Вплив споживчої поведінки на імідж жіночого волейболу в Литві

Автори:
Л. Джейсевічуйте-Уфартіен1, І. Скаккаускіене1
1. Вільнюський технічний університет Гедимінас (Литва)
Сторінки:
179 - 190
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Jeseviciute-Ufartiene, L., & Skackauskiene, I. (2018). Image of Women’s Volleyball in Lithuania Perceiving its Customer Behavior. Marketing and Management of Innovations, 4, 179-190. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-16


Анотація

Орієнтація на клієнта є основною для довгострокового успіху спортивних організацій, що конкурують між собою в умовах турбулентногобізнес-середовища. За таких умов врахування поведінки споживачів є необхідним для забезпечення конкурентної переваги спортивної організації. Стратегія орієнтації на клієнта може сприяти підвищенню лояльності споживачів, що є важливим для компаній, які прагнуть до виживання та зміцнення конкурентоспроможності на ринку. Клієнти спортивної організації можуть поводити себе по-різному, залежно від виду спорту та навіть статі спортивної команди. У статтіаналізується поведінка споживачів (вболівальників) жіночого волейболу як важливий чинник у вивченні його іміджу. Мета статті полягає у визначенні впливу поведінки споживачів жіночого волейболу Литви на його імідж. Авторами було проведено вибіркове дослідження за допомогою опитування клієнтів жіночого волейболу. Результати дослідження свідчать, що основними споживачами литовського жіночого волейболу єв минуломупрофесійні гравці з волейболу та їхчлени родини.Було встановлено, що імідж спортивної організації чи команди впливає на лояльність споживачів. Результати опитування також свідчать про незначну популярність жіночого волейболу серед населення Литви. У зв’язку з цим, імідж жіночого волейболу в Литві має покращуватись, в першу чергу, шляхом вивчення поведінки споживачів. Досить велике значення коефіцієнту кореляції Пірсона між іміджем жіночого волейболу і зв’язками з громадськістю (наприклад, реклама й обмін інформацією) підтверджує необхідність більш уважного ставлення до іміджу жіночого волейболу та інвестування у зв’язки з громадськістю. Результати статтіє важливими для дослідження іміджу жіночого волейболу в Литві. Крім цього, отримані результати можуть бути застосовані в практиці спортивного менеджменту при формування стратегії покращення іміджу жіночого волейболу.


Ключові слова
поведінка споживачів, шанувальники, імідж волейболу, управління жіночим спортом.


Посилання
  1. Abd-El-Salam, E.M., Shawky, A.Y., El-Nahas, T. (2013). The impact of corporate image and reputation on service quality, customer satisfaction and customer loyalty: testing the mediating role. Case analysis in an international service company.The Business & Management Review, 3(2), pp. 177-196. Available: http://www.abrmr.com/myfile/best_track/best_track_48526.pdf 
  2. Acimovic, D., Spirtovic, O., Jonic, Z., Projevic, A. (2013). Organizational Structure of Management in Sport and its Significance for Achieving Sport Results. Activities in Physical Education and Sport, 3(2), pp. 251-253. Available: http://fsprm.mk/wp-content/uploads/2014/06/251-253.pdf [Accessed September 11, 2018]
  3. Alexandris, K., Kaplanidou, K. (2014). Marketing sport event tourism: sport tourist behaviors and destination provisions. Sport Marketing Quarterly, Special Issue: Marketing Sport Event Tourism, 23(3), pp. 125-126. Available: https://search.proquest.com/openview/5578bc7bd2657feb5ac0615626eabb9a/1?pq-origsite=gscholar&cbl=28711
  4. Atkočiūnienė, V., Boculo, I. (2011). Lietuvos kaimo vietovių įvaizdžio formavimo valdymas. Ekonomika ir vadybas: aktualijos ir perspektyvos, 4(24), pp. 31-41. Available: https://vb.asu.lt/object/elaba:6090918/6090918.pdf [Accessed October 2, 2018]
  5. Blanka, A.S., Koenigstorferb, J., Baumgartnerc, H. (2018). Sport team personality: It’s not all about winning! Sport Management Review, 21, pp. 114–132. Doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.smr.2017.05.004
  6. Busu, O. V. (2013). Social Image and Brand Image of Organization. Business Management Dynamics, 3(3), pp. 22-26. Available: <http://bmdynamics.com/issue_pdf/bmd110399-%2022-26.pdf > [Accessed September 15, 2018]
  7. Huang, C.C., Yen, S.W., Liu, C.Y., Huang, P.Ch. (2014). The Relationship Among Corporate Social Responsibility, Service Quality, Corporate Image And Purchase Intention. The International Journal of Organizational Innovation, 6(3), pp. 68-84.Available: http://www.ijoi-online.org/attachments/article/38/FINAL_ISSUE_VOL_6_NUM_3_JANUARY_2014.pdf
  8. Iconomescu, M., Mindrescu, V., Badau, D. (2014). Importance of Human Resources in Sports Clubs and in Sports Performance Management. Scientific Journal of Education, Sports, and Health, 2(15), pp. 269-278. Available: http://gymnasium.ub.ro/index.php/journal/article/view/99 [Accessed September 20, 2018]
  9. Katz, M., Ward, R.M., Heere, B. (2018). Explaining attendance through the brand community triad: Integrating network theory and team identification. Sport Management Review, 21, pp. 176–188. Doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.smr.2017.06.004
  10. Keaton, S.A., Watanabe, N.M., Ruihley, B.J. (2015). What Types of SportFans use Social Media? The Role of Team Identity Formation and Spectatorship Motivation on Self-Disclosure during a Live Sport Broadcast. ResearchGate, pp. 2-30. Available: https://www.researchgate.net/profile/Shaughan_Keaton/publication/283461584_What_Types_of_SportFans_use_Social_Media_The_Role_of_Team_Identity_Formation_and_Spectatorship_Motivation_on_Self-Disclosure_during_a_Live_Sport_Broadcast/links/5638ecd808aed5314d221651/What-Types-of-SportFans-use-Social-Media-The-Role-of-Team-Identity-Formation-and-Spectatorship-Motivation-on-Self-Disclosure-during-a-Live-Sport-Broadcast.pdf
  11. Ko, Y. J., Kim, K., Claussen, C. L., Kim, T.H. (2008). The effects of sport involvement, sponsor awareness and corporate image on intention to purchase sponsors’ products. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, pp. 79-94. 
  12. Lee, S., Kim, Y., Heere, B. (2018). Sport team emotion: Conceptualization, scale development and validation. Sport Management Review, 21, pp. 363–376. Doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.smr.2017.08.007
  13. Mašala, A., Šunje, A., Rado, I., Bonacin, D. (2009). Analysis of Innovative Model of Functional Roles and Levels of Sports Management Organization. Sport Science, 2(2), pp. 55-61. Available: https://www.researchgate.net/profile/Izet_Radjo2/publication/267807778_Analysis_of_innovative_model_of_functional_roles_and_levels_of_sports_management_organization/links/546084300cf2c1a63bfdf4cd.pdf [Accessed September 5, 2018]
  14. Maščinskienė, J., Kuvykaitė, R. (2004). Markės svarba formuojant prekės įvaizdį. Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai, 30, pp. 123-134. Available: http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=1&sid=56238dd9-57db-4eab-bc2e-67b5e0cee874%40sessionmgr104 [Accessed September 22, 2018]
  15. Moguluwa, Sh. Ch., Achor, P. N. (2012). Mega–Events, Corporate Image & Reputation: Preliminary Insights from Nigeria. African Journal of Business and Economic Research, 7(2-3), pp. 155-170. Available: http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=9&sid=18917dae-060e-4e81-838c-398d51776fba%40sessionmgr102
  16. Obamiro, J.K., Ogunnaike, O.O., Osibanjo, O. A. (2014). Organizational Citizenship Behaviour, Hospital Corporate Image and Performance. Journal of Competitiveness, 6(1), pp. 36-49. Doi: https://doi.org/10.7441/joc.2014.01.03
  17. Palacio, A.B., Meneses, G.D., Perez, P.J. (2002). The configuration of the university image and its relationship with the satisfaction of students.Journal of Educational Administration, 40(5), pp. 486–505. Doi: https://doi.org/10.1108/09578230210440311
  18. Papaioannou, A., Macheimari, K., Kriemadis, Th. (2016). The relationship between customer oriented strategy and organizational performance in Professional sports. ResearchGate, pp.  69. Available: http://www.easm.net/download/2016/The-relationship-between-customer-oriented-strategy-and-organizational-performance-in-professional-sports.pdf
  19. Petkovic, J., Jasinskas, E., Jeseviciute-Ufartiene, L. (2016). Significance of strategic planning for results of sport organization. E & M Ekonomie a management, 19(4), pp. 56-72.  
  20. Rak, A. (2015). Brand and corporate image of a sport organisation as a factor of building loyalty on example of rock climbing in Poland. International journal of Innovation and Learning, 17(2), pp. 205-216. Doi: https://doi.org/10.1504/IJIL.2015.067408
  21. Richard, J. E., Zhang, A. (2012). Corporate image, loyalty, and commitment in the consumer travel industry.Journal of Marketing Management, 28(5-6), pp. 568-593. https://doi.org/10.1080/0267257X.2010.549195
  22. Rindell A., Edvardsson B., Strandvik T. Mapping the Roots of Consumer's Image-in-use of Companies, Journal of Product and Brand Management, Vol.6, pp. 423-431, 2010. Doi: https://doi.org/10.1108/10610421011085730
  23. Robinson, S., France, A. (2011). Comparing Sports Marketing of Amateur Team Sports to Professional Team Sports. Journal of Applied Business Research, 9(1), pp. 47-61. Available: https://trove.nla.gov.au/work/160755335 
  24. Roy, S. (2011). Brand loyalty measurement: a framework. SCMS Journal of Indian Management, 8(2), pp. 112–122.
  25. Sarstedt, M., Wilczynski, P., Melewar, T.C. (2012). Measuring reputation in global markets - A comparison of reputation measures’ convergent and criterion validities. Journal of World Business, 49, pp. 329-339. Doi: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2012.07.017
  26. Skačkauskienė, I., Vilkaitė-Vaitonė, N., Vojtovic, S. (2015). Model for measuring customer loyalty towards a service provider. Journal of business economics and management. 16(6), pp. 1611-1699.
  27. Smolen, A., Pawlak, Z. (2006). Image Building of Commercial Sports Organizations. Research yearbook, 12(2), pp. 309-312. Available: http://web.b.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer? vid=11&sid=ddca67a9-df8f-4986-9c5a-9ecd76add592%40sessionmgr102 [Accessed September 2, 2018]
  28. Tabatabaeian, F., Khabiri, M., Rasooli, M. (2018). Brand Personality of the Premier League of Iran's Soccer - Strategies and Consequences. Annals of Applied Sport Science, 6(2), pp. 87-9.
  29. Terblanche, N.S., Boshoff, C. (2010). Quality, value, satisfaction and loyalty among race groups: a study of customers in the South African fast food industry. South African Journal of Business Management, 41(1), pp. 1–9.
  30. Upamannyu, N.K., Sankpal, Sh., Gupta, M. (2015). Effect of Corporate Image on Brand Trust and Brand Affect. Management Edge, 8(1), pp. 28-41. Available: http://web.b.ebscohost.com/ ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=2&sid=2e0915a6-948b-4b6a-b621-b56ad11e9d91%40sessionmgr120 [Accessed September 2, 2018]
  31. Veljkovic, D., Petrovic, D. (2011). The Role of Corporate Image In The Process Of Company Takeovers. Megatrend Review, 8(1), pp. 77-93. Available: http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=1&sid=efba9401-1d15-45d9-96fa-5360a14be715%40sdc-v-sessmgr03[Accessed October 2, 2018]
  32. Virvilaitė, R., Dilys, M. (2010). Formatting Sport Organization Image as a Competitive Advantage Trying to Attract More Sponsors. Engineering Economics, 21(5), pp. 561-567. Available: www.inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/download/11724/6392
  33. Yeo, R.K., Goh, M., Tso, S. (2011). Corporate image and reputation of large Mainland Chinese enterprises. Journal of Marketing Communications, 17(3), pp. 195–211. Doi: http://dx.doi.org/10.1080/13527260903421466
  34. Yoshida, M. (2017). Consumer experience quality: A review and extension of the sport management literature. Sport Management Review, 20, pp. 427–442. Doi: https://doi.org/10.1016/j.smr.2017.01.002
  35. Zapalac, R.K., Zhang, J.J., Pease, D.G. (2010).Understanding women’s collegiate volleyball spectators from the perspectives of sociodemographic, market demand and consumption level. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 11(4), pp. 50-73. Doi: https://doi.org/10.1108/IJSMS-11-04-2010-B005
  36. Ζetou, E., Kouli, O., Psarras, A. (2013). The Role of Involvement in the Loyalty of Sport Fans in Professional Volleyball. International Journal of Sport Management Recreation & Tourism,12, pp. 1-16. Doi: 10.5199/ijsmart-1791-874X-12a
  37. Žibinskaitė, E (2009).Women’s basketball team of Vytautas Magnus University: subcultural identity. Grupės ir aplinkos, 1, pp. 261-274. Available: https://vb.vdu.lt/object/elaba:6136609/6136609.pdf [Accessed September 10, 2018]