Вплив технологічної готовності батьків та їхня схильність до міжособистісного впливу на участь підлітків в батьківських рішеннях придбання технологічних продуктів

Автори:
В. Дікцюс1, І. Піктумене1, В. Пакалніскене1, Е. Сеймене1, М. Каваляуске1, Дж. Рирдон1
1. Вільнюський університет (м. Вільнюс, Литва)
Розділ:
Інновації у маркетингу
Сторінки:
126 - 134
Мова оригіналу:
Англійська
DOI:
10.21272/mmi.2017.3-12


Анотація

Наукова література дає достатні докази участі дітей в ухваленні рішення батьків про покупку залежно від типу продукту, етапів ухвалення рішень, демографічних профілів батьків і дітей, але тільки кілька досліджень були проведені з точки зору впливу батьківських психологічних характеристик. Здійснене дослідження усуне цю прогалину, надаючи докази того, як технологічна готовність батьків і їхня схильність до міжособистісних впливів пророкують участь підлітків у батьківських рішеннях про покупку технологічних продуктів: продуктів для всієї родини і товарів для дітей. Дослідження 345 батьків з дітьми у віці від 12 до 18 років було проведено дослідницькою компанією, що використовує інтернет-панель. Отримані дані свідчать про те, що технологічна готовність батьків є сильним предиктором участі дитини в процесі ухвалення рішень про покупку. Батьківська сприйнятливість до міжособистісного впливу є предиктором участі дитини залежно від стадії ухвалення рішення і типу продукту. Висновки відкривають простір для вкладів стосовно ефектів інший батьківської психографії, дитячої психографії і навіть взаємодії між ними як для кращого розуміння рішення про покупку в сім'ї. 


Ключові слова
діти, рішення про покупку, поведінка споживачів, технологічна готовність, схильність до міжособистісних впливів


Посилання
  1. Bao, Y., Fern, E.F., & Sheng, S. (2007). Parental style and adolescent influence in family consumption decisions. Journal of Business Research, 60(7), 672-680.
  2. Bearden, W.O., Netemeyer R.G., & Teel, J.E. (1989). Measurement of consumer susceptibility to interpersonal influence. Journal of Consumer Research, 15(4), 473-481.
  3. Beatty, S.E., & Talpade, S. (1994). Adolescent influence in family decision making: a replication with extension. Journal of Consumer Research, 21, 332-341.
  4. Belch, M.A., Krentler, K.A., & Flurry, L.A. (2005). Teen internet mavens: influence in family decision making. Journal of Business Research, 58, 569-575.
  5. Bentler, P.M. (1990). Comparative fit indexes in structural models. Psychological Bulletin, 107, 238-246. 
  6. Blood Jr, R.O., & Wolfe, D.M. (1960). Husbands and wives: the dynamics of family living. New York: Free Press.
  7. Bentler, P.M., & Bonnett, D.G. (1980). Significance tests and goodness-of-fit in the analysis of covariance structures. Psychological Bulletin, 88, 588-606.
  8. Browne, M.W., & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In: K.A. Bollen, & J.S. Long (eds.), Testing structural equation models (pp. 136-162). London: Sage. 
  9. Buijzen, M., & Valkenburg, P.M. (2008). Observing Purchase‐Related Parent–Child Communication in Retail Environments: A Developmental and Socialization Perspective. Human Communication Research, 34(1), 50-69.
  10. Chavda, H., Haley, M., & Dunn, C. (2005). Adolescents’ influence on family decision-making. Young Consumers, 6(3), 68-78. 
  11. Clark, R.A., & Goldsmith, R.E. (2006). Global innovativeness and consumer susceptibility to interpersonal influence. Journal of Marketing Theory and Practice, 14(4), 275-285.
  12. Claudy, M.C., Garcia, R. & O’Driscoll, A. (2015) Consumer resistance to innovation—a behavioural reasoning perspective. Journal of the Academy Marking Science, 43(4), 528–544
  13. Dauphin, A., Lahga, E., Fortin, B., & Lacroix, G. (2011). Are children decision‐makers within the household? The Economic Journal, 121(553), 871-903.
  14. Dikcius, V., Armenakyan, A., Urbonavicius, S., Jonyniene, G., & Gineikiene, J. (2014). The influence of children on family purchasing in Lithuania and Azerbaijan. Organizations & Markets in Emerging Economies, 5, 79-96.
  15. Dikcius, V., Armenakyan, A., Pikturniene, I., Seimiene, E., Pakalniskiene, V., Kavaliauske, M., Katkuvienė, K., & Reardon, J. (2016). Children’s influence on their parents’ purchase decision: systematic analysis of researches between 1985-2014. In I. Simberova, O. Zizlavsky, & F. Milichovsky (ed.), Proceedings of International Scientific Conference Economics and Management (pp.182-189), May 19-20, Brno, Czech Republic. 
  16. Ekstrom, K.M. (2007). Parental consumer learning or ‘keeping up with the children’. Journal of Consumer Behaviour, 6(4), 203-217.
  17. El Aoud, N.H., & Neeley, S.M. (2008). Teenager-peer interaction and its contribution to a family purchase decision: the mediating role of enduring product involvement. International Journal of Consumer Studies, 32(3), 242-252.
  18. Elliott, K., Meng, G., & Hall, M. (2012). The influence of technology readiness on the evaluation of self-service technology attributes and resulting attitude toward technology usage. Services Marketing Quarterly, 33, 311–329. 
  19. Foxman, E.R., Tansuhaj, P.S., & Ekstrom, K.M. (1989a). Family members’ perceptions of adolescents’ influence in family decision. Journal of Consumer Research, 15, 482-491.
  20. Foxman, E.R., Tansuhaj, P.S., & Ekstrom, K.M. (1989b). Adolescents’ influence in family purchase decisions: a socialization perspective. Journal of Business Research, 18, 159-172.
  21. Flurry, L.A., & Burns, A.C. (2005). Children’s influence in purchase decisions: a social power theory approach. Journal of Business Research, 58(5), 593-601. 
  22. Goldsmith, R.E., Freiden, J.B., & Eastman, J.K. (1995). The generality/specificity issue in consumer innovativeness research. Technovation, 15(10), 601-612.
  23. Grossbart, S., Carlson, L., & Walsh, A. (1991). Consumer socialization and frequency of shopping with children. Journal of the Academy of Marketing Science, 19(3), 155-163.
  24. Hu, L., & Bentler, P.M. (1998). Fit indices in covariance structure modelling: Sensitivity to underparameterized model misspecification. Psychological Bulletin, 3, 424– 453.
  25. Lee, C.K.C., & Beatty, S.E. (2002). Family structure and influence in family decision making. Journal of Consumer Marketing, 19(1), 24-41. 
  26. Lin, C.-H., Shih, H.-Y., & Sher, P. J. (2007). Integrating technology readiness into technology acceptance: the TRAM model. Psychology & Marketing, 24, 641-657. 
  27. Lin, J.S.C., & Chang, H. C. (2011). The role of technology readiness in self-service technology acceptance. Managing Service Quality: An International Journal, 21(4), 424-444. 
  28. Mangleburg, T.F., Grewal, D., & Bristol, T. (1999). Family type, family authority relations, and adolescents’ purchase influence. Advances in Consumer Research, 26, 379-384.
  29. Marshall, R., & Reday, P.A. (2007). Internet‐enabled youth and power in family decisions. Young Consumers, 8, 177-183.
  30. Muthén, L.K., & Muthén, B.O. (2006). Mplus users guide. Los Angeles: Muthén and Muthén.
  31. Padilla-Meléndez, A., del Aguila-Obra, A.R., & Garrido-Moreno, A. (2013) Perceived playfulness, gender differences and technology acceptance model in a blended learning scenario. Computers & Education, 63, 306–317.
  32. Parasuraman, A. (2000). Technology readiness index (TRI): a multiple-item scale to measure readiness to embrace new technology. Journal of Service Research, 2(4), 307–320. 
  33. Parasuraman, A., & Colby, C.L. (2015). An updated and streamlined technology readiness index TRI 2.0. Journal of service research, 18(1), 59-74.
  34. Rogers, E. (1963). What are innovators like? Theory Into Practice, 2(5), 252-256. 
  35. Shoham, A., & Dalakas, V. (2005). He said, she said … they said: parents' and children's assessment of children's influence on family consumption decisions. Journal of Consumer Marketing, 22, 152-160
  36. Tinson, J., & Nancarrow, C. (2007). ‘GROw’ing up: tweenagers’ involvement in family decision making. Journal of Consumer Marketing, 24(3), 160-170.
  37. Roehrich G. (2004). Consumer innovativeness Concepts and Measurements. Journal of business research 57, 671-677
  38. Tucker, L.R., & Lewis, C. (1973). The reliability coefficients for maximum likelihood factor analysis. Psychometrica, 3, 1-10.
  39. Vekiri, I., & Chronaki, A. (2008). Gender issues in technology use: perceived social support, computer self-efficacy and value beliefs, and computer use beyond school. Computers & education, 51(3), 1392-1404.
  40. Venkatesh, V., & Morris, M.G. (2000). Why don’t men ever stop to ask for directions? Gender, social influence, and their role in technology acceptance and usage behavior. MIS Quarterly, 24(1), 115-139.