Оцінювання апостеріорної ефективності маркетингових рішень

Автори:
П.М. Григорук1, Н.А. Хрущ1
1. Хмельницький національний університет (м. Хмельницький, Україна)
Розділ:
Інноваційний менеджмент
Сторінки:
149 - 161
Мова оригіналу:
Українська
DOI:
10.21272/mmi.2017.4-13


Анотація

У статті розглянуті підходи до оцінювання апостеріорної ефективності маркетингових рішень. Проведено аналіз найбільш поширених моделей, спрямованих на визначення рівня задоволеності споживачів. Представлено два авторські підходи до оцінювання апостеріорної ефективності маркетингових рішень. Перший ґрунтується на побудові інтегрального показника ефективності на основі зіставлення фактичних та планових значень часткових показників ефективності. Другий підхід спрямований на зіставленні апріорної та апостеріорної ефективності рішення. Особливістю авторських підходів є те, що вони використовують як метричні, так і неметричні часткові показники ефективності. Наведено рекомендації щодо практичного застосування наведених підходів.


Ключові слова
маркетингові рішення, рівень задоволеності споживача, прибутковість маркетингової діяльності, оцінювання апостеріорної ефективності рішення, інтегральний показник, статистичний критерій


Посилання
  1. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление / Д. Аакер. – СПб. : Питер, 2002. – 544 с. 
  2. Амблер Т. Маркетинг и финансовый результат. Новые показатели и богатство корпорации / Т. Амблер. – М. : Финансы и статистика, 2003. – 246 с. 
  3. Ассель Генри. Маркетинг: принципы и стратегия / Г. Ассель. – М. : ІНФРА-М, 1999. – 804 с.
  4. Григорук П.М. Теоретико-методологічні засади інтегрального оцінювання ефективності маркетингових рішень [Електронний ресурс] / П.М. Григорук // Економіка: реалії часу. Науковий журнал. – 2013. – № 3 (8). – С. 194-201.
  5. Дайновський Ю.А. Особливості оцінювання економічної ефективності прийомів управління і маркетингу / Ю.А. Дайновський // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 4. – С. 143-153. 
  6. Друкер Питер Ф. Задачи менеджмента в XXI веке. Пер. с англ. / Питер Ф. Друкер. – М. : Вильямс, 2004. – 272 с. 
  7. Ілляшенко Н.С. Організаційно-економічні засади інноваційного маркетингу промислових підприємств: монографія / Н.С. Ілляшенко. – Суми : Сумський державний університет, 2011. – 192 с. 
  8. Інновації у маркетингу і менеджменті: монографія / за заг. ред. д.е.н., професора С.М. Ілляшенка. – Суми: ТОВ «Друкарський дім. «Папірус», 2013. – 616 с. 
  9. Кобзарь А.И. Прикладная математическая статистика. Для инженеров и научных работников / А.И. Кобзарь. – М. : ФИЗМАТЛИТ, 2006. – 816 с.
  10. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Ж.-Ж. Ламбен. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с. 
  11. Ларреше Ж.К. Система оценки эффективности маркетинговой деятельности [Електронний ресурс] / Ж.К. Ларешше. – Режим доступу: http://www.elitarium.ru/2006/03/17/sistema_ocenki_jeffektivnosti_marketingovojj_ dejatelnosti.html.
  12.  Ленсколд Д. Рентабельность инвестиций в маркетинг. Методы повышения прибыльности маркетинговых кампаний; пер. с англ. / Д. Ленсколд. – СПб. : Питер, 2005. – 272 с.
  13. Маркетинговые показатели / Поль У. Фэррис, Нейл Т. Бендл, Филипп И. Пфайфер, Дэвид Дж. Рейбштейн ; пер. с англ. А.А. Шамрай ; под науч. ред. И.В. Тараненко. – Днепропетровск : Баланс Бизнес Букс, 2009. – 480 с. 
  14. Робул Ю.В. Холістична концепція ефективності маркетингу / Ю.В. Робул // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2011. – № 4. – Т. ІІ. – С. 124-130. 
  15. Сульповар Л. Б. Показники ефективності соціально-орієнтованої маркетингової стратегії підприємства / Л.Б. Сульповар, Т.В. Богачова // Маркетинг в Україні. – 2010. – № 6. – С. 54-58. 
  16. Теорія і практика маркетингу в Україні : монографія / А.Ф. Павленко, А.В. Войчак, В.Я. Кардаш та ін. ; за ред. А.Ф. Павленка ; Мін-во освіти і науки України, Київський нац. економ. ун-т. – К. : КНЕУ, 2005. –  584 с.
  17. Чухрай Н.І. Оцінювання результативності та ефективності маркетингу промислового підприємства у ланцюгу поставок / Н.І. Чухрай, І.Б. Млинко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2013. – № 3. – С. 24-34. 
  18. Шет Д. Проблемы и анализ продуктивности маркетинга / Д. Шет, Р. Сисодиа // Российский журнал менеджмента. – 2007. – Т. 5. – № 2. – С. 91-116. 
  19. Ambler T. Beware The Silver Metric: Marketing Performance Measurement Has To Be Multidimensional / T. Ambler, J. Roberts. – London : London Business School, 2005. – 14 p.
  20. Attractive quality and must-be quality / K. Noriaki, N. Seraku, F. Takahashi, Sh. Tsuji / Journal of the Japanese Society for Quality Control. – 1984. – Vol. 14(2) –  Р. 147-156. 
  21. Cronin Jr J. Joseph. SERVPERF versus SERVQUAL: Reconciling performance-based and perceptions-minus-expectations measurement of service quality / Jr. J. Joseph Cronin, Steven A. Taylor // Journal of Marketing. – 1994. – Vol. 58. – Р. 125-131. 
  22. Khrushch N. The comprehensive  evaluation of management decisions efficiency / Nila Khrushch, Pavlo Hryhoruk // Journal L'Association 1901 «SEPIKE». – Osthofen, Deutschland; Poitiers, France. – 2013. – Aus. 3. – Р. 114-118.
  23. Measuring marketing productivity: Current knowledge and future directions / R.T. Rust, T. Ambler, G.S. Carpenter, etс. // Journal of Marketing. – 2004. – Vol. 68. – № 4. – Р. 76-89. 
  24. Mittal B. Why do customers switch? The dynamics of satisfaction versus loyalty / B. Mittal, W. M. Lassar // Journal of Services Marketing. – 1998. – Vol. 12(3). – Р. 177-194. 
  25. Parasuraman A.A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research / A. Parasuraman, V.A. Zeitaml, L. L. Berry //  Journal of Marketing. – 1985. – Vol. 49(4). – Р. 41-50. 
  26. Parasuraman А. SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality / A. Parasuraman, V.A. Zeitaml, L.L. Berry  // Journal of Retailing. – 1988. – Vol. 64(1). – Р. 12-40. 
  27. Wang T. Understanding customer needs through quantitative analysis of Kano’s model / T. Wang, P. Ji // International Journal of Quality & Reliability Management. – 2010. – Iss. 27(2). – Р. 173-184.