. Women's Entrepreneurship Initiative in collaboration with Ashridge Business School in Saudi Arabia. Retrieved from https://www.ellesolaire.org/wp-content/uploads/2017/04/Final-Exec-summary-women-entrepreneurs-in-Saudi-Arabia-Report-Executive-Summary.pdf
  13. MAGNiTT (2019). H1 2019 Saudi Arabia Ventura Capital Snapshot. Riyadh: MAGNiTT. Retrieved from https://investsaudi.sa/media/1749/magnitt_svc_h1_2019_en.pdf
  14. Plecher. H. (2019). Saudi Arabia–Statistics and Facts. Retrieved from https://www.statista.com/topics/1630/saudi-arabia/
  15. Ries, E. (2011). The lean start-up: How today’s entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful business. New York: Crown Business. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Smith, R. & Shao, J. (2007). Privacy and e-commerce: a consumer-centric perspective. Electronic Commerce Research, 7(2), 89-116. [Google Scholar] [CrossRef]