Основні фактори розвитку стартап компаній в стартап екосистемах: приклад Литви

Автори:
М. Лаужікас1, А. Мілюте2, А. Білота2, Д. Бєлоусовайте2
1. Паризька бізнес-школа ISC (м. Париж, Франція)
2. Бізнес-школа Вільнюського університету (м. Вільнюс, Литва)
Розділ:
Екологічний маркетинг та менеджмент
Сторінки:
316 - 328
Мова оригіналу:
Англійська
DOI:
10.21272/mmi.2017.2-30


Анотація

Мета статті - вивчити основні чинники розвитку стартап компаній в стартап екосистемах. Дослідницьке питання: які основні рушійні сили стартап компаній в стартап екосистемах в країнах, де як і раніше існує відносно обмежений досвід підвищення аспектів екосистем? Тому приклад однієї країни (Литва) був обраний для огляду процесу трансформації цієї економіки з тієї стадії, коли стартапи працюють самостійно в дуже слабкій системі без потенційних синергетичних ефектів серед ровесників та інших зацікавлених сторін, на етап, коли компанії допомагають одна одній перейти на наступну стадію розвитку і утриматися на ринку. Слабкі сторони, помилки, сильні сторони і методи Литви можуть бути корисні для інших країн тієї ж групи, щоб поліпшити свої початкові екосистеми. Щоб виявити і дослідити основні чинники стартап компаній в пускових екосистемах, для проведення огляду наукової літератури були використані метод тріангуляції, кількісне опитування і якісні експертні інтерв'ю, а також результати трьох суб-досліджень. Це дослідження є одним з перших в серії за основними факторами розвитку стартап компаній, оскільки кожне початкове значення екосистеми і фактор для стартап компаній заслуговують незалежного дослідження і аналізу.


Ключові слова
фактори розвитку, стартап, стартап екосистема, стійкість, ріст


Посилання
  1. Aaboen, L. (2008). Incubators and Incubation: Resources and Activities in Relation to Different Actors. Gothenburg: Chalmers University of Technology, Department of Technology, Management and Economics.
  2. Ante, S.E. (2008). Creative Capital: Georges Doriot and the Birth of Venture Capital. Cambridge: Harvard Business School Press.
  3. Baronienė, L., & Žirgutis, V. (2017). Cybersecurity facets: counterfactual impact evaluation of measure “Procesas LT” in enterprises of the it sector, Journal of Security and Sustainability, 6 (3), DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2017.6.3(10).
  4. Baronienė, L.; & Žirgutis, V. (2016). Management decisions for sustainable development: medical software case study, Entrepreneurship and Sustainability, 4 (2), 129-145. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.4.2(2).
  5. Belás, J., Korauš, M., Kombo, F., & Korauš, A. (2016). Electronic banking security and customer satisfaction and in commercial banks, Journal of Security and Sustainability, 5 (3), 411-422. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2016.5.3(9).
  6. Caltagirone, M.H., & Serpico, A. (2008). Life after a dot-com bubble. International Journal of Information Technology and Management, 21-35.
  7. Christiansen, J. (2009). Copying Y Combinator: a framework for developing Seed Accelerator Programmes. Cambridge: University of Cambridge. Retrieved from http://www.scribd.com/doc/19982837/Copying-Y-Combinator.
  8. Cohen, S. (2013). What Do Accelerators Do? Insights from Incubators and Angels. Innovations: Technology, Governance, Globalisation Journal, 8 (¾), 19-25.
  9. Dikčius (2006). Marketingo tyrimai.Teorija ir praktika. Vilnius: VVAM [in Lithuanian].
  10. Dixon, R. (1958) Venture Capitalists and the Appraisal of Investments. Omega, 1991. 
  11. Drucker, P. (1985). Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles. New York: Harper & Row.
  12. Eisenhardt, K. (1989). Building theories from case study research. Academy of Management Review, 14 (4), 532-550.
  13. Feel, M.S. (1997). Policy, prediction and growth: Picking startup winners? Coventry: Henry Stewart Publications.
  14. Gasparėnienė, L., Remeikienė, R., Sadeckas, A., & Ginevičius, R. (2016). Level and sectors of digital shadow economy: the case of Lithuania, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 4 (2), 183-197. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.4.2(6).
  15. Gerlitz, L. (2016). Design management as a domain of smart and sustainable enterprise: business modelling for innovation and smart growth in Industry 4.0, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 3 (3), 244-268. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.3.3(3).
  16. Grimaldi, R., & Grandi, A. (2005). Business Incubators and New Venture Creation: An Assessment of Incubating Models. Bologna: Technovation, vol. 25.
  17. Hellmann, T., & Puri, M. (2002). Venture Capital and the Professionalization of Start-Up Firms: Empirical Evidence. Journal of Finance, American Finance Association, 57 (1), 27.
  18. Išoraitė, M. (2015). Analysis of marketing mix: Nivea case study. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 3 (2), 173-185. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2015.3.2(5).
  19. Juntunen, M. (2011). Co-creating corporate brands in startups. Marketing, Intelligence and Planning, 30 (2), 230-249.
  20. Kasnauskienė, G. (2014). Methodological guidelines for writing bachelor thesis. Vilnius: Tarptautinio Verslo Mokykla.
  21. Kerr, W.R., Lerner, J., & Schoar, A. (2010).The Consequences of Entrepreneurial Finance: A Regression Discontinuity Analysis. National Bureau of Economic Research.
  22. Korauš, A., Dobrovič, J., Ključnikov, A., & Gombár, M. (2016). Consumer approach to bank payment card security and fraud. Journal of Security and Sustainability Issues, 6 (1), 85-102. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2016.6.1(6).
  23. Lamoreaux, N., Levenstein, M., & Sokoloff, K. (2004). Financing invention during the second industrial revolution. Cleveland: National Bureau of Economic Research.
  24. Laurs, I. (2013). Verslas Naujai. Vilnius: Vaga [in Lithuanian].
  25. Lee, C.M, Miller, W.F., Hancock, M.G., & Rowen, H.S. (2005). The Silicon Valley Edge. The habitat for innovation and entrepreneurship. Stanford: Stanford business press.
  26. Lewis, D.A., Harper-Anderson, A., & Molnar, L. A. (2011). Incubating Success. Incubation Best Practices That Lead to Successful New Ventures. U.S. Department of Commerce Economic Development Administration.
  27. Lorenz, T. (1989). Venture Capital Today. 2nd ed., Cambridge: Woodhead Faulkner.
  28. Marcht, S., & Robinson, J. (2008) Do business angels benefit their investee companies? International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 15 (2), 187 – 208.
  29. Mazzarol, T., Volery, T., Doss, N., & Thein, V. (1999). Factors influencing small business start-ups. A comparison with previous research. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 5 (2), 48–63.
  30. McKaskill, T. (2009). An Introduction to angel investing. Melbourne: Breakthrough Publications, Retrieved from http://www.angelcapitalassociation.org/data/Documents/Resources/McKaskill-_Intro_to_Angel_Investing.pdf.
  31. Miller, P., & Bound, K. (2011). The Startup Factories - The rise of accelerator programmes to support new technology ventures. London: NESTA.
  32. Murray, G. (1991). Change and Maturity in the UK Venture Capital Industry. London: BCVA.
  33. Murray, G., & Robbie, K. (1992). Venture Capital in the UK. MCB University Press.
  34. Nabi, G., & Linan, F. (2013). Considering business startup in recession time. The role of risk perception and economic context in shaping the entrepreneurial intent. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 19 (6), 633–655
  35. Pauceanu, A. M. (2016). Innovation and entrepreneurship in Sultanate of 0man – an empirical study, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 4(1), 83-99. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.4.1(8).
  36. Prause, G. (2016). E-Residency: a business platform for Industry 4.0?, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 3 (3), 216-227. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.3.3(1).
  37. Robertson, M., Collins, A., Medeira, N., & Slater, J. (2003). Barriers to start-up and their effect on aspirant entrepreneurs. Education and Training, 45 (6), 308-316.
  38. Samašonok, K., Išoraitė, M., & Leškienė-Hussey, B. (2016). The internet entrepreneurship: opportunities and problems, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 3 (4), 329-349. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.3.4(3).
  39. Shane, S. (2008). The importance of angel investing in financing growth of entrepreneurial ventures. SBA office of advocacy. Retieved from http://ariprod.fasttrac.org/resource-center/~/media/ARI/Files/Research/SBA-Shane%20Importance%20of%20Angels.pdf.
  40. Shane, S. (2009). Why encouraging more people to become entrepreneurs is bad public policy. Small Business Policy, 33 (2), 141-149.
  41. Štitilis, D., Pakutinskas, P., Laurinaitis, M., & Malinauskaitė, I. (2017). A model for the national cyber security strategy. The Lithuanian case, Journal of Security and Sustainability, 6 (3), 357-372. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jssi.2017.6.3(3).
  42. Štitilis, D., Pakutinskas, P., & Malinauskaitė, I. (2016). Preconditions of sustainable ecosystem: cyber security policy and strategies, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 4 (2), 174-182. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.4.2(5).
  43. Streimikiene, D., Baležentis, T., & Kriščiukaitienė, I. (2016), Benefit of the Doubt Model for Financial Risk Analysis of Lithuanian Family Farms, Economics and Sociology, 9 (1), 60-68.
  44. Stockport, G.J. (2010). Google: organising the worlds’ information. International Journal of Technology Marketing, 27-43.
  45. Tosterud, R.J. (1995). Venture Capital: What's a "Poor" State To Do? Vermillion: University of South Dakota.
  46. Tvaronavičienė, A., Žemaitaitienė, G., & Bilevičienė, T. (2016). Ecosystem for sustainable entrepreneurship: towards smart public procurement review procedures, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 4 (1), 39-52. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.4.1(4).
  47. Tvaronavičienė, M. (2016). Start-ups across the EU: if particular tendencies could be trace, Entrepreneurship and Sustainability Issues, 3 (3), 290-298. DOI: http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2016.3.3(6).
  48. Tvaronavičienė, M., Razminienė, K., & Piccinetti, L. (2015). Aproaches towards cluster analys, Economics & sociology, 8 (1), 19-27.
  49. Tyebjee, T., & Bruno, A. (1984). A Model of Venture Capital Investment Activity. Management Science, 1051-1066.
  50. Wu, J., Song, J., & Zeng, C. (2008). An empirical evidence of small business financing in China. Management Research News, 31 (12), 959–975.
  51. Wu, L., Wang, C., Tseng, C., & Wu, M. (2009). Founding team and startup competitive advantage. Taipei: Management Decision Journal, 47 (2), 345-358.
  52. Xu, L. (2010) Business incubation in China, effectiveness and perceived contributions to tenant enterprises. Management Research Review, 33 (1), 90–99.
  53. Yin, R. (1984). Case Study Research: Design and Methods. Beverly Hills: Sage.
  54. Žalėnienė, I., Krinickienė, E., Tvaronavičienė, A., & Lobačevskytė, A. (2016), Gender Equality and its Implementation in Universities of Lithuania, Economics and Sociology, 9 (1), 237-251. DOI: 10.14254/2071-789X.2016/9-1/16.