Моделі поширення інноваційного продукту: глобальний ринок продажів комп'ютерів

Автори:
В. Олійник1
1. Сумський державний університет (м. Суми, Україна)
Розділ:
Маркетинг інновацій
Сторінки:
15 - 26
Мова оригіналу:
Англійська
DOI:
10.21272/mmi.2017.4-01


Анотація

У статті розглядаються різні моделі поширення інноваційного продукту. Пропонуються моделі, засновані на моделі Басса, з урахуванням зовнішніх соціально-економічних чинників. Розглядається функція ціни товару, що враховує темп зменшення його вартості. Отримано чисельні результати продажів комп'ютерів, з урахуванням зміни його ціни. На підставі результатів, отриманих за двома моделями, робиться прогноз майбутніх продажів комп'ютерів (2017–2020).


Ключові слова
інноваційні моделі, покоління інноваційних моделей, інноваційний менеджмент, прогнозування, функція ціни


Посилання
  1. Bass F.M. A New Product Growth Model for Consumer Durables / F.M. Bass // Management Science. – 1969. –Vol.15(5). – P. 215–227.
  2. Bass F.M. Why the Bass Model Fits Without Decision Variables / F.M. Bass, T.V. Krishnan, D.C. Jain // Marketing Science. – 1994. Vol.13 (3). – P. 203–223.
  3. Boehner R. Modeling the Impact of Marketing Mix on the Diffusion of Innovation in the Generalized Bass Model of Firm Demand / R. Boehner, S. Gold // Developments in Business Simulation and Experiential Learning. – 2012. –Vol.39. – P. 75–91.
  4. Boswijk H.P. On the econometrics of the Bass diffusion model / H.P.Boswijk, P.H. Franses // Journal of Business & Economic Statistics. – 2005. –Vol.23. – P. 255–268.
  5. Chandrasekaran D.A Critical Review of Marketing Research on Diffusion of New Products / D. Chandrasekaran, G.J. Tellis // Review of Marketing Research; Naresh K. Malhotra / Armonk: M.E. Sharpe. – 2007. – Vol.3. – P. 39 – 80. 
  6. Chesbrough H.W. Open Innovation: the New Imperative for Creating and Profiting from Technology / H.W. Chesbrough. Boston: Harvard Business School Press, 2003. – 272 p..
  7. Chesbrough H.W. (2003). The Era of Open Innovation / H.W. Chesbrough // MIT Sloan Management Review. – Vol. 44(3). – P. 35–41.
  8. Cooper R.J. New Products: The key factors in success / R.J. Cooper, E.J. Kleinschmidt. – Chicago: American Marketing Association, 1990. 
  9. Foekens E.W. Varying parameter models to accommodate dynamic promotion effects / E.W. Foekens, P.S.H. Leeflang, D.R. Wittink // Journal of Econometrics. – 1998. –Vol.89(1-2). – P. 249–268.
  10. Franses P.H. The diffusion of scientific publications. The case of Econometrica 1987 / P.H. Franses // Scientometrics. – 2003. –Vol.56(1). – P. 29–42.
  11. Franses P.H. Forecasting Sales / P.H. Franses. Erasmus University, Rotterdam: Econometric Institute. Report 2009-29, 2009.
  12. Fruchter G.E. Why the Generalized Bass Model leads to odd optimal advertising policies / G.E Fruchter, C. Van den Bulte // International Journal of Research in Marketing. – 2011. – Vol. 28(3). – P. 218–230.
  13. Guseo R. World oil depletion models: Price effects compared with strategic or technological interventions / R. Guseo, A. Dalla Valle, M. Guidolin // Technological Forecasting and Social Change. – 2007. – Vol. 74(4). – P. 452–469.
  14. Kandler A. Innovation Diffusion in Time and Space: Effects of Social Information and of Income Inequality / A. Kandler, J. Steele // The Open-Access Journal for the Basic Principles of Diffusion Theory, Experiment and Application. diffusion-fundamentals 3 – 2009. – Vol.11. – P. 1–17.
  15. Kline S.J. An overview of innovation / S.J. Kline, N. Rosenberg // The Positive Sum Strategy ; Landau R., Rosenberg N. (Eds). / Washington, D.C.: National Academy Press, 1986. – P. 275–305.
  16. Kotsemir M. Conceptualizing the innovation process-trends and outlook basic research program / M. Kotsemir, D. Meissner. Working papers, Series: science, technology and innovation, WP BPR 10/STI/2013, 2013.
  17. Marinova D.(2003). Models of innovation / D. Marinova, J. Phillimore // The International Handbook on Innovation; L.V. Shavinina (Ed.) / Elsevier, 2003. – P. 44–53.
  18. Mowery D. The Influence of Market Demand upon Innovation: a Critical Review of Some Recent Empirical Studies / D. Mowery, N. Rosenberg // Research Policy. – 1979. – Vol. 8(2). – P. 102–153.
  19. Muller E. When does the majority become majority? Empirical analysis of the time at which main market adopters purchase the bulk of our sales / E. Muller, G. Yogev // Technol. Forecasting and Soc. Change. – 2006. – Vol. 73(9). – P. 1107–1120.
  20. Myers S. Successful Industrial Innovations: A Study of Factors Underlying Innovation in Selected Firms / S. Myers, D.G. Marquis. NSF 69-17, Washington: National Science Foundation, 1969.
  21. Rogers E. M. Diffusion of innovations / E. M. Rogers. New York:The Free Press, 1962.
  22. Rothwell R. Industrial Innovation and Government Environmental Regulation: Some Lessons from the Past / R. Rothwell // Technovation. – 1992. –Vol.12(7). – P. 447–458.
  23. Rothwell R. Reindustrialization and Technology / R. Rothwell, W. Zegveld. Harlow, U.K.: Longman, 1985.
  24. Schmookler J. Economic sources of inventive activity / J. Schmookler // The Journal of Economic History. – Vol. 22(1). – P. 1–20.
  25. Srinivasan S. Nonlinear least squares estimation of new product diffusion models / S. Srinivasan, C.H. Mason // Marketing Science. – 1986. – Vol.5(2). – P. 169–178.
  26. Sultan F. A Meta-Analysis of Applications of Diffusion Models / F. Sultan, J.U. Farley, D.R. Lehmann // Journal of Marketing Research. – 1990. – Vol.27(1). – P. 70–77.
  27. Talukdar D. Investigating New Product Diffusion Across Products and Countries // D. Talukdar, K. Sudhir, A. Ainslie // Marketing Science. – 2002. – 21 (1).– P. 97–114.
  28. Van Den Bulte C. Social Contagion and Income Heterogeneity In New Product Diffusion: A Meta-Analytic Test / C. Van Den Bulte, S. Stremersch // Marketing Science. – 2004. – Vol. 23 (4). – P. 530–544.
  29. Wonglimpiyarat J. E-Payment Strategies of Bank Card Innovations / J. Wonglimpiyarat // Journal of Internet Banking and Commerce. – 2007. –Vol. 12(3). – P. 1–17.
  30. Market share of personal computer vendors [Electronic resource]. – Mode access: https://en.wikipedia.org/wiki/Market_share_of_personal_computer_vendors.