Споживча поведінка осіб літнього віку на ринку коров’ячого молока в Словаччині: техніки переконання

Автори:
Олександра Кривошикова1, Яна Рибанська1, Людмила Надьйова1, Андрій Геці1
1. Словацький аграрний університет в місті Нітра (Словацька республіка)
Сторінки:
200 - 207
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Krivosikova, A., Rybanska, J., Nagova, L., & Geci, A. (2020). Consumer Behaviour of Seniors on the Cow’s Milk Market in Slovakia: Silver Persuading Techniques. Marketing and Management of Innovations, 1, 200-207. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-16


Анотація

У статті проаналізовано основні сегменти споживачів на ринку молока у Словаччині. Авторами зазначено, що особи літнього віку вважаються непривабливим сегментом споживачів через їх обмежену купівельну спроможність. При цьому результати аналізу свідчать про зростання кількості осіб літнього віку у Словацькій республіці. Вважається, що до 2050 року четверта частина населення Європи буде віком старше 65 років. У зв’язку з цим дослідження споживчої поведінки та процесу прийняття рішень людьми літнього віку є нагальним та актуальним. У статті розглянуто споживчу поведінку людей літнього віку на ринку коров'ячого молока, для якого характерний найвищий рівень попиту. Метою статті є аналіз споживчих переваг осіб літнього віку та критерії прийняття рішень при купівлі коров’ячого молока. Авторами зазначено, що дослідження спрямовано на пошук візуальних індикаторів, які привертають увагу споживачів. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 470 респондентів (з яких 210 чоловіків та 260 жінок) віком від 61 до 84 років. Результати анкетування свідчать, що у Словацькій республіці особи літнього віку надають перевагу традиційним мотивам та яскравим кольорам на упаковці молока. На основі отриманих результатів встановлено, що порівняно з молоддю, особи літнього віку більш лояльні до певної продукції та брендів, а також для даної категорії ціновий фактор є основним критерієм прийняття рішень щодо купівлі молочної продукції. Авторами проаналізовано та систематизовано різні точки зору дієтологів щодо користі коров’ячого молока. Отримані результати засвідчили, що молоко є невід’ємним компонентом щоденного раціону харчування не лише дітей, але і дорослих, особливо, людей літнього віку. Встановлено, що для осіб із високим ступенем невротизму, упаковка відіграє значну роль при прийнятті рішення щодо купівлі молочних продуктів.  Результати дослідження можуть бути використані менеджерами молочних компаній при формуванні стратегії промоції власної продукції.  


Ключові слова
коров’яче молоко, особи пенсійного віку, споживча поведінка, упаковка, методи переконання.


Посилання
  1. An Empirical Research. Journal of Competitiveness, 10(3), 149–163. 
  2. Ares, G., Besio, M., Gimenez, A. & Deliza, R. (2010). Relationship between involvement and functional milk desserts intention to purchase. Influence on attitude towards packaging characteristics. Appetite. 55 (2), 298-304. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Attaie, R., Bsharat, M., Mora-Gutierrez, A., & Woldesenbet, S. (2015). Determination of withdrawal time for oxytetracycline in different types of goats for milk consumption. Journal of Dairy Science, 98 (7), 4370-4376. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Barefoot, J. C., Mortensen, E. L., Helms, M. J., Avlund, K. & Schroll, M. (2001). A longitudinal study of gender differences in depressive symptoms from age 50 to 80. Psychology and Aging, 16 (2), 342. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Barrea,L., Di Somma, C., Macchia, P. E., Falco, A., Savanelli, M. C., Orio, F.,… & Savastano, S. (2017). Influence of nutrition on somatotropic axis: Milk consumption in adult individuals with moderate-severe obesity. Clinical Nutrition, 36 (1), 293-301. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Bartosovicova, M. (2011). Mliecne vyrobky. Preco su zdrave a niektore aj zdravsie? Retrieved from https://www.vedatechnika.sk/SK/VedaASpo locnost/NCPVaT/Stranky/Mliecne-vyrobky-Preco-su-zdrave-a-niektore-ajdravsie.aspx
  7. Belardi, L. (2015). Study highlights low dairy intake among residents. Retrieved from https://www.australianageingagenda.com.au/2015/05/29/study-highlights-low-dairy-intake-among-residents/
  8. Carvalho, C. B., da Motta, C., Pinto‐Gouveia, J. & Peixoto, E. (2016). Influence of family and childhood memories in the development and manifestation of paranoid ideation. Clinical psychology & psychotherapy, 23 (5), 397-406. [Google Scholar] [CrossRef]
  9. Chapman, B. P. (2007). Bandwidth and fidelity on the NEO-Five Factor Inventory: Replicability and Reliability of cluster subcomponents. Journal of Personality Assessment, 88(2), 220-234. [Google Scholar] [CrossRef]
  10. Dawson-Hughes, B., Mithal, A., Bonjour, J. P., Boonen, S., Burckhardt, P., Fuleihan, G. E., … & Yoshimura, N. (2010). IOF position statement: vitamin D recommendations for older adults. Osteoporosis International, 21 (7), 1151–1154. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Grice, W. J. (2019). Five-factor model of personality. Encyclopaedia Britannica. Retrieved from https://www.britannica.com/science/five-factor-model-of-personality
  12. Hills, P. & Argyle, M. (2001). Emotional stability as a major dimension of happiness. Personality and individual differences, 31(8), 1357-1364. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Hudecova, D. (2018). Strava seniorov ma svoje specifika. Retrieved from https://seniori.pravda.sk/poradna/clanok/469706-strava-seniorov-ma svoje-specifika/
  14. Huth, P. J., Fulgoni, V. L., Keast, D. R., Park, K., & Auestad, N. (2013). Major food sources of calories, added sugars, and saturated fat and their contribution to essential nutrient intakes in the US diet: data from the national health and nutrition examination survey (2003–2006). Nutrition journal, 12(1), 116. [Google Scholar] [CrossRef]
  15. Iannotti, L. L., Lutter, C. K., Stewart, C. P., Riofrio, C. A. G., Malo, C., Reinhart, G., ... & Waters, W. F. (2017). Eggs in early complementary feeding and child growth: a randomised controlled trial.Pediatrics, 140 (1), e20163459. [Google Scholar] [CrossRef]
  16. Iver, R. & Muncy, J. A. (2005). The role of brand parity in developing loyal customers. Journal of Advertising Research, 45 (2), 222-228. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Jang, K. L., Dick, D. M., Wolf, H., Livesley, W. J. & Paris, J. (2005). Psychosocial adversity and emotional instability: An application of gene-environment interaction models. European Journal of Personality: Published for the European Association of Personality Psychology. 19 (4), 359-372. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Kubicova, L., Kadekova, Z., & Dobak, D. (2014). Trends in consumption of milk and dairy products in Slovakia after EU accession. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, 12 (61), 90-97. [Google Scholar]
  19. Kurajdova, K. & Taborecka-Petrovicova, J. (2015). Literature review on factors influencing milk purchase behaviour. International Review of Management and Marketing, 5 (1), 9-25. [Google Scholar]
  20. Lamarche, B., Givens, D. I., Soedamah-Muthu, S., Krauss, R. M., Jakobsen, M. U., Bischoff-Ferrari, H. A., ... & Despres, J. P (2016). Does milk consumption contribute to cardiometabolic health and overall diet quality? Canadian Journal of Cardiology, 32(8), 1026-1032. [Google Scholar] [GcrossRef]
  21. Lowe, P. A. & Reynolds C. R. (2006). Examination of the psychometric properties of the Adult Manifest Anxiety Scale-Elderly Version scores. Educational and Psychological Measurement, 66 (1), 93–115. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Moschis, G. P. (2003). Marketing to older adults: an updated overview of present knowledge and practice. Journal of Consumer Marketing, 20(6), 516-525. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Petterson, P. (2007). Demographic correlates of loyalty in a service sector. Journal of Service Marketing, 21 (2), 112-121.
  24. Pettigrew, S., Mizerski, K. & Donovan, R. (2005). The three «big issues» for older supermarket shoppers. Journal of Consumer Marketing, 22 (6), 306-312. [Google Scholar] [CrossRef]
  25. Rozenber, S., Body, J. J., Bruyere, O., Bergmann, P., Brandi, M. L., Cooper, C., ... & Rizzoli, R. (2016). Effects of dairy products consumption on health: benefits and beliefs – a commentary from the Belgian Bone Club and the European Society for Clinical and Economic Aspects of Osteoporosis, Osteoarthritis and Musculoskeletal Diseases. Calcified Tissue International, 98(1), 1–17. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. Rundh, B. (2009). Packaging design: creating competitive advantage with product packaging. British Food Journal, 111 (9), 988-1002. [Google Scholar] [CrossRef]
  27. Rybanska, J., Polat, D., Nagyova, L., Andocsova, A., & Geci. (2019) A. consumer behaviour and promotional strategies differences on the market of milk in Turkey and Slovakia. Proceedings Book, 108. [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Suchanek, P., & Kralova, M. (2018). The Influence of Costumers’ Personal Characteristics on their Satisfaction with the Food Industry. Journal of Competitiveness, 10(4), 151–170. [Google Scholar][CrossRef]
  29. The Dairy Alliance. (2019). Flavored Milk. Retrieved from http://southeastdairy.org/flavored-milk/
  30. Valaskova, K., Kliestikova, J., & Krizanova, A. (2018). Consumer perception of private label products: An empirical research. Journal of Competitiveness, 10(3), 149. [Google Scholar] [CrossRef]