Еволюція маркетингової концепції: бібліометричний аналіз

Автори:
Мухаммад Такі1, Нілгун Гуркайнак1, Мехмет Генцер1
1. Ізмірський університет економіки (Туреччина)
Сторінки:
185 - 197
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Taqi, M., Gurkaynak, N., & Gencer, M. (2019). Marketing Concept Evolution: a Bibliometrics Co-occurrence Analysis. Marketing and Management of Innovations, 2, 185-197. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-16


Анотація

У статті розглянуто еволюцію розвитку концепції маркетингу початку нового тисячоліття. Авторами проаналізовано реакцію науковців, що досліджують питання маркетингу, на реформи 2006 року у Туреччині. Головною метою статті є визначення напрямів розвитку маркетингової концепції до впровадження реформ, аналіз впливу впровадження реформ на зміну маркетингової концепції в Туреччині. Авторами зазначено, що причиною впровадження реформ у науковому маркетинговому колі стало наявність ряду проблем, що потурбували пошуку механізмів їх вирішення. Відповідно до мети, авторами проведено порівняльний аналіз актуальних напрямів маркетингових дослідження до та після впровадження реформ. Емпіричне дослідження проведено з використанням бібліометричного підходу, відомого як «аналіз спільних слів». У статті для аналізу спільних слів (за ключовими словами) авторами використано програмне забезпечення VOSviewer. При цьому вихідні данні для дослідження сформовано на основі аналізу науковометричної бази даних SCOPUS. Таким чином, загальна вибірка дослідження становила 3 618 статей із означеної тематики, опублікованих у 11 найпопулярніших маркетингових журналах за індексом цитування бази даних SCOPUS. Крім того, до списку маркетингових журналів увійшли журнали, що спеціалізуються на управлінні каналами розподілу та постачанням, поведінкою споживачів, інтерактивним та міжнародним маркетингом. Авторами зазначено, що аналіз ключових слів використаний з метою виявлення тенденції у маркетингових дослідженнях. Так, на основі результатів аналізу ключових слів, авторами розподілено ключові слова за 8 напрямами. Авторами емпірично підтверджено та теоретично обґрунтовано, що впровадження реформ спричинило зміну тенденції еволюції маркетингової концепції. Враховуючи отримані результати, авторами зроблено висновок, що представники турецької маркетингової наукової спільноти в певній мірі відреагували на впровадження реформ. У статті зазначено, що отримані результати дослідження є корисними для оцінки реакції представників маркетингової наукової спільноти на впровадження реформ, а також виявлення змін у маркетингових дослідженнях. Крім того, авторами наголошено, що наразі не існує жодного дослідження, яке б дозволило виявити вплив впроваджених реформ на маркетингову концепцію та чи спричинило це відповідні її зміни. 

 


Ключові слова
бібліометрика, аналіз спільних слів, еволюція маркетингу, маркетингова реформа, маркетинг.


Посилання
  1. Acedo, J., & Casillas, C. (2005). Current paradigms in the international management field: An author co-citation analysis. International Business Review, 14(5), 619–639.
  2. Aggarwal, P., & McGill, A. L. (2012). When brands seem human, do humans act like brands? Automatic behavioral priming effects of brand anthropomorphism. Journal of Consumer Research, 39(2), 307–323.
  3. Ambler, T. (2006). Questions Marketers Need to Answer. In Does Marketing Need Reform? Fresh Perspectives on the Future. (pp. 172-179). New York: M. E. Sharpe, Inc.
  4. An, X.Y., & Wu, Q.Q. (2011). Co-word analysis of the trends in stem cells field based on subject heading weighting, Scientometrics, 88. 133-144.
  5. Arnott, D. C. (2007). Research on trust: A bibliography and brief bibliometric analysis of the special issue submissions. European Journal of Marketing, 41(9), 1203–1240.
  6. Batra, R., Ahuvia, A., & Bagozzi, R. P. (2012). Brand love. Journal of Marketing, 76(2), 1-16.
  7. Berry, L. L., and Mirabito A. M. (2006). Recapturing Marketing’s Mission. In Does Marketing Need Reform? (pp. 295-299). New York, NY: M.E. Sharpe.
  8. Brady, M. K., & Cronin, J. J. (2001). Customer Orientation. Journal of Service Research, 3(3), 241-251. 
  9. Brown, S. (2006). Does Reform Need Reform. In Does Marketing Need Reform? (pp. 57-63). New York, NY: M.E. Sharpe.
  10. CAS. Casualty Actuarial Society. (2001). Retrieved Online. Websites: http://www.casact.org/CONEDUC/specsem/erm/2001/handouts/handouts.htm
  11. Chalmeta, R. (2006). Methodology for customer relationship management. Journal of Systems and Software, 79(7), 1015-1024. doi:j.jss.2005.10.018
  12. Chen, Z., & Dubinsky, A. J. (2003). A conceptual model of perceived customer value in e-commerce: A preliminary investigation. Psychology and Marketing, 20(4), 323-347. doi:10.1002/mar.10076
  13. Chipp, K., Hoeing, S. and Nel, D. (2006). What Can Industrializing Countries Do to Avoid the Need for Marketing Reform?. In Does Marketing Need Reform? (pp. 222-228). New York, NY: M.E. Sharpe.
  14. Cho, Yung-Jan, Pei-Wen Fu, And Chi-Cheng Wu. (2017), "Popular Research Topics In Marketing Journals, 1995–2014." Journal Of Interactive Marketing 40: 52-72. Doi:10.1016/J.Intmar.2017.06.003.
  15. Cronin J.J., Skinner S.J. (2015) The Marketing-Finance Interface: The Impact of Marketing Objectives and Financial Conditions on Retail Profitability. In: Malhotra N. (eds) Proceedings of the 1985 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference. Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science. Springer, Cham.
  16. Dehdarirad T., Villarroya A., Barrios M. (2014). Research trends in gender differences in higher education and science: a co-word analysis, Scientometrics, 101. 273-290.
  17. Fetscherin, M., Voss, H., & Gugler, P. (2010). 30 years of foreign direct investment to China: An interdisciplinary literature review. International Business Review, 19(3), 235–246.
  18. Fiona, S., Meamber, L., & Hall, R. (2012). Introspecting the spiritual nature of a brand divorce. Journal of Business Research, 65(4), 520–526.
  19. Glanzel, W. (1996). A bibliometric approach to social sciences, national research performances in 6 selected social science areas, 1990–1992. Scientometrics, 35(3), 291–307.
  20. Holbrook, M. B. (2006). Does Marketing need Reform School? On the Misapplication of Marketing to the Education of Marketers. In Does Marketing Need Reform? (pp. 265-269). New York, NY: M.E. Sharpe.
  21. Johansson J.K. (2006). Why Marketing Needs Reform. In Does Marketing Need Reform? (pp. 37-44). New York, NY: M.E. Sharpe.
  22. Keller, K. L. & Kotler, P. (2006). Holistic Marketing. In Does Marketing Need Reform? Fresh Perspectives on the Future. (pp. 300-305). New York: M. E. Sharpe, Inc.
  23. Kim, J., & McMillan, S. (2008). Evaluation of internet advertising research: A bibliometric analysis of citations from key sources. Journal of Advertising, 37(1), 99–112.
  24. Kotler, P. and Armstrong, G. (1996), Principles of Marketing, 7th edition ed., Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  25. Laczniak, G.R. and Murphy, P.E. (1993) Ethical Marketing Decisions: The Higher Road. Naadham heights, MA: Allyn & Bacon. 
  26. Malhotra. N.K., Wu, L. and Allvine, F.C. (2006). Marketing Reform: The Case of Excessive Buying. In Does Marketing Need Reform? (pp. 45-54). New York, NY: M.E. Sharpe.
  27. Meldrum, M.J. and R. Palmer (1998), “The Future of Marketing in Industrial and Technological Organizations,” Working paper, Cranfield University.
  28. Melkman, A. (2004), “Increasing Marketing’s Influence in the Boardroom,” MCE Knowledge, http://64.233.179.104/search?q=cache:_LrjxMHFgFwJ:www.mce.be/knowledge/394/7+melkman+ boardroom&hl=en.
  29. Pasadeos, Y., Renfro, R., & Hanily, M. (1999). Influential authors and works of the public relations scholarly literature: A network of recent research. Journal of Public Relations Research, 11(1), 29–52.
  30. Pfeffer, J. (1994), Competitive Advantage Through People. Boston: Harvard Business School Press.
  31. Price, D. (1976). A general theory of bibliometric and other cumulative advantages processes. Journal of the American Society for Information Science, 27(5–6), 292–306.
  32. Raju, J. S. (2006). Revitalizing the Role of Marketing in Business Organizations: What Can Poor Academics Do to Help?. In Does Marketing Need Reform? (pp. 261-264). New York, NY: M.E. Sharpe.
  33. Sheth J.N., Sisodia R.S., and Barbulescu A. (2006). The Image of Marketing. In Does Marketing Need Reform? (pp. 26-36). New York, NY: M.E. Sharpe.
  34. Sheth, J. N. & Sisodia, R. S. (2006b). How to Reform Marketing. In Does Marketing Need Reform? Fresh Perspectives on the Future. (pp. 324-333). New York: M. E. Sharpe, Inc
  35. Sheth, J. N., & Sisodia, R. (2006a). Does marketing need reform?: fresh perspectives on the future. Armonk, NY: M.E. Sharpe.
  36. Shipley, D. (1994), “Achieving Cross-Functional Co-Ordination for Marketing Implementation,” Management Decision, 32 (October), 17–20.
  37. Simms, J. (2003), “How to Drive Business Success . . . and Your Own Career,” Marketing, September 18, 22–23.
  38. Sisodia, R. and Backer, A. (2004), “Cybermarketing and the Tragedy of the Commons: An Environmental Policy Perspective,” in Research Reaching New Heights, Proceedings of the AMA Marketing and Public Policy Conference, Salt Lake City, Utah. Chicago: American Marketing Association.
  39. Smith, J. W. (2004a), “Consumer Resistance to Marketing,” paper presented at the symposium Does Marketing Need Reform? Bentley College, Boston.
  40. Smith, J.W. (2004b). Consumer Resistance to Marketing Reaches All-Time High, Marketing Productivity Plummets. Presented at American Association of Advertising Agencies (AAAA) Conference. Miami: AAAA.
  41. Smith, J.W. (2006). Coming to Concurrence: Improving Marketing Productivity by Reengaging Resistant Consumers. In Does Marketing Need Reform? (pp. 15-25). New York, NY: M.E. Sharpe.
  42. Stewart, D.W. (2006). Reform, Reclamation, or Improvement: Reinventing Marketing. In Does Marketing Need Reform? (pp. 82-88). New York, NY: M.E. Sharpe.
  43. Urban G.L. (2006). Customer Advocacy: A New Paradigm for Marketing?. In Does Marketing Need Reform? (pp. 119-125). New York, NY: M.E. Sharpe.
  44. Van Eck, N.J. (2011). Methodological advances in bibliometric mapping of science. PhD thesis, Erasmus University Rotterdam.
  45. Van Eck, N.J., & Waltman, L. (2010). Software survey: VOSviewer, a computer program for bibliometric mapping. Scientometrics, 84(2), 523–538.
  46. Varadarajan, R. (2006). Musings on the Need for Reform in Marketing. In Does Marketing Need Reform? Fresh Perspectives on the Future. (pp. 270-281). New York: M. E. Sharpe, Inc
  47. Venkatesh, A., and Penaloza, L. (2006). From Marketing to the Market: A Call for Paradigm Shift. In Does Marketing Need Reform? (pp. 134-150). New York, NY: M.E. Sharpe.
  48. Wang, Xin Shane, Neil T. Bendle, Feng Mai, And June Cotte (2015), “The Journal Of Consumer Research At 40: A Historical Analysis,” Journal Of Consumer Research, 42, 1, 5–18.
  49. White, H. D., & McCain, K.W. (1989). Bibliometrics. Annual Review of Information Science and Technology, 24, 119–186.
  50. Wiberley, S. E. (2003). A methodological approach to developing bibliometric models of types of humanities scholarship. The Library Quarterly, 73(2), 121–159.
  51. Wilkie, W. L. (2006). The World of Marketing Though: Where Are We Heading?. In Does Marketing Need Reform? (pp. 239-247). New York, NY: M.E. Sharpe.
  52. Wind, Y.J. (2006). Challenging the Mental Models of Marketing. In Does Marketing Need Reform? (pp. 91-104). New York, NY: M.E. Sharpe.
  53. Winer, R.S. (2006). Does Marketing Need Reform? Personal Reflections. In Does Marketing Need Reform? (pp. 78-81). New York, NY: M.E. Sharpe.
  54. Wu, D.S., Xie, Y.J., Dai, Q.Z., Li, J.P. (2016). A systematic overview of operations research/ management science research in Mainland China: Bibliometric analysis of the period 2001-2013, Asia-Pacific Journal of Operational Research, forthcoming.
  55. Yang Y., Wu M., Cui L. (2012). Integration of three visualization methods based on co-word analysis, Scientometrics, 90. 659-673.
  56. Zarantonello L., Romani S., Grappi S., Bagozzi R. P., (2016) "Brand hate", Journal of Product & Brand Management, Vol. 25 Issue: 1, pp.11-25, https://doi.org/10.1108/JPBM-01-2015-0799