Бренд китайських смартфонів: гендерний фактор, поведінка та лояльність споживачів

Автори:
Ф’юе Зенг1, Мухаммед Ясеен Бхутто1, Ясір Алі Соомро2
1. Уханський університет (Китай)
2. Університет короля Абдул-Азіза (Саудівська Аравія)
Сторінки:
83 - 98
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Zeng, F., Bhutto, M. Y., & Soomro, Y. A. (2019). Chinese Smartphone Brands: Gender, Consumers Behavioural and Attitudinal Loyalty. Marketing and Management of Innovations, 2, 83-98. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-08


Анотація

У статті проаналізовано взаємозв’язок між іміджом, популярністю, рівнем задоволення, довірою та лояльністю молоді до бренду китайських смартфонів. Крім того, у роботі авторами проаналізовано вплив гендерного фактору на популярність бренду китайських смартфонів. При цьому аналіз наукової літератури з означеної тематики дослідження дозволив зробити висновок, що лише декілька раніше проведених досліджень стосуються теми брендів китайських смартфонів, а також поведінки та лояльності молоді до бренду китайських смартфонів. Таким чином, авторами зазначено, що дане дослідження сприяє розвитку теорії оцінки бренду. У статті розглянуто гендерні відмінності у сприйнятті бренду китайських смартфонів. Підґрунтям дослідження стали результати анкетування 188 студентів денної форми навчання приватного університету м. Ухань, Китай. При цьому аналіз даних здійснено на основі методу часткових найменших квадратів моделювання структурних рівнянь (PLS-SEM). Отримані результати дослідження вказують на суттєвий взаємозв’язок між іміджом та довірою до бренду, задоволенням брендом та довірою до нього, довірою до бренду та поведінкою і лояльністю. Авторами встановлено, що довіра до бренду є посередником у взаємозв’язку між іміджом, поведінкою і лояльністю споживачів, а також задоволенням брендом. Отримані результати дослідження дозволили виявити вплив іміджу на довіру до бренду з урахуванням гендерного фактору. Так, визначено, що імідж та довіра до бренду є визначальними факторами для чоловіків, на відмінну від жінок. Авторами встановлено, що влив задоволення брендом на довіру до нього є більш суттєвим для жінок, ніж для чоловіків. Таким чином, на основі отриманих результатів дослідження автори дійшли висновку, що китайські компанії повинні створювати довіру до бренду серед молоді за допомогою врахування їх стурбованості продуктом, оскільки імідж та задоволення брендом відіграють вагому роль у створенні лояльності до бренду. В результаті авторами визначено нові підходи до оцінки лояльності бренду, а також окреслено напрями для подальших досліджень. 


Ключові слова
імідж, бренд, задоволення брендом, довіра до бренду, поведінка, лояльність, гендерна рівність.


Посилання
  1. Abd Aziz, S., Jusoh, M. S., & Amlus, H. (2018). An Investigation on The Mediating Effect of Brand Trust on the Relationship between Elements of Brand Management and Brand Loyalty: A Literature Review. Middle-East Journal of Scientific Research, 26 (1), 27-34, DOI: 10.5829/idosi.mejsr.2018.27.34
  2. Ahmed, Z., Rizwan, M., Ahmad, M., & Haq, M. (2014). Effect of brand trust and customer satisfaction on brand loyalty in Bahawalpur. Journal of Sociological Research, 5(1), 306-326. DOI: 10.5296/jsr.v5i1.6568
  3. Akdeniz Ar, A., & Kara, A. (2014). Emerging market consumers’ country of production image, trust and quality perceptions of global brands made-in China. Journal of Product & Brand Management, 23(7), 491-503,:10.1108/JPBM-12-2013-0472
  4. Algesheimer, R., Dholakia, U. M., & Herrmann, A. (2005). The Social Influence of Brand Community: Evidence from European Car Clubs. Journal of Marketing, 69(3), 19-34. DOI: 10.1509/jmkg.69.3.19.66363
  5. Alhaddad, A. ( 2015). A structural model of the relationships between brand image, brand trust and brand loyalty. International Journal of Management Research & Review, 5(3), 137-144 
  6. Al-Hawary, S. I. S. (2013). The roles of perceived quality, trust, and satisfaction in predicting brand loyalty: the empirical research on automobile brands in Jordan market. International Journal of Business Excellence, 6(6), 656-686.
  7. Ashley, C., & Leonard, H. A. (2009). Betrayed by the Buzz? Covert Content and Consumer–Brand Relationships. Journal of Public Policy & Marketing, 28(2), 212-220. DOI: 10.1509/jppm.28.2.212
  8. Asteria, D., Suyanti, E., Utari, D., & Wisnu, D. (2014). Model of Environmental Communication with Gender Perspective in Resolving Environmental Conflict in Urban Area (Study on the Role of Women's Activist in Sustainable Environmental Conflict Management). Procedia Environmental Sciences, 20, 553-562. DOI: https://DOI.org/10.1016/j.proenv.2014.03.068
  9. Aydin, S., & Ozer, G. (2005). The analysis of antecedents of customer loyalty in the Turkish mobile telecommunication market. European Journal of Marketing, 39(7/8), 910-925. DOI: 10.1108/03090560510601833
  10. Bai, H., Wang, J., & Zeng, A. Z. (2018). Exploring Chinese consumers' attitude and behavior toward smartphone recycling. Journal of Cleaner Production, 188, 227-236. DOI: https://DOI.org/10.1016/j.jclepro.2018.03.253
  11. Baloglu, S. B., S. (2001). An Investigation of a Loyalty Typology and the Multidestination Loyalty of International Travelers. Tourism Analysis, 6(1), 41-52. 
  12. Bennett, R., Hartel, C. E. J., & McColl-Kennedy, J. R. (2005). Experience as a moderator of involvement and satisfaction on brand loyalty in a business-to-business setting 02-314R. Industrial Marketing Management, 34(1), 97-107. 
  13. Bobalca, C., Gatej, C., & Ciobanu, O. (2012). Developing a Scale to Measure Customer Loyalty. Procedia Economics and Finance, 3, 623-628. DOI: https://DOI.org/10.1016/S2212-5671(12)00205-5
  14. Bowen, J. T., & Chen, S. L. (2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International journal of contemporary hospitality management, 13(5), 213-217.
  15. Bowen, J. T., & Shoemaker, S. (2003). Loyalty: A Strategic Commitment. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 44(5-6), 31-46. DOI: 10.1177/001088040304400505
  16. Chaudhuri, A., & Holbrook, M. B. (2001). The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty. Journal of Marketing, 65(2), 81-93. DOI: 10.1509/jmkg.65.2.81.18255
  17. Chen, S. C., & Dhillon, G. S. (2003). Interpreting Dimensions of Consumer Trust in E-Commerce. Information Technology and Management, 4(2), 303-318. DOI: 10.1023/A:1022962631249
  18. Chen, Y.-S. (2010). The Drivers of Green Brand Equity: Green Brand Image, Green Satisfaction, and Green Trust. Journal of Business Ethics, 93(2), 307-319. DOI: 10.1007/s10551-009-0223-9
  19. Chien, T. K., Chang, T. H., & Su, C. T. (2003). Did your efforts really win customers’ satisfaction? Industrial Management & Data Systems, 103(4), 253-262. DOI: DOI:10.1108/02635570310470647
  20. Chodorow, N. J. (1999). The reproduction of mothering: Psychoanalysis and the sociology of gender. Univ of California Press.
  21. Cleopatra, V. (2015). Brand evaluation, satisfaction and trust as predictors of brand loyalty: the mediator-moderator effect of brand relationships. Journal of Consumer Marketing, 32(6), 405-421. DOI: 10.1108/JCM-02-2014-0878
  22. Davidson, D. J., & Freudenburg, W. R. (1996). Gender and Environmental Risk Concerns: A Review and Analysis of Available Research. Environment and Behavior, 28(3), 302-339. DOI: 10.1177/0013916596283003
  23. Dehdashti, Z., Kenari, M., & Bakhshizadeh, A. (2012). The impact of social identity of brand on brand loyalty development. Management Science Letters, 2(4), 1425-1434.
  24. Ercis, A., Unal, S., Candan, F. B., & Yıldırım, H. (2012). The Effect of Brand Satisfaction, Trust and Brand Commitment on Loyalty and Repurchase Intentions. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 58, 1395-1404. 
  25. Esch, F. R., Langner, T., Schmitt, B. H., & Geus, P. (2006). Are brands forever? How brand knowledge and relationships affect current and future purchases. Journal of Product & Brand Management, 15(2), 98-105.
  26. Fleck, N., Korchia, M., & Le Roy, I. (2012). Celebrities in Advertising: Looking for Congruence or Likability? Psychology & Marketing, 29(9), 651-662. DOI: 10.1002/mar.20551
  27. Florence, K., & Catherine, V. (2012). How store brands build retailer brand image. International Journal of Retail & Distribution Management, 40(7), 528-543. DOI: 10.1108/09590551211239846
  28. Fullerton, G. (2005). The Impact of Brand Commitment on Loyalty to Retail Service Brands. Canadian Journal of Administrative Sciences / Revue Canadienne des Sciences de l'Administration, 22(2), 97-110. 
  29. Gecti, F., & Zengin, H. (2013). The Relationship between Brand Trust, Brand Affect, Attitudinal Loyalty and Behavioral Loyalty: A Field Study towards Sports Shoe Consumers in Turkey. International Journal of Marketing Studies, 5. 
  30. Gilligan, C. (1982). In a Different Voice: Psychological Theory and Women’s Development: Harvard University Press, N.Y.
  31. Guo, X., & Yan, K. (2017). Estimation of obsolete cellular phones generation: A case study of China. The Science of the total environment, 575, 321-329. DOI: 10.1016/j.scitotenv.2016.10.054
  32. Ha, H.-Y. (2004). Factors influencing consumer perceptions of brand trust online (Vol. 13).
  33. Hair, J., W. Black, B. Babin, and R. Anderson. (2014). Multivariate Data Analysis: Pearson New International Edition. (7th ed.): New Jersey: Pearson/Prentice Hall.
  34. Hess, J., & Story, J. (2005). Trust-based commitment: Multidimensional consumer-brand relationships (Vol. 22).
  35. Huang, C. C. (2017). The impacts of brand experiences on brand loyalty: mediators of brand love and trust. Management Decision, 55(5), 915-934.
  36. ITU Annual Reports. (2015): ITU Library and Archives Service.
  37. Jaiswal, D., & Kant, R. (2018). Green purchasing behaviour: A conceptual framework and empirical investigation of Indian consumers. Journal of Retailing and Consumer Services, 41, 60-69. DOI: https://DOI.org/10.1016/j.jretconser.2017.11.008
  38. Jeff, H., & John, S. (2005). Trust‐based commitment: multidimensional consumer‐brand relationships. Journal of Consumer Marketing, 22(6), 313-322. DOI: 10.1108/07363760510623902
  39. John, T. B., & Shiang‐Lih, C. (2001). The relationship between customer loyalty and customer satisfaction. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 13(5), 213-217. DOI: 10.1108/09596110110395893
  40. Jumiati, S., & Norazah Mohd, S. (2015). Young consumers’ insights on brand equity: Effects of brand association, brand loyalty, brand awareness, and brand image. International Journal of Retail & Distribution Management, 43(3), 276-292. 
  41. Kabiraj, S., & Joghee, S. (2011). Development of a conceptual framework for brand loyalty: A Euro-Mediterranean perspective (Vol. 18).
  42. Kara, C., Yu Leung, N., & Edwin, K. L. (2013). Impact of celebrity endorsement in advertising on brand image among Chinese adolescents. Young Consumers, 14(2), 167-179. DOI: 10.1108/17473611311325564
  43. Kwan, C. Y., Yeung, K. W., & Au, K. F. (2003). A statistical investigation of the changing apparel retailing environment in China. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 7(1), 87-100. DOI: 10.1108/13612020310464395
  44. Lau, G. T., & Lee, S. H. (1999). Consumers' Trust in a Brand and the Link to Brand Loyalty. Journal of Market-Focused Management, 4(4), 341-370. DOI: 10.1023/A:1009886520142
  45. Lee, K. (2009). Gender differences in Hong Kong adolescent consumers' green purchasing behavior. Journal of Consumer Marketing, 26(2), 87-96. DOI: 10.1108/07363760910940456
  46. Liu, W.-L. (2002). Advertising in China: Product branding and beyond (Vol. 7).
  47. Mabkhot, H. (2016). The Direct and Indirect Influence of Brand Image, Brand Experience, and Brand Personality on Brand Loyalty.
  48. Mazodier, M., & Merunka, D. (2012). Achieving brand loyalty through sponsorship: the role of fit and self-congruity. Journal of the Academy of Marketing Science, 40(6), 807-820.
  49. MIIT Report. (2016). Ministry of Industry and Information Technology China.
  50. Mirzaee, N., Rad, M. K., & Molavi, N. (2013). An examination of the effect of brand’s dimensions on loyalty of industrial customers. Journal of Research and Development, 187(941), 1-14.
  51. Morgan, R., & Hunt, S. (1994a). The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing. journal of marketing, 58, 20-38. 
  52. Morgan, R., & Hunt, S. (1994b). The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing (Vol. 58).
  53. Mowen, J.C. and Minor, M. (1998). Consumer Behavior: Prentice Hall.
  54. Nezakati, H., Kok, K.O. & Asgari, O. (2011). Do Consumer based-factors influence consumer buying behavior in automotive industry?(Malaysia Evidence). Paper presented at the International Proceedings of Economics Development & Research, 10.
  55. Odin, Y., Odin, N., & Valette-Florence, P. (2001). Conceptual and operational aspects of brand loyalty: an empirical investigation. Journal of Business Research, 53(2), 75-84. DOI: https://DOI.org/10.1016/S0148-2963(99)00076-4
  56. Oliver, R. L. (1999). Whence Consumer Loyalty? Journal of Marketing, 63, 33-44. DOI: 10.2307/1252099
  57. Olli, E., Grendstad, G., & Wollebaek, D. (2001). Correlates of Environmental Behaviors: Bringing Back Social Context. Environment and Behavior, 33(2), 181-208. DOI: 10.1177/0013916501332002
  58. Ongondo, F. O., & Williams, I. D. (2011). Greening academia: Use and disposal of mobile phones among university students. Waste Management, 31(7), 1617-1634. DOI: https://DOI.org/10.1016/j.wasman.2011.01.031
  59. Panchal, S. K., Khan, B. M., & Ramesh, S. (2012). Importance of ‘brand loyalty, brand awareness and perceived quality parameters’ in building brand equity in the Indian pharmaceutical industry. Journal of Medical Marketing, 12(2), 81-92. 
  60. Rajat, R., & Fazlul, K. R. (2015). Antecedents and consequences of self-congruity. European Journal of Marketing, 49(3/4), 444-466. DOI: 10.1108/EJM-12-2013-0739
  61. Reichheld, F. F., Markey Jr, R. G., & Hopton, C. (2000). The loyalty effect – The relationship between loyalty and profits (12).
  62. Richard, C. (2016). Brand communication, brand image and brand trust as antecedents of brand loyalty in Gauteng Province of South Africa. African Journal of Economic and Management Studies, 7(1), 124-139. DOI: 10.1108/AJEMS-03-2013-0031
  63. Ringle, C. M., Wende, S., & Becker, J. M. (2015). SmartPLS 3. Boenningstedt: SmartPLS GmbH.
  64. Rio, A. B. d., Rodolfo, V., & Victor, I. (2001). The effects of brand associations on consumer response. Journal of Consumer Marketing, 18(5), 410-425. DOI: 10.1108/07363760110398808
  65. Roscoe, J. T. (1975). Fundamental research statistics for the behavioral sciences [by] John T. Roscoe.
  66. Sahin, A., Zehir, C., & Kitapçı, H. (2011). The Effects of Brand Experiences, Trust and Satisfaction on Building Brand Loyalty; An Empirical Research On Global Brands. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 24, 1288-1301.
  67. Sarstedt, M., Ringle, C. M., & Hair, J. F. (2017). Partial Least Squares Structural Equation Modeling. In C. Homburg, M. Klarmann & A. Vomberg (Eds.), Handbook of Market Research (pp. 1-40). Cham: Springer International Publishing.
  68. Sasmita, J., & Mohd Suki, N. (2015). Young consumers’ insights on brand equity: Effects of brand association, brand loyalty, brand awareness, and brand image. International Journal of Retail & Distribution Management, 43(3), 276-292. 
  69. Schirmer, N., Ringle, C. M., Gudergan, S. P., & Feistel, M. S. G. (2016). The link between customer satisfaction and loyalty: the moderating role of customer characteristics. Journal of Strategic Marketing, 1-20. DOI: 10.1080/0965254X.2016.1240214
  70. Schuiling, I., & Kapferer, J.-N. (2004). Executive Insights: Real Differences Between Local and International Brands: Strategic Implications for International Marketers. Journal of International Marketing, 12(4), 97-112. DOI: 10.1509/jimk.12.4.97.53217
  71. Schultz, D. E., Block, M. P., & Viswanathan, V. (2014). Brand preference being challenged. Journal of Brand Management, 21(5), 408-428. DOI: 10.1057/bm.2014.5
  72. Sean Hyun, S., & Kim, W. (2011). Dimensions of brand equity in the chain restaurant industry. Cornell Hospitality Quarterly, 52(4), 429-437.
  73. Solomon, M. R. (2007). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being (Vol. 7): Prentice-Hall,Upper Saddle River, N.
  74. Sze, L. H. H., N. (2012). Brand equity in automotive sector. Paper presented at the Paper presented at the Proceedings of the 2nd International Conference on Management, Malaysia.
  75. Thwaites, D., Lowe, B., Monkhouse, L. L., & Barnes, B. R. (2012). The Impact of Negative Publicity on Celebrity Ad Endorsements. Psychology & Marketing, 29(9), 663-673. DOI: 10.1002/mar.20552
  76. Tracey, S. D., & Meredith, E. D. (2012). Uncovering the real effect of switching costs on the satisfaction‐loyalty association: The critical role of involvement and relationship benefits. European Journal of Marketing, 46(3/4), 447-468. 
  77. Tsai, J. P., & Ho, C. F. (2013). Does design matter? Affordance perspective on smartphone usage. Industrial Management & Data Systems, 113(9), 1248-1269.
  78. Upamannyu, N. K., C. Gulati and G. Mathur. (2014). Effect of Brand Trust, Brand Image on Customer knowledge on the mediating role of brand trust in the Brand Loyalty in FMCG Sector at Gwalior Region. International Refereed Multidisciplinary Journal of Therefore, to bridge these significant gaps, this paper will Contemporary Research., 2, 83-93. 
  79. Wolters, E. A. (2014). Attitude–behavior consistency in household water consumption. The Social Science Journal, 51(3), 455-463. DOI: https://DOI.org/10.1016/j.soscij.2013.10.003
  80. Wood, L. (2006). Dimensions of brand purchasing behaviour: consumers in the 18–24 age group. Journal of Consumer Behaviour, 4(1), 9-24. DOI: 10.1002/cb.154
  81. Yoo, B., & Donthu, N. (2002). Testing cross-culture invariance of the brand equity creation process (Vol. 11).
  82. Yoo, B., Donthu, N., & Lee, S. (2000). An examination of selected marketing mix elements and brand equity. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 195. DOI: 10.1177/0092070300282002
  83. Zeithaml, V. A., Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences of Service Quality. Journal of Marketing, 60(2), 31-46. DOI: 10.2307/1251929
  84. Zhang, S., & Schmitt, B. H. (2001). Creating Local Brands in Multilingual International Markets. Journal of Marketing Research, 38(3), 313-325. DOI: 10.1509/jmkr.38.3.313.18869
  85. Zuhroh, D. H., Rofiaty and Djumahir. (2014). The Role of Brand Personality Congruity (BPC) on Brand Loyalty Mediated by Customer Value and Brand Trust (Study on Blackberry Smartphone Users). European Journal of Business and Management, Vol.6, No.21.