Інновації в туристичному маркетингу: шерингові платформи

Автори:
Олександр Ключніков1, Мехмет Цивелек1, Володимир Крайчик2, Любомир Кмеко2
1. Університет підприємництва та права (Чеська Республіка)
2. Університетський коледж бізнесу в Празі (Чеська Республіка)
Сторінки:
11 - 25
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Kljucnikov, A., Civelek, M., Krajcik, V., & Kmeco, L. (2020). Innovations in Tourism Marketing: Sharing Economy Platform. Marketing and Management of Innovations, 1, 11-25. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-01


Анотація

Метою статті є аналіз ефективності використання інноваційних інструментів у туристичному маркетингу. Авторами проаналізовано платформу шерингової економіки - Airbnb та її роль у розвитку туристичної галузі в Празі.  У статті систематизовано аргументи та контраргументи у рамках наукової дискусії щодо ухилення від сплати податків, а також підвищення ставок на орендну оплату для житлових приміщень, що пропонують шерингові платформи. У статті проаналізовано та систематизовано потенційні проблеми, що виникають на ринку оренди житла. Систематизація результатів аналізу наукових джерел дозволила визначити низку переваг та недоліків функціонування платформ шерингової економіки. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі методу веб-аналізу даних із офіційного сайту AirBnB. У статті проаналізовано 13918 пропозицій житла, які були орендовані 6768 клієнтами AirBnB з квітня 2016 року по березень 2017. При цьому практичну реалізацію етапів дослідження здійснено з використанням програми Microsoft Excel 2016, а також економетричної моделі, розробленої авторами. Результати проведеного емпіричного дослідження свідчать про те, що регулювання податкових ставок в залежності від кількості орендованих ночей призведе до зниження податкових надходжень від оренди житла на 0,98%. Визначено, що при встановленні схеми оподаткування, при якій клієнт сплачує податки за оренду, зниження податкових надходжень становитиме 6,40%. Авторами доведено, що зміна системи оподаткування призведе до відкритості  довгострокового ринку житла, що обумовить зростання пропозиції житла для оренди на 16832 одиниць. У статті обґрунтовано, що при розрахунку суми податків за оренду житла в розрізі їх власників  забезпечується менша сума податкових надходжень, аніж при розрахунку податку за кожне орендоване житло. Авторами емпірично підтверджено та теоретично доведено, що введення гнучкої системи оподаткування в залежності від тривалості оренди є більш вигідними з точки зору витрат, пропозиції та попиту на оренду приміщень. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути корисними державним органам, науковцям, які зацікавлені в дослідженні питань туристичного маркетингу, компаніям  житлової галузі, які впроваджують маркетингові інновації, а також суб’єктам ринку житлових послуг, таким як орендодавці та орендатори, у короткостроковій та довгостроковій перспективі. 


Ключові слова
житлове приміщення, туризм, маркетинг, Airbnb, інновації, шеринг житла, Прага, економіка спільного доступу, оподаткування.


Посилання
  1. About us (2019). Airbnb. Retrieved from https://press.airbnb.com/about-us Accessed: 03.03.2019
  2. Alizadeh, T., Farid, Z. & Sarkar, S. (2018). Towards Understanding the Socio-Economic Patterns of Sharing Economy in Australia: An Investigation of Airbnb Listings in Sydney and Melbourne Metropolitan Regions, Urban Policy and Research[Google Scholar] [CrossRef]
  3. Balck, B., & Cracau, D. (2015). Empirical Analysis of Consumer Motives in the Shareconomy: A Cross-Sectoral Comparison. University of Magdeburg Working Paper No. 2/2015[Google Scholar] Retrieved from https://ideas.repec.org/p/mag/wpaper/150002.html Accessed: 05.03.2020
  4. Barron, K., Kung, E. & Proserpio, D. (2018). The Sharing Economy and Housing Affordability: Evidence from Airbnb (March 29, 2018). [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Cheng, M. (2016). Sharing economy: A Review And Agenda For Future Research. International Journal of Hospitality Management, 57, 60–70. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Cheng, X., Fu, S., & de Vreede, G. J. (2018). A mixed method investigation of sharing economy driven car-hailing services: Online and offline perspectives. International Journal of Information Management41, 57-64. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Choi, K. H., Jung, J., Ryu, S. D., Kim, S. & Yoon, S. M. (2015). The Relationship between Airbnb and the Hotel Revenue: In the Case of Korea. Indian Journal of Science and Technology, 8(26), [Google Scholar] [CrossRef]
  8. CNN international (2018), Retrieved from https://edition.cnn.com/travel/article/most-visited-cities-euromonitor-2018/index.html  Accessed: 12.04.2019
  9. Coyle, D., & Yu-Cheong, T. (2016). Understanding AirBnB in Fourteen European Cities. The Jean-Jacques Laffont Digital Chair Working Papers. Retrieved from https://www.tse-fr.eu/sites/default/files/TSE/documents/ChaireJJL/PolicyPapers/2016_30_12_pp_understanding_airbnb_in_14_european_cities_coyle_yeung_v.3.1.pdf. Accessed: 14.02.2019.
  10. Crommelin, L., Troy, L., Martin, C., & Pettit, C. (2018, October 2). Is Airbnb a sharing economy superstar? Evidence from five global cities, Urban Policy and Research[Google Scholar][CrossRef]
  11. DiNatale, S., Lewis, R., & Parker, R. (2018). Short-term rentals in small cities in Oregon: Impacts and regulations. Land use policy, 79, 407-423. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Dogru, T., Mody, M., & Suess, C. (2017). Comparing apples and oranges? Examining the impacts of Airbnb on hotel performance in Boston. Boston Hospitality Review, 5(2), 1-15. Retrieved from http://www.bu.edu/bhr/2017/06/07/airbnb-in-boston/.
  13. Eckhardt G.M. & Bardhi F. (2015) The sharing economy isn’t about sharing at all. Harvard Business Review, (January), 1-3. Retrieved from https://hbr.org/2015/01/the-sharingeconomy-isnt-about-sharing-at-all
  14. Expats News (2018). Retrieved from https://news.expats.cz/praguejobs/prague-rent-prices-are-now-higher-than-the-average-czech-salary/ Accessed: 11.04.2019
  15. Forbes, 2018. Retrieved from https://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2018/05/11/as-a-rare-profitable-unicorn-airbnb-appears-to-be-worth-at-least-38-billion/#58a123922741. Accessed: 18.03.2019
  16. Gunter, U. (2018). What makes an Airbnb host a superhost? Empirical evidence from San Francisco and the Bay Area. Tourism Management, 66, 26-37. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Gurran, N. (2018). Global Home-Sharing, Local Communities and the Airbnb Debate: A Planning Research Agenda. Planning Theory & Practice, 19(2), 298-304. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Gurran, N., & Phibbs, P. (2017). When tourists move in: How should urban planners respond to Airbnb? Journal of the American Planning Association, 83(1), 80-92. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Heo, C. Y., Blal, I., & Choi, M. (2019). What is happening in Paris? Airbnb, hotels, and the Parisian market: A case Study. Tourism Management, 70, 78–88. [Google Shcolar] [CrossRef]
  20. Horn, K., & Merante, M. (2017). Is home sharing driving up rents? Evidence from Airbnb in Boston. Journal of Housing Economics, 38, 14–24. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Kljucnikov, A., Krajcík, V., Vincúrová, Z. (2018). International Sharing Economy: The Case of AirBnB in the Czech Republic. Economics and Sociology, 11(2), 126-137. [Google Scholar][CrossRef]
  22. Lambea Llop, N. (2017). A policy approach to the impact of tourist dwellings in condominiums and neighbourhoods in Barcelona. Urban Research & Practice10(1), 120-129. [Google Scholar][CrossRef]
  23. Melo, S., Macedo, J. & Baptista, P. (2019). Capacity-Sharing In Logistics Solutions: A New Pathway Towards Sustainability. Transport Policy, 73, 143–151. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Olivo, A. (2018). Fairfax County adopts rules taxing Airbnb-style rentals. The Washington Post (Online), Washington, D.C.: WP Company LLC d/b/a The Washington Post. Aug 2, 2018 Retrived from https://www.washingtonpost.com/local/virginia-politics/fairfax-adopts-rules-taxing-airbnb-style-rentals/2018/08/02/fd369bbc-95d5-11e8-a679-b09212fb69c2_story.html
  25. Oskam, J. & Boswijk, A. (2016). Airbnb: the future of networked hospitality businesses. Journal of Tourism Futures, 2(1), 22-42. [Google Sholar] [CrossRef]
  26. Prague City Tourism Annual Report, (2017). Information about Prague, Annual report Prague city tourism Retrieved from https://www.praguecitytourism.cz/file/edee/en/annual-reports/a4-vyrocni-zprava-2018_2-verze_en_web.pdf.Accessed: 09.04.2019
  27. Quattrone, G., Proserpio, D., Quercia, D., Capra, L. & Musolesi, M. (2016, April). Who Benefits from the “Sharing” Economy of Airbnb? In Proceedings of the 25th international conference on world wide web (pp. 1385-1394). [Google Scholar] [CrossRef]
  28. Quinby, D. & M. Gasdia. (2014). Share This! Private Accommodation and the Rise of the New Gen Renters. ReportPhoCusWright. Retrieved from https://www.phocuswright.com/Travel-Research/Research-Updates/2014/Share-This-Private-Accommodation-the-Rise-of-the-New-Gen-Renter Accessed: 04.03.2020.
  29. Richman, T. (2018). Proposed 'Airbnb bill' could generate up to $1 million in hotel tax revenues, analysis shows. The Baltimore Sun (Online), Baltimore: Tribune Interactive, LLC. Jul 19, 2018.Retrieved from https://www.baltimoresun.com/maryland/baltimore-city/bs-md-ci-airbnb-hearing-20180718-story.html
  30. Schafer, P., & Braun, N. (2016). Misuse through short-term rentals on the Berlin housing market. International Journal of Housing Markets and Analysis, 9 (2), 287–311. [Google Sholar][CrossRef]
  31. Sharp, D. (2018). Sharing Cities for Urban Transformation: Narrative, Policy and Practice. Urban Policy and Research36(4), 513-526. [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Sheppard, S., & Udell, A. (2016). Do Airbnb properties affect house prices? Williams College Department of Economics Working Papers3, 1-45. [Google Scholar]
  33. Skalska, T., & Shcherbiak, E. (2016). The Competitiveness on the Tourism Market: Airbnb as Challenge for Small Enterprises in the Tourism Sector: Analysis of Prices of Accommodation Services on the Examples of Cities with Strong Tourist Function. Przedsiębiorczosc i Zarządzanie17(7), cz. 2 Zarządzanie małym i srednim przedsiębiorstwem w Polsce: innowacyjne strategie, narzędzia i wdrozenia), 193-211. [Google Sholar] Retrieved from: http://piz.san.edu.pl/docs/e-XVII-7-2.pdf Accessed: 05.03.2020
  34. Stuchly, J., & Suta, M. (2019). Participation In The Sharing Economy In The Czech Republic. In SHS Web of Conferences (Vol. 61, p. 01025). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
  35. Trading Economics, House Price Index (2019). Retrieved from: https://tradingeconomics.com/czech-republic/housing-index  Accessed: 10.04.2019
  36. Tussyadiah, I. P. & Pesonen, J. (2015). Impacts of Peer-to-Peer Accommodation Use on Travel Patterns. Journal of Travel Research, 55(8), 1022-1040. [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Wachsmuth, D., & Weisler, A. (2018). Airbnb and the rent gap: Gentrification through the sharing economy. Environment and Planning A: Economy and Space, 50(6), 1147–1170. [Google Scholar] [CrossRef]
  38. Wegmann, J. & Jiao, J. (2017). Taming Airbnb: Toward guiding principles for local regulation of urban vacation rentals based on empirical results from five US cities. Land Use Policy, 69, 494–501. [Google Scholar]
  39. Zervas, G., Proserpio, D. & Byers, J. W. (2017). The Rise of the Sharing Economy: Estimating the Impact of Airbnb on the Hotel Industry. Journal of Marketing Research, 54(5), 687–705. [Google Scholar] [CrossRef]
  40. Zhang, T., Bufquin, D., & Lu, C. (2019). A qualitative investigation of microentrepreneurship in the sharing economy. International Journal of Hospitality Management, 79, 148-157. [Google Scholar] [CrossRef]
  41. Zuo, W., Zhu, W., Chen, S., & He, X. (2019). Service quality management of online car-hailing based on PCN in the sharing economy. Electronic Commerce Research and Applications, 34, 100827. [Google Scholar] [CrossRef]