Соціальне підприємництво як економічне явище: інновації і індикатори розвитку

Автори:
Л.С. Кисельова1, Х.Л. Ніньо-Амезкуіта2, Т.Л. Вейнбендер3, В.Ж. Дубровський1
1. Празька бізнес-школа (м Прага, Чеська Республіка)
2. Регіональний Центр Дослідження Інновацій Боджак (м. Боджак, Колумбія)
3. Тюменський індустріальний університет (м. Тюмень, Росія)
Розділ:
Проблеми управління інноваційним розвитком
Сторінки:
250 - 259
Мова оригіналу:
Російська
DOI:
10.21272/mmi.2017.4-22


Анотація

У статті поданий аналіз сучасного стану соціального підприємництва на прикладі соціальних підприємств в Колумбії і Росії. Отримані результати показують, що за десятиліття існування цього явища склалися стійкі проекти підтримки інвалідів, людей похилого віку, відродження ремесел і народних промислів, місцевого туризму. Накопичено досвід соціальних проектів, готових до тиражування. Створена інфраструктура підтримки та фінансування соціальних проектів. У той же час зберігається проблема розпізнавання соціального підприємництва в сприйнятті росіян в вихідному розумінні сутності явища. У зв'язку зі слабкою поширеністю освітніх програм по соціальному підприємництву відчувається брак компетентних фахівців у цій сфері.


Ключові слова
соціальні підприємства, місія, модель соціального підприємництва, краудфандінг, Росія, Колумбія


Посилання
  1. Batalina, M. (2008). Obzor opyta i koncepcij social'nogo predprinimatel'stva s uchetom vozmozhnostej ego primeneniya v sovremennoj Rossii [Review of experience and concepts of social entrepreneurship, taking into account the possibilities of its application in modern Russia]. Moscow. High School of Economics Publisher [in Russian].
  2. Abrhám, J., Bilan, Y., Krauchenia, A., & Strielkowski, W. (2015). Planning horizon in labour supply of Belarusian small entrepreneurs. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 28(1), 773-787. DOI: https://doi.org/10.1080/1331677X.2015.1084238.
  3. Simionescu, M., Ciuiu, D., Bilan, Y., & Strielkowski, W. (2016). GDP and Net Migration in Some Eastern and South-Eastern Countries of Europe. A Panel Data and Bayesian Approach. Montenegrin Journal of Economics, 12 (2), 161-175. DOI: https://doi.org/10.14254/1800-5845.2016/12-1/10.
  4. Jankelová, N., Jankurová, A., & Masár, D. (2017). Effective management and self-government: current trends. Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(2), 21-31. DOI: https://doi.org/10.24984/cjssbe.2017.6.2.3.
  5. Niño-Amézquita, J., Dubrovsky, V., & Jankurová, A. (2017). Innovations and competitiveness in regional development: a comparison of Latin America, Europe, and China. Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(1), 28-36. DOI: https://doi.org/10.24984/cjssbe.2017.6.1.4.
  6. Janda, K., Rausser, G., & Strielkowski, W. (2013). Determinants of Profitability of Polish Rural Micro-Enterprises at the Time of EU Accession. Eastern European Countryside, 19, 177-217. DOI: https://doi.org/10.2478/eec-2013-0009.
  7. Sabic-Lipovaca, A., Strielkowski, W., & Bilan, Y. (2016). Intertemporal substitution and labour supply of Bosnian SME's. Amfiteatru Economic, 18(43), 634-653.
  8. Streimikiene, D., Strielkowski, W., Bilan, Y., & Mikalauskas, I. (2016). Energy dependency and sustainable regional development in the Baltic States - a review. Geographica Pannonica, 20(2), 79-87. DOI: https://doi.org/10.5937/GeoPan1602079S.
  9. Varanavicius, V., Navikaite, A., Bilan, Y., & Strielkowski, W. (2017). Analysis of Consumer Behaviour in Regional Energy Consumption. Economy of Region, 13(1), 147-156. DOI: https://doi.org/10.17059/2017-1-14.
  10. Chvátalová, I. (2016). Social policy in the European Union. Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 5(1), 37-41. DOI: https://doi.org/10.24984/cjssbe.2016.5.1.4.
  11. Moyseyenko, I., & Ryvak, N. (2016). Indirect taxes in the mechanism of state regulation. International Economics Letters, 5(2), 63-71. DOI: https://doi.org/10.24984/iel.2016.5.2.4.    
  12. Strielkowski, W., Šperková, L., & Jacek, B. (2017). Migration and Remittances Nexus: Economic Implications and Analysis.  Amfiteatru Economic, 19(46), 772-772.
  13. Strielkowski, W., Bilan, Y., & Demkiv, O. (2016). Religion and International Migration: A Case Study of Ukraine. Religions, 7(6). DOI: https://doi.org/10.3390/rel7060064. 
  14. Jiroudkova, A., Rovna, L. A., Strielkowski, W., & Slosarcik, I. (2015). EU Accession, Transition and Further Integration for the Countries of Central and Eastern Europe. Economics & Sociology, 8(2), 11-14. DOI: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2015/8-2/1. 
  15. Defourny, J., & Nyssens, M. (2011). Approches europeennes et americaines de l’entreprise social: une perspective comparative. Revue international de l’economie sociale, 319, 18-35. DOI: https://doi.org/10/7202/1020805ar. 
  16. Mair, J., & Marti, I. (2006). Social entrepreneurship research: A source of explanation, prediction, and delight. Journal of World Business, 41(1), 36-44. DOI: https://doi.org/10/1016/j.jwb.2005.09.002. 
  17. Martin R.L., & Osberg S. (2007). Social Entrepreneurship: The Case for Definition. Stanford Social Innovation Review, Spring.
  18. Machnacek, V., Strielkowski, W., Shishkin, A., & Bilan, Y. (2015). Determinants of Innovations and Competitiveness in the European Union. Marketing and Management of Innovations, 4, 224-232.
  19. Peredo, A.M., & McLean, M.  (2006). Social entrepreneurship: A critical review of the concept. Journal of World Business. 41 (1), 56-65. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jwb.2005.10.007.  
  20. Seelos C., & Mair J. (2005). Social enrepreneurship: Creating new business models to serve the poor. Business Horizons, 48 (3), 241-246. DOI: https://doi.org/10/1016/j.bushor.2004.11.006. 
  21. Koudelková, P., & Svobodová, P. (2014). Knowledge creation & sharing as essential determinants of SMEs innovation. International Economics Letters, 3(1), 12-20. DOI: https://doi.org/10.24984/iel.2014.3.1.3.