Економіка знань в ЄС: сильні та слабкі сторони

Автори:
М.С. Вовк1, Д.О. Брага2
1. Придніпровська державна академія будівництва та архітектури (м. Дніпро, Україна)
2. Економічний Університет в Братиславі (м. Братислава, Словаччина)
Розділ:
Сторінки:
292 - 300
Мова оригіналу:
Англійська
DOI:
10.21272/mmi.2017.4-26


Анотація

Мета статті – проаналізувати сильні та слабкі сторони економіки знань ЄС. Розроблено інтегральний індекс Економіки Знань (KEi) для аналізу економіки знань в ЄС. Визначено три групи країн ЄС за індексом KEi. Зважаючи на необхідність узгодження з постіндустріальною економікою та Лісабонською стратегією, такі розбіжності у розвитку економіки знань у країнах ЄС створюють несприятливі умови для довгострокового зростання, а також для сприяння конкурентоспроможності регіону та його спроможності протистояти всесвітнім викликам. Зроблено висновок, що одним з важливих факторів зміцнення економіки знань є створення сильних інституційних органів. Ряд інших проблем пов'язаний з процесом комерціалізації інновацій. 


Ключові слова
ринок інновацій, економіка знань, ЄС, державна політика, сильна сторона, слабка сторона


Посилання
  1. Avadikyan A., Cohendet P. Between market forces and knowledge based motives: the governance of defense innovation in the UK. / A. Avadikyan, P. Cohendet // The Journal of Technology Transfer. – 2009. – № 34 (5). – P. 490–504. 
  2. Balassa B.Trade Creation and Trade Diversion in the European Common Market / B. Balassa // The Economic Journal. – 1967. – № 77 (305). – P. 1.
  3. Canoy M. The Single Market: Yesterday and Tomorrow [Електронний ресурс] / M. Canoy, R. Liddle, P. Smith // Bureau of European Policy Advisers (BEPA) European Commission. – Режим доступу: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download? doi=10.1.1.586.2325&rep=rep1&type=pdf.
  4. Center for Economic Studies (CESifo).Knowledge Economy Index, 1995-2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.cesifo-group.de/ifoHome/facts/DICE/Education-and-Innovation/Innovation/Knowledge-Creation-and-Innovation-Performance/knowledge-economy-index/fileBinary/knowledge-economy-index.xls.
  5. Dutta S. World Intellectual Property Organization and Johnson Graduate School of Management (Cornell University) [Електронний ресурс] / S. Dutta, B. Lanvin, S. Wunsch-Vincent // The global innovation index 2016: winning with global innovation.. – Режим доступу: http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_gii_2016.pdf.
  6. European Commission Eurostat Database, Eurostat. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=htec_kia_emp2&lang=en.
  7. European Commission. More research for Europe. Towards 3% of GDP.Final COM 499. Brussels: Commission of the European Communities. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/research/era/pdf/com3percent_en.pdf. 
  8. European Commission. Investing in research: an action plan for Europe.Final COM 226. Brussels: Commission of the European Communities [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/invest-in-research/pdf/226/en.pdf. 
  9. More research and innovation: a common approach; communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 488 final. – 2005.
  10. Europe 2020: A Strategy for Smart, Sustainable and Inclusive Growth: Communication from the Commission [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/eu2020/pdf/COMPLET%20EN%20BARROSO%20%20%20007%20-%20Europe%202020%20-%20EN%20version.pdf.
  11. European Commission and Directorate-General for the Internal Market.20 years of the European single market: together for new growth: main achievements. Luxembourg: EUR-OP [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ec.europa.eu/internal_market/publications/docs/20years/achievements-web_en.pdf.
  12. European Council. Presidency Conclusions. Barcelona European Council. – 2002, 15 and 16 March. – Paragraph, 44, p. 19.
  13. European Council.Presidency conclusions. Lisbon European Council. – 2016, 23 and 24 March 2000, European Council. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.consilium.europa.eu/en/uedocs/cms_data/docs/pressdata/en/ec/00100-r1.en0.htm.
  14. FlashEurobarometer 394 and TNS Political & Social. FlashEurobarometer 394 ‘The role of public support in the commercialisation of innovations’ [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_394_en.pdf.
  15. Griffith R.The link between product market reform, innovation and EU macroeconomic performance [Електронний ресурс] / R. Griffith, R. Harrison, H. Simpson // Brussels European Commission, Directorate-General for Economic and Financial Affairs (European economy Economic papers, 243). – Режим доступу: http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/pages/ publication_summary817_en.htm.
  16. Sturges H.A. The Choice of a Class Interval [Електронний ресурс] / H.A. Sturges // Journal of the American Statistical Association. – 1926. – № 21 (153). – Режим доступу: http://www.jstor.org/stable/2965501?origin=JSTOR-pdf.
  17. IndexMundi Database. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.indexmundi.com/facts/indicators/IP.PAT.RESD/rankings.
  18. Laforet S. Size, strategic, and market orientation affects on innovation / S. Laforet // Journal of Business Research. – 2008. – 61(7). – Р. 753–764.
  19. Laperche B.The genesis of innovation: systemic linkages between knowledge and the market / B. Laperche, D. Uzunidis, G.N. Von Tunzelmann // Cheltenham, UK; Northampton, MA: Edward Elgar (New horizons in the economics of innovation, 10). – 2008.
  20. Milhaupt C.J. Market for Innovation in the United States and Japan: Venture Capital and the Comparative Corporate Governance Debate / C.J. Milhaupt // Nw. UL Rev. – 1996. – 91(1). – Р. 865.