Еволюційна доцільність інновацій різного ступеня новизни

Автори:
Гліненко Лариса Костянтинівна
Розділ:
Інноваційний менеджмент
Сторінки:
206 - 217
Мова оригіналу:
Українська


Анотація

Досліджено способи визначення еволюційно обґрунтованого ступеня новизни та природи інноваційного перетворення під час оцінювання доцільності реалізації проекту на ранніх стадіях проектування. Досліджені фактори, що визначають еволюційну доцільність певного ступеня новизни інновації за різного еволюційного стану об’єкта інновації та його ринку, виділені часткові індикатори, що її відбивають. Запропоновано методику кількісного оцінювання кожного з цих індикаторів та розрахунку інтегрального індикатора еволюційної доцільності ступеня новизни та природи інноваційного перетворення. Розраховано значення апріорних коефіцієнтів впевненості, що відповідають цим індикаторам, та запропоновано спосіб урахування відповідних еволюційних ризиків у дисконтній ставці проекту.


Ключові слова
інновація, ступінь новизни, індикатор еволюційної коректності, коефіцієнт упевненості, інноваційний проект, об’єкт інновації


Посилання
  1. Cooper R.G. New Products – What Separates the Winners from the Losers and What Drives Success / R.G. Cooper // The PDMA handbook of new product development; Kenneth B. Kahn, editor / New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., 2013. – P. 3-34. 
  2. Edgett S.J. Latest Research: New Product Success, Failure and Kill Rates [Електронний ресурс] / S.J. Edgett. – Режим доступу : http://www.stage-gate.com/resources_stage-gate_latestresearch.php.
  3. Гліненко Л.К. Методологічний підхід до оцінки еволюційного ризику інноваційних проектів / Л.К. Гліненко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 4. – С. 161-168.
  4. Mann D. Hands-On Systematic Innovation / D. Mann. – B. : CREAX Press, 2002. –472 р.
  5. Mann D. On Innovation Timing [Електронний ресурс] / D. Mann // Journal of TRIZ. – 2006. – № 1. – Режим доступу до журн. : www.triz-journal.com/archives/2006/01/10.pdf. 
  6. Christensen C.M. The Innovator’s Solution: Creating and Sustaining Successful Growth / C.M. Christensen, M.E. Raynor. – Cambridge, MA : Harvard Business Review Press, 2013. – 320 p. 
  7. Moore G. Dealing with Darwin: How Great Companies Innovate at Every Phase of Their Evolution / G. Moore. – Portfolio, 2005. – 320 p. 
  8. Гліненко Л.К. Оцінювання апріорних значень коефіцієнтів упевненості інноваційних проектів / Л.К.Гліненко //  Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2015. – № 3. – С. 118-128.
  9. Гліненко Л.К. Методологічні засади індикативної оцінки еволюційної доцільності інновацій / Л.К.Гліненко // Механізм регулювання економіки. – 2009. – Т. 2, № 3. – С. 191-198.
  10. Kotelnikov V. Customer Satisfaction / V. Kotelnikov [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.1000ventures.com/business_guide/crosscuttings/customer_satisfaction.html.
  11. Horowitz R. Using ASIT to Develop New Products / R. Horowitz [Електронний ресурс] // Journal of TRIZ. – 2001. – № 11. – Режим доступу : http://www.triz-journal.com/archives/2001/11/f/index.htm.
  12. Kadareja A. Risks of Incremental, Differential, Radical, and Breakthrough Innovation Projects / A. Kadareja. [Електронний ресурс]. – Режим доступу :  www.innovationmanagement.se/2013/07/29/.
  13. Evanschitzky H. Success Factors of Product Innovation: An Updated Meta-Analysis / H. Evanschitzky, M. Eisend, R.J. Calantone, Y. Jiang // Journal of Product Innovation Management. – 2012. – № 29 (S1). – P. 21-37. 
  14. Ілляшенко С.М. Управління інноваційним розвитком / С.М. Ілляшенко. – Суми : ВТД «Університетська книга»; Київ : ВД «Княгиня Ольга», 2005. – 324 с.
  15. Hartmann G.С. Technical Risk, Product Specifications, and Market / G.С. Hartmann, М.В. Myers // Report of the Project Team NIST GCR 00-787 «Managing Technical Risk» for U.S. Department of Commerce. –  National Institute of Standards and Technology, 2000. – Р. 64-74.
  16. Lynn G.S. Innovation Strategies Under Uncertainty: A Contingency Approach for New Product Development / G.S. Lynn, A.E. Akgun // Engineering Management Journal. – 1998. – Vol. 10, № 3. – P. 11-17. 
  17. Verworn B. Managing the «Fuzzy Front End» of Innovation / B. Verworn, C. Herstatt [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.palgrave.com / 106C.pdf.
  18. Henard D.H. Why Some New Products are More Successful than Others / D.H. Henard, D.M. Szymanski // Journal of Marketing Research. – 2001. – № 38 (August). – P. 362-375.
  19. Urban G. Design and Marketing of New Products / G. Urban, J. Hauser ; [2nd edition]. – New Jersey : Prentice Hall, 1993. – 670 p. – Р. 1-16.
  20. Poppe G. ТRIZ in the Process Industry [Електронний ресурс] / G. Poppe, B. Gras // Journal of TRIZ. – 2002. – № 2. – Режим доступу : http://www.triz-journal.com/triz-process-industry/.
  21. Dormandise. An Emerging Consumer Trend and Related New Business Ideas [Електронний ресурс]. – Режим доступу : www.trendwatching.com/trends/2003/05/DORMANDISE.html.
  22. Cooper R. New Product Performance: What Distinguishes the Star Products / R. Cooper, E. Kleinschmidt // Australian Journal of Management. – 2000. – № 1. – Р. 17-46.
  23. Carbonell-Foulquie P. Technology Newness and Impact of Go/No-Go Criteria on New Product Success / P. Carbonell-Foulquie, J. Munuera-Aleman, A. Rodrіguez-Escudero // Marketing Letters. – 2004. – № 15(2–3). – P. 81-97.
  24. Leonard-Barton D. Commercializing Technology: Understanding User Needs / D. Leonard-Barton, E. Wilson, J. Doyle // Busness Marketing Strategy: Cases, Concepts, and Applications. – Chicago, IL : Irwing, 1995. – 864 p. – P. 281-305. 
  25. Project Success: A Multidimensional Strategic Concept / [A.J. Shenhar, Dvir Dov, Levy Ofer, A.C. Maltz] // Long Range Planning. – 2001. – № 34. – P. 699-725.