Дослідження впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y

Автори:
Віда Давідавічієне1, Ієва Мейдут-Каваліаускієне1, Регімантас Паліуліс1
1. Вільнюський технічний університет імені Гедимінаса (Литва)
Сторінки:
39 - 49
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Davidaviciene, V., Meidute-Kavaliauskiene, I. & Paliulis, R. (2019). Research on the Influence of Social Media on Generation Y Consumer Purchase Decisions. Marketing and Management of Innovations, 4, 39-49. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-04


Анотація

Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y. Систематизація літературних джерел та підходів до вивчення поведінки споживачів засвідчила, що в умовах розвитку інформаційних технологій та соціальних мереж суттєвих змін зазнають соціальні процеси у споживчій поведінці людей, особливо це стосується покоління Y. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому, що купівельний процес та споживча поведінка покоління Y залежить від зміни у сучасному світі, які впливають на звички та особливості суспільства, цінності та потреби людей. Авторами наголошено, що одним із основних каналів спілкування покоління Y є соціальні мережі. Основною метою проведеного дослідження є вивчення особливостей поведінки споживачів покоління Y та впливу соціальних медіа на їх рішення щодо придбання товарів або послуг. Дослідження питання впливу соціальних медіа на поведінку споживачів покоління Y в статті здійснено в наступній логічній послідовності: створення контенту на Youtube каналі для оцінки ефективності інструментів соціальних медіа; встановлення факторів, які визначають залучення покоління Y до соціальних медіа; проведення онлайн-опитування споживачів покоління Y для оцінки відповідності виявлених факторів. Контент Youtube каналу складається з інформації про транспортні засоби, їх обслуговування, ремонт та інші пов'язані теми. Методичним інструментарієм встановлення факторів, які визначають причини залучення покоління Y до соціальних медіа стали метод кейсів та опитування. До процесу опитування було залучено 359 осіб, 271 з яких були предсавниками покоління Y, народжених у період 1981-2000 роки, періодом дослідження обрано термін з 12 червня по 17 грудня 2018 року. Результати проведеного дослідження дозволили авторам виділити основні маркетингові фактори, що впливають на рішення споживача, оцінено їх вплив на купівельний процес споживачів покоління Y.


Ключові слова
електронний маркетинг, е-маркетинг, маркетинг, модель, соціальні медіа, технології


Посилання
  1. Adnan, A., Ahmad, A., and Khan, M. N. (2017). Examining the role of consumer lifestyles on ecological behavior among young Indian consumers, Young Consumers, 18(4), 348-377. doi.org/10.1108/YC-05-2017-00699
  2. Agnihotri, R., Trainor, K. J., Itani O. S., and Rodriguez, M. (2017). Examining the Role of Sales-Based CRM Technology and Social Media Use on Post-Sale Service Behaviors in India, Journal of Business Research, 81, 144–154. doi.org/10.1016/j.jbusres.2017.08.021
  3. Alavijeh, M. R. K., Esmaeili, A., Sepahvand, A., and Davidaviciene, V. (2018). The Effect of Customer Equity Drivers on Word-of-Mouth Behavior with Mediating Role of Customer Loyalty and Purchase Intention, Inžinerine Ekonomika-Engineering Economics, 29(2), 236–246.
  4. Andzulis, J. M., Panagopoulos N. G., and Rapp A. (2012). A Review of Social Media and Implications for the Sales Process, Journal of Personal Selling and Sales Management, 32 (3), 305–316. doi.org/10.2753/PSS0885-3134320302
  5. Augustin, B. S. (2013). Understanding and Managing the Gen Y, Gen X, Baby Boomers and Traditionalists in Your Organization: Access through internet: https://docuri.com/download/understanding-and-managing-the-gen-y-gen-x-baby-boomers-and-traditionalists-in-your-organization_59c1e8aaf581710b286cbf0f_pdf
  6. Bolton, R. N., Parasuraman, A. Hoefnagels, A., Migchels, N., Kabadayi, S., Gruber, T., Loureiro, Y. K., and Solnet,D. (2013). Understanding Generation Y and their use of social media: a review and research agenda, Journal of Service Management, 24(3), 245-267. doi.org/10.1108/09564231311326987
  7. Chami, B. (2013). Cultural Analysis of Factors affecting customers’ online shopping behavior in Finland and Morocco. University of Oulu. Master thesis. Access through internet: http://jultika.oulu.fi/files/nbnfioulu-201311261929.pdf
  8. Chan, G., Cheung, C., Kwong, T., Limayem, M., and Zhu, L. (2003). Online consumer behavior: a review and agenda for future research, 16th Bled eCommerce Conference eTransformation Bled, Slovenia, 194–218. Access through internet: http://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1112&context=bled2003
  9. Dange, U., and Kumar, V. (2012). A Study of Factors Affecting Online Buying Behavior: A Conceptual Model, SSRN Social Journal, 1(1), 1-11.
  10. Davidaviciene, V., Raudeliuniene, J., and Viršilaite, R. (2019a). User experience evaluation and creativity stimulation with augmented reality mobile applications, Creativity studies, 12(1), 34-48. doi: 10.3846/cs.2019.3576.
  11. Davidaviciene, V., Raudeliuniene, J., Tvaronaviciene, M., and Kaušinis, J. (2019b). The importance of security aspects in consumer preferences in social environment, Journal of security and sustainability issues, 8(3), 399-411. doi: 10.9770/jssi.2019.8.3(9).
  12. Davidaviciene, V., Pabedinskaite, A. O., and Davidavicius, S. (2017). Social networks in B2B and B2C Communication, Transformations in business and economics, 16(1), 69-84.
  13. Deloitte (2015). Navigating the new digital divide, p. 22. Access through internet: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/consumer-business/us-cb-navigating-the-new-digital-divide-051315.pdf
  14. Goward, C. (2018). The LIFT Model: Use these six factors to increase your conversion rate. Wider funnel. Access through internet: https://www.widerfunnel.com/the-six-landing-page-conversion-rate-factors/
  15. Jain, N. K., Kamboj, S., Kumar, V., and Rahman, Z. (2018). Examining consumerbrand relationships on social media platforms, Marketing Intelligence & Planning, 36, 63-78. doi.org/10.1108/MIP-05-2017-0088
  16. Kane S. (2017). Common Characteristics of Generation Y Professionals. The balance. Access through internet: https://www.thebalance.com/common-characteristics-of-generation-y-professionals-2164683
  17. Kaplan, A. M, and Haenlein M. (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, Business Horizons 53 (1), 59–68. doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
  18. Kemp, E. A., Borders, A. L., Anaza, N. A., and Johnston, W. J. (2018). The heart in organizational buying: marketers understanding of emotions and decision-making of buyers, Journal of Business & Industrial Marketing, 33(1), 19-28. doi.org/10.1108/JBIM-06-2017-0129
  19. Kemp, S. (2018). Digital in 2018. We are social. Access through internet: < https://wearesocial.com/uk/blog/2018/01/global-digital-report-2018>.
  20. Lavidge, R. J., and Steiner, G. R. (1961). A Model for Predictive Measurements of Advertising Effectiveness. Access through internet: https://www.ama.org/academics/Documents/Lavidge-Steiner-Model.pdf
  21. Liao, S. H., and Chung, Y. C. (2011). The effects of psychological factors on online consumer behavior. Graduate Institute of Management Sciences, Access through internet: https://www.researchgate.net/publication/241626159_The_effects_of_ psychological_factors_on_online_consumer_behavior
  22. Litterio, A. M., Nantes, E. A., Larrosa J. M., and Gómez L. J. (2017). Marketing and Social Networks: A Criterion for Detecting Opinion Leaders, European Journal of Management and Business Economics, 26(3), 347–366. doi.org/10.1108/EJMBE-10-2017-020
  23. Mayfield, A. (2008). What is Social Media? Access through internet: http://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_ pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf
  24. Menon, R. G. V., Sigurdsson, V., Larsen, N. M., Fagerstrøm, A. and Foxall, G. R. (2016). Consumer Attention to Price in Social Commerce: Eye Tracking Patterns in Retail Clothing, Journal of Business Research, 69 (11), 5008-5013. doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.072
  25. Nash, J. (2018). Exploring how social media platforms influence fashion consumer decisions in the UK retail sector, Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 23(1), 82-103. doi.org/10.1108/JFMM-01-2018-0012.
  26. Raudeliuniene, J., Davidaviciene, V., Tvaronaviciene, M., and Jonuška, L. (2018). Evaluation of advertising campaigns on social media networks, Sustainability, 10(4), 1-14. doi: 10.3390/su10040973.
  27. Raudeliuniene, J., and Davidavicius S. (2017). A conceptual model of assessment of knowledge transfer to consumer, Business, Management and Education, 15(2), 174-195. doi: https://doi.org/10.3846/bme.2017.387
  28. Rum, J. (2018). 18 Digital Strategy Tips to Consider for 2018, Social Media Today. Access through internet: https://www.socialmediatoday.com/news/18-digital-strategy-tips-to-consider-for-2018/513807/
  29. Sabaityte J., and Davidavicius S. (2017). Challenges and solutions of adopting public social services for the needs of Z generation, International journal of learning and change, 9(1), 17-28. doi.org/10.1504/IJLC.2017.084242
  30. Silveira, M. P., Cardoso, M. V., and Quevedo-Silva, F., (2018). Factors influencing attendance at stadiums and arenas, Marketing Intelligence & Planning, 37 (1), 50-65. doi.org/10.1108/MIP-02-2018-0048
  31. Valentine, D., B., and Powers, T. L. (2013). Generation Y values and lifestyle segments, Journal of Consumer Marketing, 30(7), 597 – 606. doi:http: //dx.doi.org/10.1108/JCM-07-2013-0650
  32. Vaughan, C. (2016). Influencer Marketing Update: Non-Celebrity Influencers 10 Times More Likely to Drive In-Store Purchases. Access through internet: https://collectivebias.com/blog/2016/03/non-celebrity-influencers-drive-store-purchases/
  33. Viswanathan, V., and Jain, V. (2013). A dual-system approach to understanding generation Y decision making, Journal of Consumer Marketing, 30(6), 484-492. doi.org/10.1108/JCM-07-2013-0649
  34. Williams, K. C. and Page, S. R. A. (2011). Marketing to the Generations, Journal of Behavioral Studies in Business, 3(1), 37-53.
  35. Zheng, C., Yu, X. and Jin, Q. (2017). How User Relationships Affect User Perceived Value Propositions of Enterprises on Social Commerce Platforms, Information Systems Frontiers, 19(6), 1261–1271. doi.org/10.1007/s10796-017-9766-y
  36. Zhong, Q., Liang, S., Cui, L., Chan, H.K. and Qiu, Y. (2018). Using online reviews to explore consumer purchasing behaviour in different cultural settings, Kybernetes, 48(6), 1242-1263. doi.org/10.1108/K-03-2018-0117