Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів
Автори:
В. Олійник1
1. Сумський державний університет (м. Суми, Україна)
Сторінки:
15 - 26
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Анотація
У статті розглядаються різні моделі поширення інноваційного продукту. Пропонуються моделі, засновані на моделі Басса, з урахуванням зовнішніх соціально-економічних чинників. Розглядається функція ціни товару, що враховує темп зменшення його вартості. Отримано чисельні результати продажів комп'ютерів, з урахуванням зміни його ціни. На підставі результатів, отриманих за двома моделями, робиться прогноз майбутніх продажів комп'ютерів (2017–2020).
Ключові слова
інноваційні моделі, покоління інноваційних моделей, інноваційний менеджмент, прогнозування, функція ціни
Посилання
- Bass F.M. A New Product Growth Model for Consumer Durables / F.M. Bass // Management Science. – 1969. –Vol.15(5). – P. 215–227.
- Bass F.M. Why the Bass Model Fits Without Decision Variables / F.M. Bass, T.V. Krishnan, D.C. Jain // Marketing Science. – 1994. Vol.13 (3). – P. 203–223.
- Boehner R. Modeling the Impact of Marketing Mix on the Diffusion of Innovation in the Generalized Bass Model of Firm Demand / R. Boehner, S. Gold // Developments in Business Simulation and Experiential Learning. – 2012. –Vol.39. – P. 75–91.
- Boswijk H.P. On the econometrics of the Bass diffusion model / H.P.Boswijk, P.H. Franses // Journal of Business & Economic Statistics. – 2005. –Vol.23. – P. 255–268.
- Chandrasekaran D.A Critical Review of Marketing Research on Diffusion of New Products / D. Chandrasekaran, G.J. Tellis // Review of Marketing Research; Naresh K. Malhotra / Armonk: M.E. Sharpe. – 2007. – Vol.3. – P. 39 – 80.
- Chesbrough H.W. Open Innovation: the New Imperative for Creating and Profiting from Technology / H.W. Chesbrough. Boston: Harvard Business School Press, 2003. – 272 p..
- Chesbrough H.W. (2003). The Era of Open Innovation / H.W. Chesbrough // MIT Sloan Management Review. – Vol. 44(3). – P. 35–41.
- Cooper R.J. New Products: The key factors in success / R.J. Cooper, E.J. Kleinschmidt. – Chicago: American Marketing Association, 1990.
- Foekens E.W. Varying parameter models to accommodate dynamic promotion effects / E.W. Foekens, P.S.H. Leeflang, D.R. Wittink // Journal of Econometrics. – 1998. –Vol.89(1-2). – P. 249–268.
- Franses P.H. The diffusion of scientific publications. The case of Econometrica 1987 / P.H. Franses // Scientometrics. – 2003. –Vol.56(1). – P. 29–42.
- Franses P.H. Forecasting Sales / P.H. Franses. Erasmus University, Rotterdam: Econometric Institute. Report 2009-29, 2009.
- Fruchter G.E. Why the Generalized Bass Model leads to odd optimal advertising policies / G.E Fruchter, C. Van den Bulte // International Journal of Research in Marketing. – 2011. – Vol. 28(3). – P. 218–230.
- Guseo R. World oil depletion models: Price effects compared with strategic or technological interventions / R. Guseo, A. Dalla Valle, M. Guidolin // Technological Forecasting and Social Change. – 2007. – Vol. 74(4). – P. 452–469.
- Kandler A. Innovation Diffusion in Time and Space: Effects of Social Information and of Income Inequality / A. Kandler, J. Steele // The Open-Access Journal for the Basic Principles of Diffusion Theory, Experiment and Application. diffusion-fundamentals 3 – 2009. – Vol.11. – P. 1–17.
- Kline S.J. An overview of innovation / S.J. Kline, N. Rosenberg // The Positive Sum Strategy ; Landau R., Rosenberg N. (Eds). / Washington, D.C.: National Academy Press, 1986. – P. 275–305.
- Kotsemir M. Conceptualizing the innovation process-trends and outlook basic research program / M. Kotsemir, D. Meissner. Working papers, Series: science, technology and innovation, WP BPR 10/STI/2013, 2013.
- Marinova D.(2003). Models of innovation / D. Marinova, J. Phillimore // The International Handbook on Innovation; L.V. Shavinina (Ed.) / Elsevier, 2003. – P. 44–53.
- Mowery D. The Influence of Market Demand upon Innovation: a Critical Review of Some Recent Empirical Studies / D. Mowery, N. Rosenberg // Research Policy. – 1979. – Vol. 8(2). – P. 102–153.
- Muller E. When does the majority become majority? Empirical analysis of the time at which main market adopters purchase the bulk of our sales / E. Muller, G. Yogev // Technol. Forecasting and Soc. Change. – 2006. – Vol. 73(9). – P. 1107–1120.
- Myers S. Successful Industrial Innovations: A Study of Factors Underlying Innovation in Selected Firms / S. Myers, D.G. Marquis. NSF 69-17, Washington: National Science Foundation, 1969.
- Rogers E. M. Diffusion of innovations / E. M. Rogers. New York:The Free Press, 1962.
- Rothwell R. Industrial Innovation and Government Environmental Regulation: Some Lessons from the Past / R. Rothwell // Technovation. – 1992. –Vol.12(7). – P. 447–458.
- Rothwell R. Reindustrialization and Technology / R. Rothwell, W. Zegveld. Harlow, U.K.: Longman, 1985.
- Schmookler J. Economic sources of inventive activity / J. Schmookler // The Journal of Economic History. – Vol. 22(1). – P. 1–20.
- Srinivasan S. Nonlinear least squares estimation of new product diffusion models / S. Srinivasan, C.H. Mason // Marketing Science. – 1986. – Vol.5(2). – P. 169–178.
- Sultan F. A Meta-Analysis of Applications of Diffusion Models / F. Sultan, J.U. Farley, D.R. Lehmann // Journal of Marketing Research. – 1990. – Vol.27(1). – P. 70–77.
- Talukdar D. Investigating New Product Diffusion Across Products and Countries // D. Talukdar, K. Sudhir, A. Ainslie // Marketing Science. – 2002. – 21 (1).– P. 97–114.
- Van Den Bulte C. Social Contagion and Income Heterogeneity In New Product Diffusion: A Meta-Analytic Test / C. Van Den Bulte, S. Stremersch // Marketing Science. – 2004. – Vol. 23 (4). – P. 530–544.
- Wonglimpiyarat J. E-Payment Strategies of Bank Card Innovations / J. Wonglimpiyarat // Journal of Internet Banking and Commerce. – 2007. –Vol. 12(3). – P. 1–17.
- Market share of personal computer vendors [Electronic resource]. – Mode access: https://en.wikipedia.org/wiki/Market_share_of_personal_computer_vendors.