Вплив обізнаності та зацікавленості споживачів у принципах здорового харчування на рівень споживання безалкогольних напоїв із високим вмістом фруктози

Автори:
Юсуф Арслан1
1. Університет Сакар’я (Туреччина)
Сторінки:
33 - 44
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Arslan, Y. (2019) Exploring the Effects of Consumers’ Nutritional Knowledge and Information Interest on the Acceptance of Artificial Sweetener Usage in Soft Drinks. Marketing and Management of Innovations, 3, 33-44. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-03


Анотація

Маркетингові дослідження ринку безалкогольних напоїв свідчать про падіння попиту на цю категорію товару внаслідок активної інформаційної пропаганди здорового образу життя населення. Однак, незважаючи на вищезазначений факт виробники безалкогольних напоїв продовжують в якості цукорозамінників використовувати кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози, який може призвести до серйозних проблем зі здоров'ям. Основною метою проведеного дослідження є вивчення ставлення споживачів до наявності кукурудзяного сиропу з високим вмістом фруктози у товарах ринку безалкогольних напоїв. Поставлена мета дослідження зумовила необхідність вирішення наступних завдань: вивчення попиту споживачів на безалкогольні напої, які містять у своєму складі кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози; дослідження впливу обізнаності та зацікавленості споживачів у принципах здорового харчування на рівень споживання безалкогольних напоїв із високим вмістом фруктози. Інформаційну базу дослідження склали результати опитування 888 споживачів безалкогольних напоїв з високим вмістом фруктози. Результати проведеного статистичного аналізу даних свідчать, що незважаючи на негативне відношення учасників опитування до наявності кукурудзяного сиропу із високим вмістом фруктози у безалкогольних напоях (2.13 бали за шкалою Лайкерта), більша частина респондентів (53%) вказала на часте споживання безалкогольних напоїв, в складі яких наявний кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить висунуті в роботі гіпотези, що знання про харчові речовини та інтерес до здорового образу життя негативно впливають на сприйняття споживачами безалкогольних напоїв з високим вмістом кукурудзяного сиропу. Результати проведеного дослідження створюючи уявлення про сприйняття споживачами використання штучних підсолоджувачів в безалкогольних напоях, що має вирішальне значення для здоров'я споживачів.


Ключові слова
цукорозамінники, сприйняття споживачами товару, здоров’я споживача, харчові добавки, безалкогольні напої


Посилання
  1. Anderson, J.C. and Gerbing, D.W., 1988. Structural equation modelling in practice: A review and recommended two-step approach. Psychological Bulletin, 103(3), p.411.
  2. Balasubramanian, S.K. and Cole, C., 2002. Consumers’ search and use of nutrition information: The challenge and promise of the nutrition labeling and education act. Journal of Marketing, 66(3), pp.112-127.
  3. Barreiro-Hurle, J., Gracia, A., and De-Magistris, T. (2010). Does nutrition information on food products lead to healthier food choices?. Food Policy, 35(3), pp.221-229.
  4. Basu, S., McKee, M., Galea, G. and Stuckler, D., 2013. Relationship of soft drink consumption to global overweight, obesity, and diabetes: a cross-national analysis of 75 countries. American Journal of Public Health, 103(11), pp.2071-2077.
  5. Bearth, A., Cousin, M.E. and Siegrist, M., 2014. The consumer’s perception of artificial food additives: Influences on acceptance, risk and benefit perceptions. Food Quality and Preference, 38, pp.14-23.
  6. Beghin, J.C., 2016. Biofuel and Feedstock Markets and the EU-US TTIP. Agricultural Policy Review, 2016(1), p. 2.
  7. Bere, E., Glomnes, E.S., te Velde, S.J. and Klepp, K.I., 2008. Determinants of adolescents’ soft drink consumption. Public Health Nutrition, 11(1), pp.49-56.
  8. Bonsmann, S.S., Celemin, L.F., Larranaga, A., Egger, S., Wills, J.M., Hodgkins, C. and Raats, M.M., 2010. Penetration of nutrition information on food labels across the EU-27 plus Turkey. European Journal of Clinical Nutrition, 64(12), p.1379.
  9. Bray, G.A., 2013. Energy and fructose from beverages sweetened with sugar or high-fructose corn syrup pose a health risk for some people. Advances in Nutrition, 4(2), pp. 220-225
  10. Bray, G.A., Nielsen, S.J. and Popkin, B.M., 2004. Consumption of high-fructose corn syrup in beverages may play a role in the epidemic of obesity. The American Journal of Clinical Nutrition, 79(4), pp.537-543.
  11. Brown, K., McIlveen, H. and Strugnell, C., 2000. Nutritional awareness and food preferences of young consumers. Nutrition & Food Science, 30(5), pp.230-235.
  12. Cohen, J., 1988. Statistical power analysis for the behavioral sciences. LEA.
  13. Cohen, P., West, S.G. and Aiken, L.S., 2014. Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences. Psychology Press.
  14. Coviello, N.E., Brodie, R.J., Danaher, P.J. and Johnston, W.J., 2002. How firms relate to their markets: an empirical examination of contemporary marketing practices. Journal of Marketing, 66(3), pp.33-46.
  15. Desai, K.K. and Ratneshwar, S., 2003. Consumer perceptions of product variants positioned on atypical attributes. Journal of the Academy of Marketing Science, 31(1), pp.22-35.
  16. Douglas, M. and Isherwood, B., 2002. The world of goods. Routledge.
  17. Eiser, J.R., Miles, S. and Frewer, L.J., 2002. Trust, Perceived Risk, and Attitudes Toward Food Technologies 1. Journal of Applied Social Psychology, 32(11), pp.2423-2433.
  18. Europa.eu., 2017. [cited 2019 Jan 09]. Available from: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-17-3488_en.htm
  19. Fornell, C. and Larcker, D.F., 1981. Structural equation models with unobservable variables and measurement error: Algebra and statistics. Journal of Marketing Research, pp.382-388.
  20. Forshee, R.A., Storey, M.L., Allison, D.B., Glinsmann, W.H., Hein, G.L., Lineback, D.R., Miller, S.A., Nicklas, T.A., Weaver, G.A. and White, J.S., 2007. A critical examination of the evidence relating high fructose corn syrup and weight gain. Critical Reviews in Food Science And Nutrition, 47(6), pp.561-582.
  21. Gib.gov.tr., 2018. [cited 2019 Jan 07]. Available from: http://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/otv_oranlari_tum/03_ 07_2018_III_sayili_liste.pdf
  22. Gidahatti.com., 2018. [cited 2019 Jan 07]. Available from: https://www.gidahatti.com/turkler-gida-secimlerini-neye-gore-yapiyor-79870/
  23. Grunert, K.G. and Wills, J.M., 2007. A review of European research on consumer response to nutrition information on food labels. Journal of Public Health, 15(5), pp.385-399.
  24. Grunert, K.G., Wills, J.M. and Fernández-Celemin, L., 2010. Nutrition knowledge, and use and understanding of nutrition information on food labels among consumers in the UK. Appetite, 55(2), pp.177-189.
  25. Hawkes, C., 2010. The worldwide battle against soft drinks in schools. American Journal of Preventive Medicine, 38(4), pp.457-461.
  26. Hawley, K.L., Roberto, C.A., Bragg, M.A., Liu, P.J., Schwartz, M.B. and Brownell, K.D., 2013. The science on front-of-package food labels. Public Health Nutrition, 16(3), pp.430-439.
  27. Isosugar.org., 2018. Quarterly Market Outlook, [cited 2019 Jan 05]. Available from: https://www.isosugar.org/publication/101/ iso-quarterly-market-outlook---february-2018
  28. Machin, L., Aschemann-Witzel, J., Curutchet, M.R., Gimenez, A. and Ares, G., 2018. Does front-of-pack nutrition information improve consumer ability to make healthful choices? Performance of warnings and the traffic light system in a simulated shopping experiment. Appetite, 121, pp.55-62.
  29. Martins, Y., Pelchat, M.L. and Pliner, P., 1997. “Try it; it's good and it's good for you”: Effects of taste and nutrition information on willingness to try novel foods. Appetite, 28(2), pp.89-102.
  30. Mitchell, V.W. and Walsh, G., 2004. Gender differences in German consumer decision‐making styles. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 3(4), pp.331-346.
  31. Murray, J.Y., Kotabe, M. and Zhou, J.N., 2005. Strategic alliance-based sourcing and market performance: evidence from foreign firms operating in China. Journal of International Business Studies, 36(2), pp.187-208.
  32. Murray, J., Elms, J. and Teller, C., 2017. Examining the role of store design on consumers’ cross-sectional perceptions of retail brand loyalty. Journal of Retailing and Consumer Services, 38, pp.147-156.
  33. Nseir, W., Nassar, F. and Assy, N., 2010. Soft drinks consumption and nonalcoholic fatty liver disease. World Journal of Gastroenterology: WJG, 16(21), p.2579.
  34. O’Cass, A., Jin Lee, W. and Siahtiri, V., 2013. Can Islam and status consumption live together in the house of fashion clothing?. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 17(4), pp.440-459.
  35. Pettigrew, S., Jongenelis, M., Chapman, K. and Miller, C., 2015. Factors influencing the frequency of children's consumption of soft drinks. Appetite, 91, pp.393-398.
  36. Podsakoff, P.M., MacKenzie, S.B., Lee, J.Y. and Podsakoff, N.P., 2003. Common method biases in behavioral research: A critical review of the literature and recommended remedies. Journal of Applied Psychology, 88(5), p.879.
  37. Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. and Müller, H., 2003. Evaluating the fit of structural equation models: Tests of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research Online, 8(2), pp.23-74.
  38. Schmider, E., Ziegler, M., Danay, E., Beyer, L. and Bühner, M., 2010. Is it really robust?. Methodology.
  39. Siders, M.A., George, G. and Dharwadkar, R., 2001. The relationship of internal and external commitment foci to objective job performance measures. Academy of Management Journal, 44(3), pp.570-579.
  40. Spronk, I., Kullen, C., Burdon, C. and O'Connor, H., 2014. Relationship between nutrition knowledge and dietary intake. British Journal of Nutrition, 111(10), pp.1713-1726.
  41. Stern, T., Haas, R. and Meixner, O., 2009. Consumer acceptance of wood-based food additives. British Food Journal, 111(2), pp.179-195.
  42. Tarnavolgyi, G., 2003. Analysis of consumers attitudes towards food additives using focus group survey. Agriculturae Conspectus Scientificus, 68(3), pp.193-196.
  43. Teksoz, F., 2018. [cited 2019 Jan 06]. Available from: http://gidabilgi.com/Makale/Detay/nisasta-bazli-seker-sektoru-dc243b
  44. TUIK, 2018. Demographics in Turkey, [cited 2019 Feb 15]. Available from: http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist,
  45. Turkish Ministry of Education, 2016. [cited 2019 Feb 16]. Available from: http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1770.pdf,
  46. Turkseker.gov.tr., 2018. Sector report, [cited 2019 Jan 09]. Available from: https://www.turkseker.gov.tr/sector-report-2018.pdf
  47. Vartanian, L.R., Schwartz, M.B. and Brownell, K.D., 2007. Effects of soft drink consumption on nutrition and health: a systematic review and meta-analysis. American Journal of Public Health, 97(4), pp.667-675.
  48. Williams, P.G., Stirling, E. and Keynes, N., 2004. Food fears: a national survey on the attitudes of Australian adults about the safety and quality of food. Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition, 3(1), pp. 32-39.
  49. World health organisation, 2015. Sugar intake for adults and children, [cited 2019 Jan 09]. Available from:http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/149782/9789241549028_eng.pdf;jsessionid=B77D9E85AB4165852A6EC2E7FA438D1D?sequence=1