Що можуть виявити економічні експерименти щодо еволюційної ефективності стратегій супермаркетів?

Автори:
В.М. Кобець1, В.О. Яценко2
1. Херсонський національний університет (м. Херсон, Україна)
2. Київський національний університет імені Тараса Шевченка (м. Київ, Україна)
Сторінки:
152 - 168
Мова оригіналу:
Англійська
Цитувати як:
Kobets, V., & Yatsenko, V. (2018). What can economic experiments discover about evolutionary effectiveness of supermarket strategies? Marketing and Management of Innovations, 1, http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-11


Анотація

У роботі аналізуються різноманітні стратегії супермаркетів (імітації та інновації) за допомогою економічних експериментів, згідно яких продажі та ціни адаптуються до ринкового попиту. Порівняння стратегій супермаркетів дозволило продемонструвати переваги стратегії супермаркетів для імітаторів та новаторів за різних умовах. Запропонований алгоритм конкурентоспроможної моделі супермаркетів з нечітким попитом, може бути використаний як конкурентна стратегія в мікроекономічній системі, в якій широкий спектр різних продуктів / послуг продаються через супермаркети. Було виявлено, що імітаційна стратегія в довгостроковій перспективі демонструє свою прибутковість. В той час як, з невеликою кількістю супермаркетів (двох чи трьох) інноваційна стратегія супермаркетів виявиться більш вигідною. Кількість супермаркетів, кількість кроків і середня ціна продуктів позитивно впливають на прибуток супермаркетів обох типів.

 


Ключові слова
стратегії супермаркетів, економічний експеримент, стратегія імітації, інноваційна стратегія, адаптивний алгоритм


Посилання
  1. Kobets V. Dynamic model of double electronic Vickrey auction [Electronic resource] / V. Kobets, V. Yatsenko, M. Poltoratskiy // Proc. 11-th Int. Conf. ICTERI 2015, Kherson, Lviv, May 14-16 ; Ermolayev, V. (eds.). – 2015,– P.236—251. Mode of access: CEUR-WS.org/Vol-1356/ICTERI-2015-CEUR-WS-Volume.pdf.
  2. Чернікова Г. Еволюція теорії торговельних центрів [Електронний ресурс] / Г. Чернікова // Товари і ринки. – 2010. – № 2. – С. 27-38. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tovary_2010_2_6.
  3. Hanson S. Spatial Diversification and Multipurpose Travel: Implications for Choice Teory / S. Hanson // Geographical Analysis. – 1980. – N 12. – P. 245-257.
  4. Nevin J.R. Imaje as a Component of Attraction to Intraurban Shopping Areas / J.R. Nevin, M.J. Houston // Journal of Retailing. – N 56. – 1980. – P. 77-93. 
  5. Nelson R.R. An Evolutionary Theory of Economic Change / R.R. Nelson, S.G. Winter // Cambridge, MA: The. Belknap Press of Harvard University Press. – 1982. – 430 pp. 
  6. Ritzer G. The “McDonaldization” of Society / G. Ritzer // The Journal of American Culture. – 2004. – N 6(1). – P. 100–107· 
  7. 8 largest grocers in the U.S [Electronic resource]. – Mode of access: http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/2015/ 06/8_largest_grocers_in_the_us.html.
  8. Top 10 UK Retailers by Sales in 2015/2016 [Electronic resource]. – Mode of access: http://retaileconomics.co.uk/top10-retailers.asp.
  9. USDA Foreign Agriculyural Service. Global Agricultural Information Network [Electronic resource]. – Mode of access: https://gain.fas.usda.gov/Recent%20GAIN%20Publications/Retail%20Foods_Berlin_Germany_11-22-2016.pdf.
  10. Laimer C. G. Relações de cooperação na perspectiva da visão baseada em recursos / C. G. Laimer, V. R. Laimer // Revista de Administração da Unimep. – 2009. – N 7(3). – P. 93-110.
  11. Gaspar M.A. Estrategia de atuacao em rede de negocios: Estudo de caso no pequeno varejo de alimentos / M.A. Gaspar, F. Borgato, I.C. Lima // Revista da Micro e Pequena Empresa. – 2013. – N 7(1). – P. 3-16.
  12. Marcon C. Estratégia-rede: Ensaio de estratégia / C. Marcon, N. Moinet. – Caxias do Sul: Educs. – 2001.
  13. Balestrin A. A dimensão estratégica das redes horizontais de PMEs: Teorizações e evidências / A. Balestrin, L.M. Vargas // Revista de Administração Contemporânea. – 2004. – N 8(1). – P. 203-228.
  14. Centenaro A. Cooperative relationships and competitiveness in supermarket sector / A. Centenaro, Claudinior G. Laimer // Review of Business Management, São Paulo. – 2017. –Vol. 19, No. 63. – P. 65-81
  15. Lima D.O. Redes de cooperacao no varejo alimentar de vizinhanca: Percepcoes dos associados / D.O. Lima, F.S. Fo Maia, R. L. Sproesser, F. Moraes, R. Moraes // Gestгo & Produзгo. – 2006. – N 13(2). – P. 311-324.
  16. Ganguli S. Drivers of customer satisfaction and loyalty in India retail supermarkets: An exploratory study / S. Ganguli, V.B. Kumar // ICFAI Business Review June. – 2008. – P. 61-66.
  17. Vieira J. Collaboration intensity in the Brazilian supermarket retail chain / J. Vieira, H. Yoshizaki, L. Ho // Supply Chain Management. – 2009. – N 14(1). – P. 11-21.
  18. Balestrin A. Redes de cooperaзгo empresarial: Estratйgias de gestгo na nova economia (2a ed.) / A. Balestrin, J. Verschoore // Porto Alegre: Bookman. – 2016 
  19. Tomar T.S. Entrepreneurship Development and Innovation Management: Key Connections / S.T. Tomar // 4th International Conference on Innovation and Entrepreneurship. In K.A. Grant, S. Wise (Eds.). – 2016. – P. 263-271 
  20. Huang T. The Distribution Strategies of Convenience Stores Chain in China from Japan 7-11 / Ting Huang, Liu Chunxiong // Web of Conferences 100. – 2017. – P. 1-5.
  21. Lyengar S. When choice is demotivating: Can one desire too much of a good thing? / S. Lyengar, M. Lepper // Journal of Personality and Social Psychology. – 2000. – N 79(6). – P. 995-1006.
  22. Chen Shu-Heng. Granularity in Economic Decision Making: An Interdisciplinary Review / Shu-Heng Chen, Ye-Rong Du // Granular computing and decision-making: interactive and iterative approaches; W. Pedrycz, S. Chen (eds.). – 2015. – P. 47-71. DOI: 10.1007/978-3-319-16829-6_3.
  23. Kobets V. Nonlinear Dynamic model of a microeconomic system with different reciprocity and expectations types of firms: Stability and bifurcations [Electronic resource] / V. Kobets, A. Weissblut // CEUR Workshop Proceedings. – 2016. – vol. 1614. – P. 502-517. – Mode of access: CEUR-WS.org/Vol-1614/ICTERI-2016-CEUR-WSVolume.pdf.
  24. Mogilner C. The mere categorization effect: How the presence of categories increases choosers’ perceptions of assortment variety and outcome satisfaction / C. Mogilner, T. Rudnick, S. Iyengar // Journal of Consumer Research. – 2008. – N 35 (2).
  25. B. Scheibehenne Can there ever be too many options? A metaanalytic review of choice overload / B. Scheibehenne, R. Greifeneder, P. Todd // Journal of Consumer Research. – 2010. – N 37(3). – P. 409-425.
  26. Кузьмін О.Є. Досягнення і проблеми еволюційної економіки : монографія / О.Є. Кузьмін, Ю.І. Сидоров, В.В. Козик; МОНМС України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Львів, 2011. – 251 c.
  27. Harris L. Competitive advantage in UK food retailing sector: past, present and future / L. Harris, E. Ogbonna // Journal of retailing and consumer services. 2001. – N 8. – P. 157-173.