Взаємозв’язок між маркетинговою стратегією футбольного клубу та поведінкою споживачів різних вікових груп: досвід Словаччини

Автори:
Тібор Зсігмонд1, Еніко Корцмарос1, Рената Мачова1, Золтан Себен1
1. Університет імені Яноша Сельє (Словаччина)
Сторінки:
221 - 234
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Zsigmond, T., Korcsmáros, E., Machová, R., & Šeben, Z. (2020). Interconnection of Consumer Behaviour of Different Generations and Marketing Strategy of a Football Club – Experience in Slovakia. Marketing and Management of Innovations, 2, 221-234. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-16


Анотація

Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання формування маркетингової стратегії компанії. Зазначено, що маркетингове дослідження являється інформаційною основою корпоративної стратегії, тоді як розробка маркетингової стратегії ґрунтується на цілях корпоративної стратегії. При цьому незважаючи на актуальність спортивних заходів у Словаччині, проведення яких розпочалося з початку ХХ століття, теперішній рівень розвитку спортивної галузі не відповідає сучасним показникам економічного розвитку. У свою чергу, країни Західної Європи досягли вищого рівня розвитку раніше, ніж пострадянські країни завдяки кращому рівню економічного розвитку. У свою чергу, у  статті зазначено, що політичні та економічні зміни 90-х років ХХ століття та розширення ЄС відкрили нове вікно економічних можливостей для Словаччини. Таким чином, маркетинг спорту досяг відповідного прогресу; відбулася заміна застарілих спортивних споруд сучасними та добре обладнаними приміщеннями; клієнти отримали широкий асортимент спортивного обладнання та послуг. Головною метою даної статті є аналіз послуг та продуктів футбольного клубу Словацької Прем’єр-ліги (Fortuna League) з точки зору споживання, а також узагальнення досвіду та відгуків клієнтів акцентуючись на аспектах маркетингу. У рамках даного дослідження сформовано дві гіпотези. Для перевірки сформованих гіпотез використано критерій незалежності хі-квадрат, за допомогою якого досліджено декілька змінних одночасно та їх спільний розподіл. Враховуючи отримані результати, автори відмітили значний зв’язок між віковими групами та споживчою поведінкою на футбольних матчах. Більше того, отримані результати свідчать про те, що вік та відстань від місця проведення спортивного заходу не впливають на відвідування заходу фанатами футбольного клубу. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження футбольними клубами Словаччини для удосконалення та підвищення ефективності маркетингової діяльності.

 


Ключові слова
споживча поведінка, вікові групи, маркетинг, Словаччина, маркетинг спорту


Посилання
  1. András, K. (2003). Sport és üzlet kapcsolata. Műhelytanulmány. Budapest: Budapesti Közgazdasági és Államigazgatási Egyetem. Retrieved May 7, 2020. Retrieved from: http://edok.lib.uni-corvinus.hu/61/1/Andr%C3%A1s34.pdf
  2. Bacik, R., Kmeco, L., Richard, F., Olearova, M., Rigelsky, M. (2019). Marketing Instrument of Improving Hotel Management Service: Evidence of Visegrad Group Countries. Marketing and Management of Innovations, 1, 208-220.[Google Scholar] [CrossRef]
  3. Bilan, Y., Mishchuk, H., Roshchyk, I., Kmecova, I. (2020). An Analysis of Intellecutal Potential and its Impact on the Social and Economic Development of European Countries. Journal of Competitiveness, 12(1), 22–38. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Durdová, I. (2009). Základní aspekty marketingu ve sportu. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 84. [Google Scholar]
  5. Dobrovič, J., Kmeco, L., Gallo, P., Gallo jr., P. (2019). Implications of the Model EFQM as a Strategic Management Tool in Practice: A Case of Slovak Tourism Sector, Journal of Tourism and Services 10(18): 47-62. [CrossRef]
  6. Fodor, M., Furediné K. A., Horváth A., Rácz, G. (2012). Fogyasztói magatartás. Budapest: Perfekt Kiadó.
  7. Freyer, W. (1991). Handbuch des Sport-Marketing. Wiesbaden: Forkel-Verlag, 450. [Google Scholar]
  8. Görög, M. (2011). Gondolatok a merchandising jelentéstartalmához, egyes típusaihoz. Iparjogvédelmi és Szerzői Jogi Szemle, 6(3), 19-29.
  9. Kita, J. et al. (2017) Marketing. Bratislava: Wolters Kluwer, 424.
  10. Kotler, P., Armstrong, G. (2004). Marketing. Praha: Grada Publishing, 856.
  11. Kotler, P., Keller, K. L. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing, 792. [Google Scholar]
  12. Lazíková, J., Rumanovská, Ľ. (2016). The notion of consumer in the EU law. EU agrarian Law, 5(2), 1-12. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Mullin, B. J., Hardy, S., Sutton, W. (2014). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics, 504. [Google Scholar]
  14. Oklander, M., Oklander, T. (2017). Segmentation and communication in digital marketing. Marketing and Management of Innovations, 3, 69-78. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Ókori sportok – győzelem bármi áron. (2010). Retrieved May 8, 2020. Retrieved from: http://https://wol.jw.org/hu/wol/d/r17/lp-h/2004326
  16. Olimpia – Játékok az ókorban. (2003). Retrieved May 8, 2020. Retrieved from: https://hirmagazin.sulinet.hu/hu/civilizacio/olimpia-jatekok-az-okorban
  17. Pitts, B. G., Stotlar, D.K. (2013). Fundamentals of Sport Marketing. Morgantown, WV: Fitness Information Technology, 478. [Google Scholar]
  18. Rétsági, E., Ekler, H. J., Nádori, L., Woth, P., Gáspár, M., Gáldi G., Szegerné Dancs, H. (2011). Pécs: Dialóg Campus Kiadó-Nordex Kft., 336.
  19. Richterová, K., Klepochová, D., Kopaničová, J., Žák, Š. (2015). Spotrebiteľské správanie. Bratislava: Vydavateľstvo Ekonóm, 404. [Google Scholar]
  20. Rojek, T. (2019). Analysis of Pro-Market Concept of Business Model. Marketing and Management of Innovations, 2, 266-281. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Türkay, O., Korkutata, A., Yılmaz, Ö. (2018). Does Animation Services Really Matter? Place of Animation Services in the Perceived Quality–Overall Satisfaction Model. Journal of Tourism and Services 9(16): 14-30. [CrossRef]
  22. Smith, A. C. T. (2015). Introduction to sport marketing. Oxford: Elsevier, 336. [Google Scholar]