Фактори впливу на попит культурних івентів в туризмі: кейс Чеської Республіки

Автори:
Любомир Кмеко1, Іржі Мезуланік2, Олена Каскакова3, Мехмет Цивелек2
1. Університетський коледж бізнесу у Празі (Чеська Республіка)
2. Університет підприємництва та права (Чеська Республіка)
3. Університет Матея Бела у Банська Бистриці (Словацька Республіка)
Сторінки:
118 - 128
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Kmeco, L., Mezulanik, J., Kascakova, A. & Civelek, M. (2019). Factors of Demand for Cultural Events in Tourism: the Case of the Czech Republic. Marketing and Management of Innovations, 4, 118-128. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-10


Анотація

Основною метою дослідження є аналіз факторів, які впливають на попит проведення туристичних культурних івентів в Чеській Республіці. У рамках статті авторами висунуто вісім гіпотез. Інформаційну базу дослідження було згенеровано на основі результатів опитування 1666 респондентів серед подорожуючих різними туристичниминапрямами Чеської Республіки. Методологічною базою дослідження є економіко-математичні та статистичні методи, а саме: тест Фрідмана, знаковий критерій Вілкоксона, U-тест Манна-Вітні та коефіцієнт кореляції Спірмена. Емпіричні результати дослідження підтвердили висунуту гіпотезу про те, що населення Чеської Республіки вважають, що культурні івенти організовуються частіше, ніж спортивні та торгові заходи (наприклад, аукціони, виставки, ярмарки та релігійні заходи) в Чеській Республіці. У статті наголошено, що основними мотивами участі у культурних івентах серед суспільства – сприйняття даних подій у якості розваг. Результати дослідження свідчать, що жінки частіше беруть участь у культурних івентах, ніж чоловіки. Встановлено, що чоловіки частіше відвідують спортивні змагання, ніж жінки. При цьому вищий рівень задоволення отримують від участі в культурних івентах, аніж в інших заходах (спортивних заходах, виставках та ярмарках, релігійних заходах). Окрім цього, авторами спростовано гіпотезу, що літо – це найпривабливіший сезон для організації івентів. Визначено, що сім’ї частіше беруть участь у культурних івентах, ніж самотні особи чи особи з друзями. Авторами обґрунтовано та емпірично підтверджено, що реклама у засобах масової інформації має найбільший вплив на прийняття рішень щодо відвідування культурних івентів. На основі отриманих даних авторами систематизовано основні напрями активізації попиту на туристичні культурні заходи у Чеській Республіці. При цьому авторами виокремлено перспективні напрями подальших досліджень, а саме: вивчення специфіки організації та управління туристичними івентами, вплив якості організації туристичного івента на його популярність та кількість учасників.


Ключові слова
культурні заходи, виставки, ярмарки, тест Фрідмана, U-тест Манна-Вітні, коефіцієнт кореляції Спірмена, торгові події, спортивні змагання, знаковий критерій Вілкоксона.


Посилання
  1. Andersson, T. D., Armbrecht, J. & Lundberg, E. (2015). Linking Event Quality To Economic Impact: A Study Of Quality, Satisfaction, Use Value And Expenditure At A Music Festival. Journal of Vacation Marketing, 1–19 DOI: 10.1177/1356766715615913
  2. Baez-Montenegro, A. & Devesa-Fernandez, M. (2017). Motivation, Satisfaction and Loyalty in The Case Of A Film Festival: Differences Between Local And Non-Local Participants. J Cult Econ, 41, 173–195. DOI: 10.1007/s10824-017-9292-2 
  3. Boucher, S., Cullen, M. & Calitz, A. (2018). Factors Influencing Cultural Event Tourism in Nelson Mandela Bay, South Africa. Journal of Tourism and Cultural Change, DOI: 10.1080/14766825.2017.1420070
  4. Castiglione, C., (2011). The Demand For Theatre: A Microeconomic Approach To The Italian Case. Trinity Economics Papers tep0911.Trinity College Dublin, Department of Economics.
  5. Çelik, S. (2019). Does Tourism Change Tourist Attitudes (Prejudice and Stereotype) towards Local People? Journal of Tourism and Services,10(18): 35-46. https://doi.org/10.29036/jots.v10i18.89
  6. Chengcai, T., Linsheng, Z., McDonald, K. & Shengkui, C. (2012). A Comprehensive Evaluation of Tourism Climate Suitability in Qinghai Province, China. J. Mt. Sci., 9, 403–413. DOI: 10.1007/s11629-009-2161-5
  7. Christou, P., Sharpley, R. A. & Farmaki, A. (2018). Exploring The Emotional Dimension Of Visitors' Satisfaction At Cultural Events. Event Management, 22 (2). 255-269. http://dx.doi.org/10.3727/152599518X15173355843389
  8. Dash, P. C. & Samantaray, M. N. (2018). Exploring Determinants Of A Successful Tourism Experience – The Nabakalebara Event. International Journal of Event and Festival Management, 9(1), 104-119. DOI 10.1108/IJEFM-06-2017-0039
  9. Directorate-General for Enterprise and Industry (2016). Bleskový barometr 432 Preference Evropanů v oblasti cestovniho ruchu. Brusseles: European Union, 2016. Retrieved June 29, 2019, from http://ec.europa.eu/COMMFrontOffice/publicopinion/ index.cfm/Survey/getSurveyDetail/instruments/FLASH/surveyKy/2065
  10. Duran, E. & Hamarat, B. (2014). Festival Attendees’ Motivations: The Case Of International Troia Festival. International Journal of Event and Festival Management, 5 (2), 146-163. DOI 10.1108/IJEFM-07-2012-0020
  11. Groupe AMNYOS Consultants for DG Enterprise and Industry (2005). The impact of major cultural and sporting events on Tourism-oriented SMEs. Retrieved June 29, 2019, from http://ec.europa.eu/growth/content/impact-major-cultural-and-sporting-events-tourism-oriented-smes-0_en
  12. Hernandez-Mogollon, H. M., Duarte, P. A., & Folgado-Fernandez, J. A. (2018). The Contribution Of Cultural Events To The Formation Of The Cognitive And Affective Images Of A Tourist Destination. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 170–178.
  13. Juandi, V. S., Andari, R. & Setiyorini, H. P. D. (2017). The Influence of Sustainable Tourism Development towards Tourists’ Satisfaction in Saung Angklung Udjo. 1st UPI International Geography Seminar 2017, IOP Publishing IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science, 145. DOI:10.1088/1755-1315/145/1/012020
  14. Kljucnikov, A., Krajcik, V., Vincurova, Z. (2018). International Sharing Economy: the Case of Airbnb in the Czech Republic. Economics and Sociology, 11(2), 126-137. doi:10.14254/2071-789X.2018/11-2/9
  15. Kozma, G., Bujdoso, Z., & Radics, Z. (2014). The Characteristic Feature Of Training Camps In A Lesser-Known Region: A Central European Case Study. Geojournal of Tourism and Geosites, 14(2), 150-157.
  16. Krajcik, V., Kljucnikov, A., & Rihova, E. (2019). Innovative Sharing Economy’s Business Models in Tourism: Case of Airbnb in Prague. Marketing and Management of Innovations, 2, 108-117. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-10
  17. Lesic, K. T., Brscic, K., & Ruzic, M. D. (2017). The Importance Of Understanding Event Experience. Tourism in Southern and Eastern Europe, 4, 605-618.
  18. Lewis, G. B., & Seaman, B. A. (2004). Sexual Orientation and Demand for the Arts. Social Science Quarterly, 85(3), 523–38.
  19. Lin, T. P., & Matzarakis, A. (2011). Tourism climate information based on human thermal perception in Taiwan and Eastern China. Tourism Management, 32, 492-500. DOI: 10.1016/ j.tourman.2010.03.017
  20. Malchrowicz-Mosko, E. & Poczta, J. (2018). A Small-Scale Event and a Big Impact—Is This Relationship Possible in the world of Sport? The Meaning of Heritage Sporting Events for Sustainable Development of Tourism—Experiences from Poland. Sustainability. DOI:10.3390/su10114289. 
  21. Mendez-Lazaro, P. A., Terrasa-Soler, J. J., Torres-Pena, C., Guzman-Gonzalez, P., Rodriguez, S., Aleman, M. & Seguinot, T. (2014). Tourism and climate conditions in San Juan, Puerto Rico, 2000-2010. Ecology and Society, 19(2): 11. DOI:10.5751/ ES-06380-190211
  22. Montgomery, S. S. & Robinson, M. D. (2010). Empirical Evidence of the Effects of Marriage on Male and Female Attendance at Sports and Arts. Social Science Quarterly, 91(1).
  23. Muniz, C., Rodriguez, P. & Suarez, M. J. (2014). Sports And Cultural Habits By Gender: An Application Using Count Data Models. Economic Modelling, 36, 288–297.
  24. Mura, L., & Kljucnikov, A. (2018). Small Businesses in Rural Tourism and Agrotourism: Study from Slovakia. Economics and Sociology, 11(3), 286-300. DOI:10.14254/2071-789X.2018/11-3/17
  25. Oklobdzija, S. (2015). The Role Of Events In Tourism Development. BizInfo Journal, 6 (2), 83-97, DOI:10.5937/BIZINFO1502083O
  26. Peter, S. & Anandkumar, V. (2015). Travel motivation-based typology of tourists who visit a shopping festival: An empirical study on the Dubai shopping festival. Journal of Vacation Marketing, 1–12. DOI: 10.1177/1356766715607587.
  27. Peterson, R. A., Hull, P. C. & Kern, R. M. (2000). Age and Arts Participation in 1982–1997. Santa Ana, CA: Seven Locks Press.
  28. Pompurova, K. (2014). Profil navštevnikov organizovaných podujati v domacom cestovnom ruchu. Trendy v podnikani, 4(2), 54-62.
  29. Tervo, K. (2008). The Operational and Regional Vulnerability of Winter Tourism to Climate Variability and Change: The Case of the Finnish Nature‐Based Tourism Entrepreneurs. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 8(4), 317-332, DOI: 10.1080/15022250802553696.
  30. Tkaczynski, A. (2014). Festival Performance (FESTPERF) Revisited: Service Quality and Special Events. In Advances in Hospitality and Leisure, 227-235. https://doi.org/10.1108/S1745-3542(2013)0000009015
  31. Turkay, O., Korkutata, A., Yılmaz, O. (2018). Does Animation Services Really Matter? Journal of Tourism and Services 9(16), DOI: 10.29036/jots.v9i16.40
  32. Valek, N. S. (2018). The Relationship Between Community Sporting Event Participants And The Media. The case of Abu Dhabi, Journal of Sport & Tourism, DOI:10.1080/14775085.2018.1466348
  33. Yolal, M., Woo, E., Cetinel, F., & Uysal, M. (2012). Comparative Research Of Motivations Across Different Festival Products. International Journal of Event and Festival Management, 3(1), 66-80. DOI 10.1108/17582951211210942
  34. Yoon, Y., Lee, Y. & Lee, C. (2010). Measuring Festival Quality And Value Affecting Visitors’ Satisfaction And Loyalty Using A Structural Approach. International Journal of Hospitality Management, 29, 335–342.