Социальные сети и их влияние на Интернет-маркетинг

Авторы:
С. Лесидренська, Ф. Дик
Раздел:
Маркетинг инноваций
Страницы:
44 - 52
Язык оригинала:
Английский


Аннотация

Работа посвящена теме социальных сетей и как они могут быть использованы в маркетинговой и брендовой деятельностях для лучшей коммуникации с потребителями, а также для более быстрой реакции потребителей (высказывания жалоб, недовольства или положительных отзывов). Подробно рассматривается развитие социальных сетей, что подчеркивает важную роль этих медиа-платформ для потребителей.


Ключевые слова
маркетингові комунікації, соціальні мережі, соціальні медіа платформи, Інтернет-маркетинг


Ссылки
  1. Bulletin Board System [E-resource] // Wikipedia. – Access mode: http://en.wikipedia.org/wiki/ Bulletin_board_system.
  2. Nickson Christopher. The History of Social Networking [E-resource]. – Access mode: http://www.digitaltrends.com/features/the-history-of-social-networking/.
  3. CompuServe [E-resource] // Wikipedia. – Access mode: http://en.wikipedia.org/ wiki/CompuServe.
  4. AOL [E-resource] // Wikipedia. – Access mode: http://en.wikipedia.org/wiki/AOL.
  5. Communication trends and the role of mail [E-resource] // Report for the International Post Corporation. – Access mode: http://www.ipc.be/~/media/documents/public/cifs_communications.ashx.
  6. Parise S. The Secrets of Marketing in a Web 2.0 World [E-resource] / Salvatore Parise, Patricia J. Guinan, Bruce D. Weinberg // The Wall Street Journal. – Access mode: http://online.wsj.com/article/SB122884677205091919.html?mod=todays_us_the_journal_report.
  7. Banks use Web 2.0 to increase customer retention [E-resource]. – Access mode: http://www.pntmarketingservices.com/newsfeed/article/Banks_use_Web_2_0_to_increase_customer_retention-800226524.html.
  8. Small Businesses Need Innovation – New Company May Have Their Solution [E-resource]. – Access mode: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2010/10/25/prwebprweb4693214.DTL.
  9. Werbebranche im Umbruch Solution [E-resource]. – Access mode: http://www.business-on.de/suedbaden/social-media-marketing-werbebranche-umbruch-twitter-_id9061.html.
  10. Facebook Grows, Others Stagnate; Interaction Levels Steady [E-resource]. – Access mode: http://www.marketingprofs.com/charts/2010/3714/facebook-grows-others-stagnate-interaction-levels-steady.
  11. Owen R. The structure of online marketing communication channels [E-resource] / R. Owen, P. Humphrey // Journal of Management and Marketing Research. – №2. – P. 13-23. – Access mode: http://www.aabri.com/manuscripts/09135.pdf.
  12. Henkel. A Brand like a Friend [E-resource]. – Access mode: http://www.designtagebuch.de/cd-manuals/Henkel_CI.pdf.
  13. The Facebook page of Abercrombie [E-resource]. – Access mode: http://www.facebook.com/ people/ Abercrombie-D%C3%BCsseldorf/100002555139250.
  14. Invoke Solutions [E-resource]. – Access mode: http://www.invoke.com/.
  15. Ten Digital Trends for 2011 [E-resource]. – Access mode: http://trends2011.clickhere.com/.
  16. The Facebook page of BMW [E-resource]. – Access mode: http://www.facebook.com/BMWi..